2014-08-01, 16:46
Medlem
agahinms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Ok, inte han, men förtidstanten med hempermanenten, snubben med prickigkorven, och cykeltönten.
Svenne verkar ha missat att för att låna av varandra systemet ska funka kanske man ska ha någonting att låna ut själv.
Citera
2014-08-01, 21:31
Medlem
En del är roliga att se på, andra är bara barnsliga eller lite för mycket som svenne han är så jävla loj att se på med sina ögonbryn och med sina barnsliga spartips sluta åt korv och spara på det istället katching ........................

På tal om hushållspapper och köpa så mycket är han säker på att han tjänar på det ? kanske skulle han tjänat mer om han hade pengarna på banken till vanlig ränta och köpte toapapper flera gånger istället.

Tyvärr så kan jag inte påstå att någon har gett mig ett bra tips, inget som jag kan använda eller som man inte redan visste om. Svenne som sparar sina 10 öringar istället för att göra något redigt och spara tusentals kronor.

Allt jagande och letande allt offrande, ta ett extrajobb istället eller i alla fall räkna på vad ni lägger ner i tid och vad ni offrar i kvalitet.

Tyvärr så verkar den här tråden locka till sig människor med politisk agenda som försöker framhålla att allt är de rikas fel. Tycker det är synd då det är helt offtopic.
Citera
2014-08-02, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av real beginner
......På tal om hushållspapper och köpa så mycket är han säker på att han tjänar på det ? kanske skulle han tjänat mer om han hade pengarna på banken till vanlig ränta och köpte toapapper flera gånger istället.

...... Svenne som sparar sina 10 öringar istället för att göra något redigt och spara tusentals kronor.

Allt jagande och letande allt offrande, ta ett extrajobb istället eller i alla fall räkna på vad ni lägger ner i tid och vad ni offrar i kvalitet.
......

Det ena utesluter väl inte det andra!
Citera
2014-08-02, 12:59
Medlem
Landsknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Fattar heller inte det med lammfärs.

90kr kilot.. Bland eller fläskfärs kostar typ 49kr kilot.

Jag reagerade också på det. Köper själv aldrig köttfärs om det är dyrare än 55kr/kg.

Att dryga ut maten och att skippa kött känns också väldigt dumsnålt då det påverkar kvaliteten negativt.
Citera
2014-08-02, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martiniplaning
Det ena utesluter väl inte det andra!

Om han köper upp pengarna på toapapper kan han inte spara dem på banken så det utesluter det hela.

Vad jag menar är att om man varje dag lägger ner en timme på att tänka på hur man ska tjäna pengar eller spara leta extrapriser och annat för att tjäna 50 kronor hade det kanske varit bättre att genom arbete tjäna 100kr eller mer på den timmen.
Citera
2014-08-02, 18:20
Bannlyst
arligt talat bara jag som tycker svenne har bra tips?
Citera
2014-08-02, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teru
arligt talat bara jag som tycker svenne har bra tips?

Nej det verkar finnas fler här som tycker han ger bra tips, du är inte ensam.

Vad är det som är bra med dem ? kommer du att använda dem själv ? Är det inte saker som mer barn kan komma på de är för enkla helt enkelt och ger inget ja ok några ören. använd mindre vatten ok flytta korven på smörgåsen, det är ett gammalt skämt tror jag. Här är ett tips från mig skaffa någon form av jobb det kan vara så enkelt som att dela ut reklam. Gör lönsamma besparingar se över utgifter. Det är där pengarna finns att hämta inte att flytta korven på smörgåsen.
Senast redigerad av real beginner 2014-08-02 kl. 20:49.
Citera
2014-08-03, 12:57
Medlem
Spoons79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av real beginner
Nej det verkar finnas fler här som tycker han ger bra tips, du är inte ensam.

Vad är det som är bra med dem ? kommer du att använda dem själv ? Är det inte saker som mer barn kan komma på de är för enkla helt enkelt och ger inget ja ok några ören. använd mindre vatten ok flytta korven på smörgåsen, det är ett gammalt skämt tror jag. Här är ett tips från mig skaffa någon form av jobb det kan vara så enkelt som att dela ut reklam. Gör lönsamma besparingar se över utgifter. Det är där pengarna finns att hämta inte att flytta korven på smörgåsen.

Det där med att flytta på korven kanske inte är en så smart ide, om man tänker på att korven blir ju gammal om man inte äter upp den, och då får man ju slänga mat i onödan. Fast ett bättre tips är att göra dubbelmackor, då räcker korven dubbelt så länge.
Citera
2014-08-03, 19:47
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoons79
Det där med att flytta på korven kanske inte är en så smart ide, om man tänker på att korven blir ju gammal om man inte äter upp den, och då får man ju slänga mat i onödan. Fast ett bättre tips är att göra dubbelmackor, då räcker korven dubbelt så länge.
Men enligt den andra manliga spararen så smakade ju "mogen" mat bättre
Citera
2014-08-03, 21:25
Medlem
Förstår inte det med mogen mat om man köper sidfläsk eller blandfärs. Ibland får man slänga den någon dag innan den går ut för den luktar så skarpt så jag blir osäker på kvaliteten. Och jag är inte beredd att bli sjuk för mat för 50 kr. Bäst är den när den är färsk 1 vecka kvar eller mer till bäst före då brukar den knappt luckta något.
Citera
2014-08-04, 03:35
Bannlyst
Svennes korvtips visst är det lite att gå för långt, men hans andra tips om att ta korta duschar, använda pannlampa för att minska elräkningen osv, det tycker jag är helt OK tips som lär spara flera tusenlappar per år.
Citera
2014-08-04, 07:44
Medlem
Snubblade över serien igår och tycker den är rätt rolig.
Jag kan inte låta bli att undra om Peter verkligen sparar något på sin hemkok. I avsnittet jag såg ska han göra tacos och väljer då lammfärs för att den är på väg att bli för gammal och är nedsatt i pris. Ändå kostar den 90 kr kilo då. Hade ju varit bättre med fläskfärs då som kan gå att hitta för ett par tior.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in