Citat:
Okej, räknar.Om mobilen under "roamingtiden" lämnade hemmamasten så kan den ha gjort det tillsammans med KJ och VB:s emballerade kropp. KJ har då VB:s mobil i sin ficka och den följer då med honom hela färdsträckan: F-vägen - 6 min in i annat täckningsområde (beroende på vilken väg han kör) - dumpningsplats - hemmacellen - KJ:s bror - F-vägen.
Så nu kan du räkna ut ungefär var första anhalten måste vara belägen.
Så nu kan du räkna ut ungefär var första anhalten måste vara belägen.
Före kl 20:30 har KJ dödat VB och burit ut henne i duschdraperiet i näst intill fullt dagsljus till den väntande bilen utanför porten, utan att bli sedd.
Det enda område i närheten av bostaden med 3G-skugga som jag känner till är södra sidan av Åberget. Gångvägen som jag tog är fullt farbar med bil. Den tog han nog. Han körde in på vägen, och när han hamnade i skuggan lastade han ur kroppen, och körde ut igen. Han kan inte ha hunnit släpa kroppen långt in i skogen, han måste ha lagt den alldeles intill vägen. Låt oss titta på kartan: http://goo.gl/maps/Pkc6f
Han lade alltså kroppen intill vägkorset märkt Här upphör 3G, eller, om han körde motsols, vid Här återkom 3G, utan tid att gömma den. Senare återkom han, hämtade kroppen och hanterade den vidare.
Ledsen, letsdoit, jag tycker hypotesen faller redan i första stycket. Att han dessutom inte skulle ta sig tid till att gömma kroppen faller nog också på sin orimlighet.
Grubban ligger vid Här återkom 3G på kartan ovan.
Var ligger Grubban, jag hittar det inte på kartan?