2014-08-01, 08:07
  #84433
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Om mobilen under "roamingtiden" lämnade hemmamasten så kan den ha gjort det tillsammans med KJ och VB:s emballerade kropp. KJ har då VB:s mobil i sin ficka och den följer då med honom hela färdsträckan: F-vägen - 6 min in i annat täckningsområde (beroende på vilken väg han kör) - dumpningsplats - hemmacellen - KJ:s bror - F-vägen.

Så nu kan du räkna ut ungefär var första anhalten måste vara belägen.
Okej, räknar.

Före kl 20:30 har KJ dödat VB och burit ut henne i duschdraperiet i näst intill fullt dagsljus till den väntande bilen utanför porten, utan att bli sedd.

Det enda område i närheten av bostaden med 3G-skugga som jag känner till är södra sidan av Åberget. Gångvägen som jag tog är fullt farbar med bil. Den tog han nog. Han körde in på vägen, och när han hamnade i skuggan lastade han ur kroppen, och körde ut igen. Han kan inte ha hunnit släpa kroppen långt in i skogen, han måste ha lagt den alldeles intill vägen. Låt oss titta på kartan: http://goo.gl/maps/Pkc6f

Han lade alltså kroppen intill vägkorset märkt Här upphör 3G, eller, om han körde motsols, vid Här återkom 3G, utan tid att gömma den. Senare återkom han, hämtade kroppen och hanterade den vidare.

Ledsen, letsdoit, jag tycker hypotesen faller redan i första stycket. Att han dessutom inte skulle ta sig tid till att gömma kroppen faller nog också på sin orimlighet.
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Talangscouterna är en inte så dum gissning tycker jag. Var ligger Grubban, jag hittar det inte på kartan?
Grubban ligger vid Här återkom 3G på kartan ovan.
Citera
2014-08-01, 08:58
  #84434
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Jag anser du har helt fel i din bedömning, varken MB eller KJ är några gärningsmän om så hade varit fallet hade det funnits bevis mot någon av dem och de hade blivit fälld med att det fanns bindande bevis mot gärningsmannen.
De här fallet är ingenting att jämföra med andra vanliga mordfall. Här finns det sannolikt en planerare som har sett till att han har alibi som alla planerare har och planeraren anlitar gärningsmän som utför mordet.
KJ har blivit dömd för mordet på VB men det har också skett utan minsta bevis, det skall vara hunden Uno som är vittnet och beviset, men en hund får inte användas som vittne och bevis, men sanningen är, det har gjorts i det här fallet. Helt chockerande !
Det som skall vara beviset mot KJ är att det funnits lik i bagageutrymmet som han transporterat, visserligen har hunden Uno markerat vad som påstås på högra sidan i bagageutrymmet, men man vet inte vad den har markerat. En hunds markering kan leda till bevis, men att påstå det legat ett lik i bagageutrymmet som KJ transporterat, då har man gått på hunden Uno som vittne och bevis, och det säger sig självt det är helt förkastligt. Sådant fär inte ske helt enkelt.
Nämnas kan att det tog två månader innan KJ:s bil undersöktes med hunden Uno, efter att bilen tagits i beslag.
Bilen har väl stått i polisens garage den här tiden innan söket i bilen gjordes, som måste anses som lång tid när det gällde ett sådant fall som det här var.
Det är slående hur du hela tiden ger uttryck för ditt totala okunskap i olika avseenden.

Men förklara gärna hur du tänker dig där. Skulle liklukten bara avdunsta av sig själv trots att kroppsvätskorna finns kvar i materialet?
Eller är din förvirrade tankegång att polisen förvarat ett lik i bagaget ...?
Citera
2014-08-01, 09:04
  #84435
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Okej, räknar.

Före kl 20:30 har KJ dödat VB och burit ut henne i duschdraperiet i näst intill fullt dagsljus till den väntande bilen utanför porten, utan att bli sedd.
Eller så har han dödat VB - slagit in henne i duschdraperiet och haft det liggande mitt på golvet. Efter att han transporterat bort liket så skurar han av de ytor där hon legat inslagen i duschdraperiet samt ytor kring detta. (Golvytor var - i kontrast till övriga lägenheten - skurade när polisen gjorde sitt första förhör med honom)
Blanka/fasta ytor fastnar inte lukten på - de går att skura av.

Hon har inte blött ymnigt - vilket innebär att det inte har smugit sig in blod under lister o dyl - vilket är spår som hunden annars hade kunnat finna.


Citat:
Det enda område i närheten av bostaden med 3G-skugga som jag känner till är södra sidan av Åberget. Gångvägen som jag tog är fullt farbar med bil. Den tog han nog. Han körde in på vägen, och när han hamnade i skuggan lastade han ur kroppen, och körde ut igen. Han kan inte ha hunnit släpa kroppen långt in i skogen, han måste ha lagt den alldeles intill vägen. Låt oss titta på kartan: http://goo.gl/maps/Pkc6f

Han lade alltså kroppen intill vägkorset märkt Här upphör 3G, eller, om han körde motsols, vid Här återkom 3G, utan tid att gömma den. Senare återkom han, hämtade kroppen och hanterade den vidare.

Ledsen, letsdoit, jag tycker hypotesen faller redan i första stycket. Att han dessutom inte skulle ta sig tid till att gömma kroppen faller nog också på sin orimlighet.

Grubban ligger vid Här återkom 3G på kartan ovan.
Vad säger att han skulle ha lidit tidsnöd när han plockade kroppen ur bagaget?
Citera
2014-08-01, 09:14
  #84436
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Eller så har han dödat VB - slagit in henne i duschdraperiet och haft det liggande mitt på golvet. Efter att han transporterat bort liket så skurar han av de ytor där hon legat inslagen i duschdraperiet samt ytor kring detta. (Golvytor var - i kontrast till övriga lägenheten - skurade när polisen gjorde sitt första förhör med honom)
Blanka/fasta ytor fastnar inte lukten på - de går att skura av.

Hon har inte blött ymnigt - vilket innebär att det inte har smugit sig in blod under lister o dyl - vilket är spår som hunden annars hade kunnat finna.
Jag argumenterade emot letsdoits hypotes (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten).
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad säger att han skulle ha lidit tidsnöd när han plockade kroppen ur bagaget?
letsdoits hypotes: "F-vägen - 6 min in i annat täckningsområde (beroende på vilken väg han kör) - dumpningsplats - hemmacellen - KJ:s bror - F-vägen".
Citera
2014-08-01, 09:40
  #84437
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
nej, efterhandskonstruktion när han visste att brorbesöket skulle eller hade kollats upp. han hade aldrig behövt nämna ölintaget, bara sagt att han besökte brorsan så han it rev huset och att som med allt annat it minns det först. nu drog han till me fylla för att ha nått att skylla på varför han it ville berätta om besöket i n, Svartbyn. btw kj drack samtliga öl på em.

Det är ett troligt scenario att fyllan startade på em och han var förmodligen onykter när han hämtade VB, det upptäcker hon försent för han är känd att köra som en kratta ändå, diskussion i bilen när de anlände om fortsatte drickandet i lgh men det gav dåligt resultat och det drabbade VB med dödlig kraft.

Är ganska övertygad om att ett Nej kunde han inte ta och det blir kortslutning i kontoret.

Hans överskottsinformation i förhör har viss bärighet men placerad i annan tidsrymd samma em/kväll.
Citera
2014-08-01, 10:33
  #84438
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men nu tar du väl ändå i. Han ljög för att han inte ville åka dit för rattfylla, och medgav det. Kom igen med något som har med saken att göra.

Rattfylleförklaringen är förstås ännu en lögn och en ovanligt dålig sådan. Inte ens KJ är så naiv att han trodde att han skulle åka fast för rattfylla på en sån uppgift. Det handlar om en lögn för att förklara en annan helt enkelt.
Citera
2014-08-01, 10:38
  #84439
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Rattfylleförklaringen är förstås ännu en lögn och en ovanligt dålig sådan. Inte ens KJ är så naiv att han trodde att han skulle åka fast för rattfylla på en sån uppgift. Det handlar om en lögn för att förklara en annan helt enkelt.
Ja, det är en uppenbar lögn som punkteras av hans egen bror. Man drar inte i sig fem starköl på en dryg halvtimme utan att det märks - och i synnerhet inte utan att en nära anhörig skulle se det.
Citera
2014-08-01, 10:42
  #84440
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Rattfylleförklaringen är förstås ännu en lögn och en ovanligt dålig sådan. Inte ens KJ är så naiv att han trodde att han skulle åka fast för rattfylla på en sån uppgift. Det handlar om en lögn för att förklara en annan helt enkelt.
Varför skulle han inte vara så naiv att han trodde att han kunde åka dit för rattfylla som han erkänner för polisen? Han var bara 22 år, och jag uppfattar honom som naiv för sin ålder.
Citera
2014-08-01, 10:45
  #84441
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Visst. Det gäller åsiktsfrihet på Flashback. Du får tycka att månen är en grön ost. Men utan belägg kommer ingen att tro dig, förutom de som vill tro på dig.

Har du belägg för att KJ ljuger? Annars kommer bara åklagarkramarna att tro dig.


Rak fråga: finns det något belägg/bevis mot KJ som du tror på och inte ifrågasätter? Det kan ju vara bra att veta när du ständigt efterfrågar belägg. Ett exempel räcker. Plocka något ur domarna tex.
Citera
2014-08-01, 10:48
  #84442
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Rak fråga: finns det något belägg/bevis mot KJ som du tror på och inte ifrågasätter? Det kan ju vara bra att veta när du ständigt efterfrågar belägg. Ett exempel räcker. Plocka något ur domarna tex.
Ja, VB var hemma hos KJ på kvällen. Det beviset tror jag på.
Citera
2014-08-01, 10:49
  #84443
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför skulle han inte vara så naiv att han trodde att han kunde åka dit för rattfylla som han erkänner för polisen? Han var bara 22 år, och jag uppfattar honom som naiv för sin ålder.

Bara 22 år - ja möjligen om han var 12 år. Jag har läst samtliga förhör med honom, de flesta flera gånger. Även hört tr-förhören. Det är ingen dum kille alls, snabbtänkt, ser igenom förhörsledarnas försök att sätta dit honom osv. Hela hans agerande går ut på att snabbt försöka hitta förklaringar till det han tillfrågas om, ibland blir det inte så lyckat, ibland kan han helt enkelt inte osv men han försöker alltid. Med blandat resultat eftersom han förstås är i en hopplös situation.
Citera
2014-08-01, 10:51
  #84444
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, VB var hemma hos KJ på kvällen. Det beviset tror jag på.

Det var väl kanske inget bra exempel. Jag menar förstås något som pekar på att han är inblandad i hennes försvinnande/död/styckning och som han tillbakavisat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in