2014-08-01, 20:13
  #11305
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaaghoo
Alla judar ljuger alltid. I denna tråd och överallt där de finns.

Så här sa Netanyahu igår:



http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/israel-gaza-conflict-2014/1.608189

Judarna kommer alltså aldrig sluta leta efter tunnlar vare sig det är vapenvila eller inte. Så det är tydligt att judarna bryter vapenvilan, om man nu ens kan kalla det det. Netanyahu säger det själv.

Det är enkelt. Allt som kommer från judarna är lögn, lär man sig det blir det enkelt att följa konflikter.

Alla judar är lögnare.


ceasefire din idiot är precis va det betyder, ingen sida skjuter på den andra.


däremot förstöra tunnlarna ingick i den ceasefire förslaget som FN la fram, israel skulle va kvar i gaza och förstöra tunnlarna, detta gick tom hamas med på.


men dom bröt det direkt genom att kidnappa en soldat och döda 3 andra.


nu är det enda som gäller att slå ut hamas för alltid, hamas har dödat 1400 av sitt eget folk.

dom skall betala ett högt pris för detta.
Citera
2014-08-01, 20:27
  #11306
Medlem
Giladis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dancedancedance
Det låter värre än vad det är. I praktiken skulle det betyda att araber och judar skulle leva tillsammans som jämlika, inget fel med det. Israel är ett rasistiskt projekt som enbart är till för judar där araber är andra klassens medborgare.
Show me the way.. Jag kan hjälpa dig till denna: http://www.youtube.com/watch?v=KakxXN5Z-XI&feature=youtu.be
Citera
2014-08-01, 20:29
  #11307
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
ceasefire din idiot är precis va det betyder, ingen sida skjuter på den andra.


däremot förstöra tunnlarna ingick i den ceasefire förslaget som FN la fram, israel skulle va kvar i gaza och förstöra tunnlarna, detta gick tom hamas med på.


men dom bröt det direkt genom att kidnappa en soldat och döda 3 andra.


nu är det enda som gäller att slå ut hamas för alltid, hamas har dödat 1400 av sitt eget folk.

dom skall betala ett högt pris för detta.

Din efterblivna östeuropeiska judenolla. Om Israel fortsätter leta efter tunnlar så fortsätter de med krigsaktiviteter. Ska Hamas bara titta på om en jude hittar en av dem i en tunnel?

Och bara en lögnaktig psykopatjude kan få det till att Hamas dödat sitt eget folk när Israel bombat Gaza konstant. Det kallas för projektion inom psykologi.

Vissa judar ljuger om att alla i Gaza vill döda alla Israeler och andra ljuger om att Hamas förtrycker sitt eget folk och nu t.o.m. dödar dem. Allt för att ha en ursäkt för att civila slaktas. Faktum är att Hamas har stöd bland palestinier och att de gått med på en fredlig lösning.

Alla judar är psykopater.
Citera
2014-08-01, 20:39
  #11308
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaaghoo
Alla judar ljuger alltid. I denna tråd och överallt där de finns.

Så här sa Netanyahu igår:



http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/israel-gaza-conflict-2014/1.608189

Judarna kommer alltså aldrig sluta leta efter tunnlar vare sig det är vapenvila eller inte. Så det är tydligt att judarna bryter vapenvilan, om man nu ens kan kalla det det. Netanyahu säger det själv.

Det är enkelt. Allt som kommer från judarna är lögn, lär man sig det blir det enkelt att följa konflikter.

Alla judar är lögnare.

Det är du som ljuger, och inte kan ta till dig den information som finns tillgänglig.

Det verkar på dig som du är helt väck, och att du inte har förmågan att diskutera sakfrågor. Det enda du vill är att förmedla ditt eget hat mot judar. Vad har hänt med dig? Vad är det som har gjort dig så skadad?

Sakfrågan som du undviker, är att vi alla måste hoppas på att Netanyahu fullföljer det han utfäst. Och att han inte viker en tum för dessa terrorister, eller för det moraliskt bankrutta FN. Viktigast är att han inte tar intryck av en idiotisk opinion, i ett kaotiskt Europa. Jag hoppas att han menar allvar att få slut på denna terror en gång för alla! För terrorn drabbar oss alla. Inget är sig likt längre sedan man låtit terrorn härja i det som var den fria världen.

Det vore önskvärt att alla tunnlar förstörs och att Hamas avväpnas. Sedan är det upp till Gazaborna att besinna sig. De har valt sina egna Hitlar genom att välja Hamas. Och Goebbelsar finns det tretton på dussinet av, inget att ta notis om!

http://www.jpost.com/Opinion/Op-Ed-Contributors/Is-the-United-Nations-anti-Semitic-361842
Citera
2014-08-01, 20:42
  #11309
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Nej, nej, nej!!

Eh, jo. Saudi förklarade krig mot Israel när staten Israel bildades och något fredsavtal skrevs aldrig. Så rent tekniskt befinner sig Saudi och Israel i krig fortfarande. Ingen av länderna har några diplomatiska förbindelser, konsulat eller ambassader.
Citera
2014-08-01, 20:52
  #11310
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaaghoo
Din efterblivna östeuropeiska judenolla. Om Israel fortsätter leta efter tunnlar så fortsätter de med krigsaktiviteter. Ska Hamas bara titta på om en jude hittar en av dem i en tunnel?

Och bara en lögnaktig psykopatjude kan få det till att Hamas dödat sitt eget folk när Israel bombat Gaza konstant. Det kallas för projektion inom psykologi.

Vissa judar ljuger om att alla i Gaza vill döda alla Israeler och andra ljuger om att Hamas förtrycker sitt eget folk och nu t.o.m. dödar dem. Allt för att ha en ursäkt för att civila slaktas. Faktum är att Hamas har stöd bland palestinier och att de gått med på en fredlig lösning.

Alla judar är psykopater.

jag är ingen Jude ditt jävla svin, alla som är pro israel är inge judar din Imbecile.

tunnlarna används ju för dom att ta sig in i israel och döda och kidnappa civila israel, israel har varje rätt att förstöra dessa tunnlar.


ja det stämmer, hamas är ansvariga för 100 procent av alla dödsoffer, när dom använder sitt eget folk som human shields, dom gömmer raketer och vapen i skolor, i sjukhus, i daghem, hamas brutaliserar sitt eget folk nåt så fruktansvärt, när israel säger dom skall evakuera så skickatr hamas in sitt folk istället och ber dom stanna kvar, när israel bombar.

du är för terrorism, du stödjer kidnappning och mord på civila israeler när du stödjer hamas.


hamas har ju inte gått med på en fredlig lösning när dom 2 timmar in i eld upphör , kidnappade en israelisk soldat, och dödade 2 andra, hur fan tror du israel kommer reagera då,

israel slutade skjuta kl 8 imorse på alla fronter, hamas lovade detsamma, vad händer. 09.30 så dog 3 idf soldater i en hamas attack.

dom respekterar inte eld upphör för dom är terrorister, inget annat.

lägg inte skulden på israel, nämn ett land som inte hade agerat när missiler och raketer kommer regnade ner på deras städer, israel är inget undantag.
__________________
Senast redigerad av SirHizz 2014-08-01 kl. 20:56.
Citera
2014-08-01, 21:04
  #11311
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Palestinier som ar medborgare i Israel har samma rattigheter som judar och andra. Ratta mig om jag har fel. Men araber som ar israeliska medborgare ar de enda araber i Mellanostern som har yttrandefirhet och rostratt.

Palestinierna i Gaza ar ockuperade av sin tyranni, Hamas. Fragan ar hur vi befriar dem fran sin regim. De har rostat for den och det verkar fortfarande finnas utbrett stod for dem. Kanske kan deras fornedrande militara nederlag forandra det nu. Man blir ju inte sa popular som regim om man startar krig mot overmakten sa att man inte kan tillhandahalla sant som sakerhet, elektricitet eller import. Eller i fredstid ens ekonomisk tillvaxt. Och om man som Hamas-pamp bor i lyxpalats.

Israel slar ut de militara och politiska mal som de behover sla ut for att omojliggora Hamas krigshandlingar. De bryr sig inte sa mycket om civila forluster. Lika lite som Europeerna gjorde under andra varldskriget, da alla tvartom forsokte maximera antalet mordade civilister. Sa langt har inte Israel gatt. Det ar Hamas som siktar mot oskyldiga civilister med sina raketer, som har sa usel precision att de saknar betydelse som verkanseld mot militar trupp.

Palestinierna i Gaza ar fangade inte bara av sin tyranniska regim. Aven kulturellt ar det svart for de flesta att opponera mot fortrycket. Familjekollektivet ar overordnad individen, och varje klan har ett overhuvud som ar korrumperat allierad med nagon maktpamp i regimen och som gor sig sjalv rik pa detta. En medborgare en rost funkar inte nar det de facto ar en klan ett overhuvud i hemlig forhandling med ett maktigare overhuvud som galler i praktiken.

Vidare sa ar israelerna vad jag vet utestangda fran sa gott som alla muslimska lander i varlden. De far inte resa in dit, deras produkter ar bojkottade.


Intressant skrivet. Tack för den läsningen.

Jag ska spåna vidare lite mer varför det har blivit som det har blivit på Västbanken senare. När jag var där var saker och ting rätt självklart och man märkte tydligt villka som styr media för det man såg va inte vackert och det inte är vad som visas i media. Ska man disskutera den här komplexa frågan ska helst varit på plats och man ska definitivt inte läsa sig till fakta via styrd media
Citera
2014-08-01, 21:57
  #11312
Medlem
divinebaals avatar
Fullkomligt älskar att Palestinierna pissar på hela världen. Speciellt de som de vill ha som vänner. Men de hatar ju alla och skiter i varandra och andra.

Som när de drev Libanon till inbördeskrig som varade i 15 år.

Som nu är de anfaller, mördar och kidnappar under en vapenvila. Som Egypten varit med om att sponsra. Snacka om att pissa på sina arabiska bröder! Man vill ha gränsen mot Egypten öppnad och så tackar man dem på detta sätt?

Det är att bränna alla broar som finns. Det är bara Iran kvar snart de inte pissat på. Men kan man förvänta sig något annat av Sunni-sk*tstövlar?
Citera
2014-08-01, 22:22
  #11313
Medlem
Giladis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaaghoo
Din efterblivna östeuropeiska judenolla. Om Israel fortsätter leta efter tunnlar så fortsätter de med krigsaktiviteter. Ska Hamas bara titta på om en jude hittar en av dem i en tunnel?

Eftersom du tycks ha skruvlös svårigheter ska jag försöka förklara med enkel logik..Om man har skrivit under ett avtal (eller gett muntligt löfte) om eldupphör...så ska man också följa det. Man skall följa det man har skrivit under. I förslaget för eldupphör stod det klart och tydligt att IDF skulle fortsätta förstöra tunnlar vars mål är civila samhällen i Israel och detta accepterades av Hamas. Hamas först accepterade detta och i likhet med tidigare "humanitära" eldupphör ..inte hade förmåga att hålla sina ord. Om det nu var Hamas som gjorde det..De förnekar det ..trots att först sade de att de hade gjort det....så uppenbarligen finns det inget bra samarbete mellan vänstra högra halvhjärnor där..

Målet med eldupphören var dessutom att på något sätt ge andrum...hjälpa dem "hjälplösa" civila i Gaza, ty Hamas tycks varken vilja eller klara det - ge skydd. Hjälplösa och åsidosatta ..rättslösa, ja definitivt.. i likhet med andra samhälle där islamister och araber styr och råder..och där barn och kvinnors rättigheter missbrukas på exakt samma sätt. Detta barbariska arabiska beteendet..utspelas dagligen inför våra ögon..men ingen orkar eller vill göra nåt åt det. Fäder som mördar sina döttrar med "familjeheder" eller andra s.k "kulturella" ursäkter..är samma farsor, som av samma anledning är bereda att offra sina pojkar till Shaider..i Jihads heliga altare

http://www.youtube.com/watch?v=73NtxQ0OLnQ

Citat:
Ursprungligen postat av chaaghoo
Och bara en lögnaktig psykopatjude kan få det till att Hamas dödat sitt eget folk när Israel bombat Gaza konstant. Det kallas för projektion inom psykologi.


Dels är det knappast långt ifrån lögnaktiga judar som påstår detta..Det gör även FN numera. Detta är inte första gång som palestinierna använder sig av detta morbida tillväga gångsätt..( Läs FN:s rapport om massakern som inte ägt rum i Jenin 2002... http://www.svd.se/nyheter/utrikes/fn-avfardar-massaker-i-jenin_59950.svd) Det om något lär oss något om den hjärtlösa, kallblodiga och inför kamerorna teatraliska sättet...De tillfångatagna Hamaserna (Det finns ca 250 redan..bortom dem ca 450 som IDF redan hjälpt till sina 72 mör..) har sjungit om detta också. Därför är omvärldens /FN:s intresse att fördöma Israel väldigt väldigt milda...Att detta makabert -offra mina barn inför världens ögon strategi - kommer så småningom att bli Hamas fall..råder inget tvekan om längre!..Vänta och se...Detta har knappast med det psykologiska fenomenet av projektion..Har du sett samma fenomen på den israeliska sida..Barn och kvinnor som uppmuntreas av ledare med högtalare att stå på hustaken...eller stanna i minerade hus (booby traps) för att få smällen med IDF..Bara en sjuk hjärna kan komma på idén.

Citat:
Ursprungligen postat av chaaghoo
Vissa judar ljuger om att alla i Gaza vill döda alla Israeler och andra ljuger om att Hamas förtrycker sitt eget folk och nu t.o.m. dödar dem. Allt för att ha en ursäkt för att civila slaktas. Faktum är att Hamas har stöd bland palestinier och att de gått med på en fredlig lösning.

Alla judar är psykopater.

Fredlig lösning som innebär att islamistisk Kalifat.. men bacher el bacher... Man behöver förresten inte ljuga om förtrycket i Gaza..TV:n visar det dagligen...Värre än det som civila i Gaza redan har det under Hamas, kan de inte ha det. Tänk själv att du får miljarder i bistånd till mat, medicin och infrastruktur och dina ledare bygger enorma villor ovanför och enorma städer under jorden..just in case..som nu typ...Tänk att din armé...de högsta ledare och befäl gömmer sig 80 meter under jorden..och lämnar dig rättslös i händerna på dina fiender..Inte bara du..hela din släkt tvingas ta skydd som råttor i minerade hus...eller hos UNRWA med flera tusen...utan vatten, mat eller kläder..och dessutom skjuter från verandan..Vad säger det om Hamas..och vad säger det om förhållandena för dem civila som i ett minst sagt teatralisk manér kallas även demokratiskt val..

Om nu inte ens Hamas bryr sig om Gazaborna..varför ska IDF som bekämpar Hamas göra det.. göra det....http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19210326.ab
Citat:

”Moraliskt fräckt”

Aktionsuppmaningen ska vara ett sätt att försöka stoppa bombningarna, men också ett sätt att skrämma piloten i de helikoptrar som är bemannade genom att visa hur många som kommer att dö av attacken.

– Det har sagt öppet att människor ska gå upp på taket och agera levande sköldar. Det är moraliskt fräckt att uppmana folk att göra det, säger Per Jönsson.

En högt uppsatt officer berättade i tisdags för Haaretz, som uppmärksammade taktiken, att den israeliska militären struntar i om det står människor på hustaken eller inte i Gaza.

– Vi bombar husen. Om människor försöker konfrontera ett plan i luften och piloten signalerar – ge er av, då kommer huset att falla, sa den anonyme officeren

http://www.youtube.com/watch?v=73NtxQ0OLnQ

Giladi
__________________
Senast redigerad av Giladi 2014-08-01 kl. 22:45.
Citera
2014-08-01, 22:27
  #11314
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaaghoo
Alla judar ljuger alltid. I denna tråd och överallt där de finns.

Så här sa Netanyahu igår:



http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/israel-gaza-conflict-2014/1.608189

Judarna kommer alltså aldrig sluta leta efter tunnlar vare sig det är vapenvila eller inte. Så det är tydligt att judarna bryter vapenvilan, om man nu ens kan kalla det det. Netanyahu säger det själv. "Judisk vapenvila" kan vara en bättre term.

Det är enkelt. Allt som kommer från judarna är lögn, lär man sig det blir det enkelt att följa konflikter.

Alla judar är lögnare.

Klart att Israel kommer att slå ut alla tunnlar, stillestånd eller ej.
Vad hade du förväntat dig?

Det är väl en viss skillnad på att leta efter tunnlar och döda soldater?

Hamas är det sämsta som hänt Palestina, men de har själva valt så jag antar att de är nöjda med utfallet...
Citera
2014-08-01, 22:46
  #11315
Medlem
Rodjas avatar
Hoppade in här nu för att se vad som försiggick i ämnet och visst hittade man tusenåriga upprepade dumheter här.

Att i den här konflikten nämna israelerna som 'judarna' visar väldigt tydligt på dennes rent antisemitiska syn på konflikten. Inget annat.

Israel är världens jude och när man inte rent ut kan presentera sig som: "Jag är inte bara mamma, jag är antisemit också", så går man lös på det judiska folket med "Gaza-konflikten" som täckmantel!

Det är mycket man kan smuggla i underjordiska tunnlar. Bland annat mat och vatten! Det har tydligen varit en bristvara i Gaza. Men vad smugglar man in? Jo, fler raketer med längre räckvidd.
Citera
2014-08-02, 00:15
  #11316
Medlem
Israel Creates ‘No Man’s Land’ in Gaza, Shrinking Strip by 40 Percent

Citat:
BEIT HANOUN, Gaza — This narrow strip of land that used to be called “the Gaza Strip,” already one of the more densely populated places on Earth, is growing dramatically smaller. The Israeli military, relentlessly and methodically, is driving people out of the 3-kilometer (1.8 mile) buffer zone it says it needs to protect against Hamas rockets and tunnels. According to the United Nations Office for the Coordination of Humanitarian Affairs, the buffer zone eats up about 44 percent of Gaza’s territory.

What that means on the ground is scenes of extraordinary devastation in places like the Al Shajaya district approaching Gaza’s eastern frontier, and Beit Hanoun in the north. These were crowded neighborhoods less than three weeks ago. Now they have been literally depopulated, the residents joining more than 160,000 internally displaced people in refuges and makeshift shelters. Apartment blocks are fields of rubble, and as I move through this hostile landscape the phrase that keeps ringing in my head is “scorched earth.”

It’s not like Israel didn’t plan this. It told tens of thousands of Palestinians to flee so its air force, artillery and tanks could create this uninhabitable no-man’s land of half-standing, burned-out buildings, broken concrete and twisted metal. During a brief humanitarian ceasefire some Gazans were able to come back to get their first glimpse of the destruction this war has brought to their communities, and to sift through their demolished homes to gather clothes or other scattered bits of their past lives. But many were not even able to do that.

http://www.thedailybeast.com/articles/2014/07/28/as-israel-enforces-its-buffer-zone-gaza-shrinks-by-40-per-cent.html

Det är väl bara en tidsfråga innan det börjar byggas bosättningar. Etnisk rensning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in