2014-08-03, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Tror fortfarande mer på Kellys. Om han är identifierad kan polisen börja kolla kortbetalningarna.
Vet inte hur svårt det är en söndag men med föräldrarnas fullmakt kanske via nätet.

Måste föräldrar till en vuxen BO lämna fullmakt för att polisen ska kunna lösa brottet.
Citera
2014-08-03, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Tror fortfarande mer på Kellys. Om han är identifierad kan polisen börja kolla kortbetalningarna.
Vet inte hur svårt det är en söndag men med föräldrarnas fullmakt kanske via nätet.

Föräldrars fullmakt? Hur gammal är du, du behöver inte svara då Kellys verkar vara det enda stället i området du verkar känna till? Är herren över 18år så är det inget föräldrar kan fullmakta, inte ens "via nätet". Herregud.

Även om det vore en yngre så tvivlar jag på att polisen behöver en fullmakt.
Senast redigerad av Attributt 2014-08-03 kl. 13:43.
Citera
2014-08-03, 13:44
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det var ett raljerande svar på Sonnenwendes inlägg. Att det skulle röra sig om vänstervåld är, naturligtvis, helt gripet ur luften.
Varför det? Ett kännt tillhåll för våldsbejakande terrorister finns nära, att vänstern ger sig på folk för småsaker är väldokumenterat, Säpo klassificerar vänstermilis som ett större hot mot demokratin än islamister .
Sen finns det även grupper likt blattar som är välkända för rånöverfall, tre mot en är ett känt modus operandi.
Sen har vi vi huliganer och pundare, dock är de inte lika våldsamma som vänsterns sympatisörer.
Citera
2014-08-03, 13:46
Medlem
skotittares avatar
Om han har kommit från nytorgsgatan (eller om mordet begicks vid korsningen nytorgsgatan, tjärhovsgatan och att han sedan tagit sig till korsningen södermannagatan, tjärhovsgatan) så kan vi utesluta krogbråk vid Kellys, Dickens, Kvarnen eller liknande.
Citera
2014-08-03, 13:47
Medlem
pussyjuices avatar
Skulle säga att första kontakt mellan GM och BO har skett på tjärhovsgatan 32-34 och sedan har offret tagit sig till sig till platsen där han avlivit på södermannagatan.

Tjärhovsgatan 32-34 är en mörk plats på nätterna och en mörk skola/skolgård på andra sidan = Man är inte lika synlig.

Offret har lagt sig ner på trottoaren vid parken av södermannagatan.

Smäller det på tjärhovsgatan 32-34 springer du mot södermannagatan, tar dig över på högra sidan mot parken för att du vill ut på folkungagatan som aldrig sover.

Har det hänt någonting utanför brandstationen på tjärhovsgatan springer du antingen mot medis eller folkungagatan men då springer du in genom parken, inte runt.

GM borde ha sprungit mot nytorgsgatan och upp till vänster från tjärhovsgatan mot slussen,
kommit till glasbruksgatan, där finns en trappa ner till katarinavägen,
valt att springa vidare på glasbruksgatan och tagit ner på katarinavägen vid scandic och vidare ner till slussen.

Den vägen hade jag tagit om jag skulle vilja komma bort från platsen
Citera
2014-08-03, 13:47
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quieenie
Ungefär som du sätter fallet samman med Kafe 44.Fast min spekulation tror jag är mer plaucibel.

Fast att tre gärningsmän skulle komma från 44:an finner jag så gott som uteslutet.

Jag frågade om det var något på Kafé 44 igår (exempelvis någon typ av queertillställning) och tänkte då snarare på att BO skulle kunna komma därifrån.
Citera
2014-08-03, 13:49
Bannlyst
Citat:
Jag frågade om det var något på Kafé 44 igår (exempelvis någon typ av queertillställning) och tänkte då snarare på att BO skulle kunna komma därifrån.

Fiskar alltså efter ett litet "hat"-brott mot dina gelikar.
Citera
2014-08-03, 13:50
Medlem
pussyjuices avatar
Citat:

44an har semesterstängt så inget har hänt där.

I huset vid tjärhovsgatan 32-34 ska det finnas något boende av något slag, någon som vet mer om detta eller är det ingång till detta från nytorgsgatan / folkungagatan / södermannagatan ?
Citera
2014-08-03, 13:51
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ett eventuellt hatmord (konstigt ord) skulle kunna vara en av anledningarna till polisens relativa tystnad.
Citera
2014-08-03, 13:52
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Varför det? Ett kännt tillhåll för våldsbejakande terrorister finns nära, att vänstern ger sig på folk för småsaker är väldokumenterat, Säpo klassificerar vänstermilis som ett större hot mot demokratin än islamister .
Sen finns det även grupper likt blattar som är välkända för rånöverfall, tre mot en är ett känt modus operandi.
Sen har vi vi huliganer och pundare, dock är de inte lika våldsamma som vänsterns sympatisörer.

Ok, men jag tror å andra sidan inte att vi har att göra med vare sig islamistisk eller vänsterinriktad terrorism i det här fallet. Inte heller huliganism, fel tidpunkt för det.

Möjligen hatbrott, något som skett flera gånger i samband med Pride. Men mest troligt är det inte mer intressant än ett rånmord eller slagsmål, utfört av någon eller några missbrukare eller socialt utslagna.
Citera
2014-08-03, 13:53
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jaha, en anhållen:
Citat:
Klockan 10.19 på söndagsförmiddagen anhölls en man i 30-årsåldern, skäligen misstänkt för mordet.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19308556.ab
Citera
2014-08-03, 13:53
Medlem
Nu har polisen en misstänkt , enligt Expressen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in