2014-08-03, 07:05
Medlem
3:57 på morgonen så knivmördas någon på Tjärhovsgatan och 3 personer springer från platsen.

DN har en notis om det hela
http://www.dn.se/sthlm/mord-pa-sodermalm-i-natt/

Så vad är detta?

Rån som gått snett eller är det hedersmän från sydligare breddgrader som halalslaktat en Pride-deltagare?
Citera
2014-08-03, 07:09
Medlem
Enligt Expressen är det en man som mördats.

http://www.expressen.se/nyheter/man-mordad-i-centrala-stockholm/
Citera
2014-08-03, 07:10
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GraevlingenNeymar
Enligt Expressen är det en man som mördats.

Lite citat

Citat:
En man mördades på Tjärhovsgatan på Södermalm i Stockholm under natten till söndagen. Flera personer sågs springa från platsen, och polisen jagar nu misstänkta gärningsmän.
Polisen fick larmet klockan 03.57 natten till söndagen, och kallades till platsen. Mordet ska ha skett i korsningen Tjärhovsgatan Södermannagatan i centrala Stockholm. Enligt Lars Byström, presstalesman för Stockholmspolisen, hittades mannen på ute på gatan.
Citera
2014-08-03, 07:18
Medlem
LaScalas avatar
Mord på Södermalm 2014-08-03

[i]En man har mördats på Tjärhovsgatan på Södermalm i Stockholm.[/I

Vaknade av åskan och tittade ut, såg att det var avspärrat en bit längs Folkungagatan längs med den lilla parken Droskan som ligger mellan Tjärhovsgatan och Folkungagatan.
Undrade över en skum typ som bar sej underligt åt i den lilla fd telefonkiosken på Folkungagatan.
Krafsade på marken mitt skyfallet.
När regnet lättade såg jag att det var en polis
En brottsplatsundersökning när det lät som om åskan slog ned två gånger just vid brottsplatsen måste vara..en utmaning? Skyfallet kanske spolar bort eventuella bevis också?
Bidrar inte med foton då det dels är för regndisigt, dels inte finns nåt att se just nu.
Mannen lär ha mördats mitt i gatan.
Citera
2014-08-03, 07:28
Medlem
LaScalas avatar
Tack, jag fick inte ens vara etta på detta trots att jag sitter på första parkett...
Citera
2014-08-03, 07:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Tack, jag fick inte ens vara etta på detta trots att jag sitter på första parkett...

Tycker att du skall delge polisen dina iakttagelser.
Citera
2014-08-03, 07:35
Avslutad
Tjärhovsgatan är Södermalms paradgata. Börjar vid medborgarplatsen, fortsätter via anrika Kvarnen, passerar sunkhaken Söderkällaren och Carmen, sen kommer Nile City-brandstationen och den slutar nästan vid den oberoende kulturföreningen Kafe 44 (vänsterhåla). Gatan har tidigare varit avstängd från biltrafik under sommaren pga stök och bråk.

Har privilegiet att bo på samma gata men har fönstren åt fel håll och det regnar för mycket för att bedriva privatspaning!

Uppdatering: Enligt Aftonbladets bilder så verkar mordet ha skett vid korsningen Södermannagatan-Tjärhovsgatan (vid parken/fotbollsplanen) - Södermannagatan 5!
Senast redigerad av SuperChihuahua 2014-08-03 kl. 07:43.
Citera
2014-08-03, 07:39
Moderator
v50s avatar
Trådar sammanfogade

/ Moderator
Citera
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attributt
Tycker att du skall delge polisen dina iakttagelser.

Mina iakttagelser av den skumme mannen som visade sej vara polis? Han vinkade åt mej nyss när jag tänkte ta ett foto. Kom av mej.
Det verkar som om Folkungagatan vid korvkiosken och runt där är av intresse. Där bevakar en polis.
Citera
Medlem
Citat:

Ändå satt jag och väntade på tråd, satt och velade minst 30 minuter.

Så vad vet vi? På vilket nummer är mordplatsen?
Citera
2014-08-03, 07:45
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Mina iakttagelser av den skumme mannen som visade sej vara polis? Han vinkade åt mej nyss när jag tänkte ta ett foto. Kom av mej.
Det verkar som om Folkungagatan vid korvkiosken och runt där är av intresse. Där bevakar en polis.

Vinkade du tillbaka?

Hördes det inget gap och skrik när mannen blev knivad
Citera
2014-08-03, 07:47
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperChihuahua
Tjärhovsgatan är Södermalms paradgata. Börjar vid medborgarplatsen, fortsätter via anrika Kvarnen, passerar sunkhaken Söderkällaren och Carmen, sen kommer Nile City-brandstationen och den slutar nästan vid den oberoende kulturföreningen Kafe 44 (vänsterhåla). Gatan har tidigare varit avstängd från biltrafik under sommaren pga stök och bråk.

Har privilegiet att bo på samma gata men har fönstren åt fel håll och det regnar för mycket för att bedriva privatspaning!

Uppdatering: Enligt Aftonbladets bilder så verkar mordet ha skett vid korsningen Södermannagatan-Tjärhovsgatan (vid parken/fotbollsplanen) - Södermannagatan 5!

Träffsäker beskrivning av Tjärhovsgatan, glöm inte Hotell Columbos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in