2012-07-04, 01:24
Medlem
AlternativeGirls avatar
En kompis ska föra över pengar från sitt konto på SEB till mig som har Nordea.
Är det någon som har koll på hur det fungerar och hur lång tid det tar?

Han skickade pengarna nyss, dvs runt 01.15 tiden natten från tisdag till onsdag.
När kommer de att komma in på mitt nordeakonto?
Citera
2012-07-04, 01:29
Medlem
T5Racings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlternativeGirl

Han skickade pengarna nyss, dvs runt 01.15 tiden natten från tisdag till onsdag.

Efter 13 bör du ha dom alt 17:00
Citera
2012-07-04, 01:43
Medlem
sundeeds avatar
Av någon konstig anledning har jag alltid haft problem med överföring mellan dessa två banker. Brukar ta ungefär 2-3 dagar för mig alla fall

Någon annan som upplever samma problem?
Citera
2012-07-04, 02:23
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T5Racing
Efter 13 bör du ha dom alt 17:00

Jag för då och då över pengar mellan SEB och Nordea och senast kl 17 har du dem. Men förmodligen tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av sundeed
Av någon konstig anledning har jag alltid haft problem med överföring mellan dessa två banker. Brukar ta ungefär 2-3 dagar för mig alla fall

Någon annan som upplever samma problem?

Har du samma problem oavsett om det är vardag eller helg? Jag har aldrig det problemet så länge det är en vardag. Däremot om man för över pengar en fredag efter kl 13 (tror jag det är) från en bank till en annan så kommer inte pengarna fram förrän måndag. Det gäller ALLA banker - inte unikt för SEB till Nordea. På helgerna kan man bara föra över pengar mellan konton i samma bank oavsett om det är Swedbank, Handelsbanken, Nordea, SEB etc.
Citera
2014-08-03, 10:11
Medlem
montevideos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlternativeGirl

bumpar tråden eftersom jag "just för närvarande inte kan kontakta min bank".

jag är en flitig traderaköpare men denna gången har jag fått problem. jag ska föra över pengar till en tjej som har nordea men det står bara felaktigt kontonummer, trots att jag kollat flertalet gånger att det nu är rätt. min gissning är att det är något med clearingnumret eftersom det bara är fyra siffror kort ?

nordea har 3300 som clearing - men vågar man fylla i en extra nolla efteråt..? känner mig helt vilsen och blåst :/
Citera
2014-08-03, 11:57
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av montevideo
bumpar tråden eftersom jag "just för närvarande inte kan kontakta min bank".

jag är en flitig traderaköpare men denna gången har jag fått problem. jag ska föra över pengar till en tjej som har nordea men det står bara felaktigt kontonummer, trots att jag kollat flertalet gånger att det nu är rätt. min gissning är att det är något med clearingnumret eftersom det bara är fyra siffror kort ?

nordea har 3300 som clearing - men vågar man fylla i en extra nolla efteråt..? känner mig helt vilsen och blåst :/

Ser bankkontot ut som ett personnummer? Nordea brukar ha clearingnummer 3300 framför personkonton, dvs ett bankkonto baserat på innehavarens personnummer. För mig brukar det därför fungera att ta bort clearingnumret och bara skriva personkontonumret.
Citera
2014-08-05, 12:29
Medlem
montevideos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ser bankkontot ut som ett personnummer? Nordea brukar ha clearingnummer 3300 framför personkonton, dvs ett bankkonto baserat på innehavarens personnummer. För mig brukar det därför fungera att ta bort clearingnumret och bara skriva personkontonumret.

1000 tack! det fungerade

(och ja, det var ett personkonto men tänkte inte på det först..)
Citera
2014-08-06, 01:59
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Har själv gjort samma misstag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in