2014-08-01, 20:44
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Mattan, kanten, handsken och påsen.

Ah..ok.
Ja verkligen synd att man inte lät Uno sniffa på påse och handske eller så kanske det ligger i slasken
Senast redigerad av Namibia1 2014-08-01 kl. 21:02.
Citera
2014-08-01, 20:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det måste du väl ändå förstå att AN då inte skulle ha skrivit det hon skrev på fb..?

Hon kunde kanske inte låta bli att göra en antydning pga sitt hat. Samma fenomen som i t ex. den här tråden. Folk antyder att de vet något därför att det är ett mänskligt behov att synas och att vara någon som vet något.

Kanske INTE vid liv, typ något sådant skrev hon. Poängterar särskilt ordet INTE. Även AN kan ha varit övertygad om att polisen INTE har något på henne, inte särskilt osannolikt att det kan ha varit så tycker jag.
Citera
2014-08-01, 20:54
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det måste du väl ändå förstå att AN då inte skulle ha skrivit det hon skrev på fb..?

Om man huggit sin konkurrent fjorton gånger i ryggen så är det väl högst sannolikt att man är just så dum i huvet. Detta styrs ju av våra djuriska instinkter och inte vår intellektuella förmåga..
Citera
2014-08-01, 20:57
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Nu får du ta och ge dig! Ditt vändande och vridande på ord är direkt pinsamt. Det har aldrig varit aktuellt i svenska domstolar att någon ska bevisa sin oskuld. Det är åklagaren och rättens sak att bevisa en persons skuld i en fråga.
Ja och då är man i lagens namn oskyldig! vad är det du har problem med eller inte förstår?

Varför vänder du och vrider på allt och svarar med en motfråga istället för att besvara frågan som ställs till dig?

Att inte du hänger med i svängarna kan du ju inte skylla på någon annan. Det framgår ju klart vad som menas.
Citera
2014-08-01, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hon kunde kanske inte låta bli att göra en antydning pga sitt hat. Samma fenomen som i t ex. den här tråden. Folk antyder att de vet något därför att det är ett mänskligt behov att synas och att vara någon som vet något.

Kanske INTE vid liv, typ något sådant skrev hon. Poängterar särskilt ordet INTE. Även AN kan ha varit övertygad om att polisen INTE har något på henne, inte särskilt osannolikt att det kan ha varit så tycker jag.

Om man har mördat en person är det knappast så att man sen sätter igång att skriva hatiska meddelanden om personen på Facebook. Mer troligt att man istället deltar i letandet efter henne.
Citera
2014-08-01, 21:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Nu får du ta och ge dig! Ditt vändande och vridande på ord är direkt pinsamt. Det har aldrig varit aktuellt i svenska domstolar att någon ska bevisa sin oskuld. Det är åklagaren och rättens sak att bevisa en persons skuld i en fråga.
Ja och då är man i lagens namn oskyldig! vad är det du har problem med eller inte förstår?

Varför vänder du och vrider på allt och svarar med en motfråga istället för att besvara frågan som ställs till dig?

Huvudhypotes, KJ är den som har mördat VB.

Alternativ hypotes, MB har mördat VB.

Huvudhypotes +4

Alternativ hypotes -4

Så skulle det kunna se ut, dock:

skl citat;

Slutsatsen är en värdering av erhållna resultat i relation till respektive hypotes. Ibland kan flera undersökningsresultat kombineras, och ger då en sammanvägd slutsats. Ibland måste resultaten värderas var för sig och slutsatsen för varje resultat redovisas var för sig. Graden anger hur mycket mer (positiva grader) eller mindre (negativa grader) sannolikt det är att erhålla undersökningsresultaten om en viss given huvudhypotes är sann jämfört med om den alternativa hypotesen är sann.

-------------------------------------------------------------------------------

SKL bedömer alltså inte om en hypotes eller ett scenario är sann eller inte, utan istället värderar vi sannolikheten för att erhålla ett visst resultat om en definierad hypotes är sann.

Tänk på att inte vända på begreppen:
Vid grad +1 är det sex till hundra gånger troligare att man får detta resultat om det är så att dna:t kommer från just den aktuella personen

...men det betyder inte:
att det är det är sex till hundra gånger troligare att dna:t kommer från just den aktuella personen om det är så att man får detta resultat. Just detta vet vi inget om - det kan finnas andra resultat som vi inte känner till som pekar i annan riktning.

slut citat

Med beaktande av alla kända omständigheter såklart. Så, om man inte har hittat något som pekar mot MB så betyder det inte att det inte finns något att hitta, det vet man ingenting om.

Försök förstå åtminstone.
Citera
2014-08-01, 21:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Om man har mördat en person är det knappast så att man sen sätter igång att skriva hatiska meddelanden om personen på Facebook. Mer troligt att man istället deltar i letandet efter henne.

Varför är det mer troligt?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17265128.ab

Vissa personer har ett behov av att berätta vad de har gjort, kanske AN var på väg att göra som i artikeln men hejdade sig eller så hotade MB henne med ett kok stryk eller en avrättning om hon knystade mer om saken?
Citera
2014-08-01, 21:39
Medlem
// klippt citat. //; han dyker inte upp hemma hos AB förrän vid 17-tiden (enl. AB:s mor), efter att 14:47 ha handlat mat för 65:80 kr. Han stannar hos AB till c:a 21:00, och när han far därifrån har han enligt AB ”trötta ögon” // klippt citat //

Hur pass 'matigt' var KJ:s inköp? Behov av energi hade han nog hursomhelst; på Coop går en Burnburk på 21,95, 3 st blir 65,85.. Avrundas till 65,80 (?).
2 burkar påträffades i Hundajen (fabrikat ej redovisat) och den tredje var den han glömde på berget och läskade sig med vid söket.
OBS: teori.

(Anv iPhone, ber om ursäkt ifall letsdoitcitat blir oklart)
Citera
2014-08-01, 21:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Hur pass 'matigt' var KJ:s inköp? Behov av energi hade han nog hursomhelst; på Coop går en Burnburk på 21,95, 3 st blir 65,85.. Avrundas till 65,80 (?).
2 burkar påträffades i Hundajen (fabrikat ej redovisat) och den tredje var den han glömde på berget och läskade sig med vid söket.
OBS: teori.

(Anv iPhone, ber om ursäkt ifall letsdoitcitat blir oklart)

Inte otroligt att det är med sanningen överensstämmande, intressant iakttagelse tycker jag. 2+1 blir tre, det har jag lärt mig.

Även om KJ inte är renligheten själv så tyckte i alla fall jag att det var ett märkligt beteende att dricka ur en upphittad läskburk. Burken drack han ur i området kring Laserdome har jag för mig, cirka 6 minuter med bil ifrån Flottiljvägen. Kan styckningsplatsen ligga i det här området? Det finns en damm eller liten sjö i området?
Citera
2014-08-01, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Att inte du hänger med i svängarna kan du ju inte skylla på någon annan. Det framgår ju klart vad som menas.
Jag erkänner rakt av att jag inte överhuvudtaget förstår vad ditt svar ovan till mig har med mitt inlägg att göra.

Skulle min nådige herre vilja ha godheten att uttrycka sig tydligare i sakfrågan och i vad ditt svar till mig syftar på.
Citera
2014-08-01, 21:58
Medlem
Citat:
Inte otroligt att det är med sanningen överensstämmande, intressant iakttagelse tycker jag. 2+1 blir tre, det har jag lärt mig.

Även om KJ inte är renligheten själv så tyckte i alla fall jag att det var ett märkligt beteende att dricka ur en upphittad läskburk. Burken drack han ur i området kring Laserdome har jag för mig, cirka 6 minuter med bil ifrån Flottiljvägen. Kan styckningsplatsen ligga i det här området? Det finns en damm eller liten sjö i området?
Det finns en liten sjö någon meter till höger om vägen mot laserdome (vändplan).
Citera
2014-08-01, 21:59
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Varför är det mer troligt?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17265128.ab

Vissa personer har ett behov av att berätta vad de har gjort, kanske AN var på väg att göra som i artikeln men hejdade sig eller så hotade MB henne med ett kok stryk eller en avrättning om hon knystade mer om saken?
Hur skulle det kännas tror du att bli uthängd på det här viset närmast dagligen och
du vet att du är oskyldig och det har också en utredning kunnat visa på ett helt
tillförlitligt sätt?
Tror det är kul för paret att se allt det här ifall de nu råkar besöka forumet emellanåt?

Att misstänkliggöras? Utpekas som tänkbara förövare av ett mord som klassas som ett
av de hemskare på år och dag?

Är det längre rimligt att dra fram personerna ifråga på det här anmärkningsvärda viset?
Efter allt som förevarit med rättegångar och dom och där bevisningen mot den dömde
anses vara övertygande även om somliga av er underkänner den å det kraftfullaste?

Hur skulle du själv ha reagerat om du hängts ut med namn och allt och sannerligen i ett
allt annat än positivt sammanhang? Dag in och dag ut i ett helt år?
Inte brytt dig? Viftat bort det? Sånt man får räkna med? Skrattat åt det?
Eller tror du att du hade mått aningens dåligt av "uppmärksamheten" som kommit dig till del?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in