2014-08-01, 01:30
Medlem
D4V1D8445HUNDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laserslynan
I Gaza ljuder flyglarmen men Aftonbladet finner mer nyhetsvärde i Furuviks bajslarm, helt otroligt korkad artikel. Tur dom inte fick bada dvärgfarsan hade drunknat i barnpolen.

Du kan ju tänka dig hur mycket bajs det är i poolerna i Gaza då, när flyglarmet går...

Japp de har pooler i Gaza för de som gått på myten om koncentrationsläger ( https://www.youtube.com/watch?v=YJWtZ4GOX94 ), konstigt koncentrationsläger förövrigt där fångarna springer runt med kalashnikovs och ingen flyr ut genom tunnlarna från koncentrationslägret...
Citera
2014-08-01, 01:31
Medlem
D4V1D8445HUNDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Varför ställer alla dessa mongofamiljer upp på uppgivna offerbilder och snyftreportage i tidningen? Får de pengar? Roligt att visa upp för familj och vänner? Tror de att de har något viktigt att säga och själva vill ge företag dålig press genom att hänga ut dem med namn?

Det är ju ofta lyteskomik på hög nivå där 99 % delar artiklarna för de stör sig på och/eller skrattar åt "offren".

Lite jävla självinsikt tack. Absolut NOLL risk att mina föräldrar skulle skämma ut mig, och sig själva på det sättet, genom att snopet gå till kvällspressen för något äckligt, planerat semesternöje inte gått enligt planerna. Vad är det egentligen för människor som håller på så här?

Tror du kan finna ditt svar i den gigantiska tråden om det hela:
(FB) Ny trend: Idioter får utrymme i kvällspressen.

570 sidor humor...
Citera
2014-08-01, 01:32
Medlem
jenny.perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggen85
Asså det här är ju verkligen humor på hög nivå. Helt otroligt ju för fan. Kontaktar aftonbladet för att någon bajsat i poolen på Furuvik. Där trodde jag att familjen Ågren satt ribban för gnällspik. Men nej. Han påstår att en hel jävla semesterdag är förlorad för att poolen stängdes tre timmar tidigare, så hans ungjävlar inte kunde bada. Blir helt jävla galen på såna här idioter.

Skulle dock vara jävligt kul om någon startade ett facebookevenemang av det här, en manifestation som stöd till familjen Ågren som inte kunde bada på Furuvik på grund av bajs i poolen. Sen skulle man kunna starta en insamling också. Bara för att visa hur patetiskt det är att gnälla om en sån skitsak ( )

Till familjen Ågren om nån av er läser det här: Samma dag som ni horade ut er i aftonbladet på grund av att ni missade tre timmars bad till följd av bajs i poolen, så fick en palestinsk treåring skallen bortsprängd av en israelisk raket. Tänk på det.

Men är inte det något positivt då? Ju fler raketer Israel skjuter desto färre pool-bajsare får ju vi hit till Sverige och familjen Ågren kan sålunda avnjuta sin semesterdag på badet utan Palestina bajs.

OnT
Så hur blir det nu för gruppboendet Ågren får de någon kompensation nu när Afton-posten gjort sin sommar-snyftis?
Citera
2014-08-01, 01:38
Medlem
hashish-boys avatar
Jag sjunger in kören och passar på att håna den stackars familjen säkert har en sjujävla ågren som ställde upp med namn och bild i Aftonbladet... Men jag funderar då jag inte känner till Furuvik parken men är det primärt ett badland så tycker jag att det är fel att inte ge ut kompensation, själv har jag kört till sjön 1-2ggr om dagen de senaste två veckorna och simmat en runda för att inte bli allt för matt i värmen.

Komiken är så påtaglig att tråden borde spiltas.
Citera
2014-08-01, 01:43
Medlem
RonnyRasks avatar
Frågan som dock kvarstår, - Hur många omkom i denna tragiska olycka? Tänk på alla pensionärer och småbarn som inte hann ta sig upp ur vattnet i tid.
Citera
2014-08-01, 01:53
Medlem
Ganonitos avatar
Hur kan man döpa sin unge till något så jävla mobbat som "Truls"? Får mig att tänka på en gris.

Sen var det väl kanske lite snålt av badhuset att inte ge någon kompensation, menmen. Regler är regler.
Citera
2014-08-01, 01:55
Medlem
D4V1D8445HUNDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Frågan som dock kvarstår, - Hur många omkom i denna tragiska olycka? Tänk på alla pensionärer och småbarn som inte hann ta sig upp ur vattnet i tid.

Det är höljt i ett mörkbrunt mörker. Frågan är om de ännu lyckats rensa upp efter bajskatastrofen.
Citera
2014-08-01, 01:55
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatkvadrat
Min gissning är att mamman helt enkelt var för fet för att komma med på bilden.

Sätter mina pengar på det också. Skulle dessutom gissa på att minst ett av barnen är från ett tidigare förhållande då de bara är sambos och tydligen helt jävla wt. Däremot vet jag inte om det är journalisten som överdriver eller om resten av sommaren tillbringas i nåt jävla kalkbrott när hon skriver "Besöket på Furuviks badland skulle bli sommarens höjdpunkt för familjen Ågren." Jag kan iofs se det framför mig, "var beredda nu ungar, nu kommer sommarens höjdpunkt, tre timmars plaskande. Passa på och njut nu så ses vi vid husvagnen sen!"
Citera
2014-08-01, 01:58
Medlem
azontos avatar
Hahah alltså, bilden.... ! Monster Energy t-shirt, 2003's fågelfrilla och silverkedja, den här snubben har nog bra progress på WoW eller liknande!
Senast redigerad av azonto 2014-08-01 kl. 02:00.
Citera
2014-08-01, 02:10
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Daniel Hansson menar att det här är en yttre faktor som parken inte kan påverka.
– Därför ger vi ingen kompensation. Vi förbehåller oss rätten att göra underhållsarbeten, det framgår på hemsidan.

Går man in på Furuvik's hemsida så står det mycket riktigt:
Citat:
Vi förbehåller oss rätten att stänga av delar av poolområdet vid reparationsarbeten, ogynnsam väderlek etc.
http://www.furuvik.se/Bad--Tivoli/Bad/

Backar man dock bandet några dagar så saknas dock denna friskrivning på hemsidan.
http://web.archive.org/web/20140716021752/http://www.furuvik.se/Bad--Tivoli/Bad/

De skojarna uppdaterar sin hemsida bara för att blåsa familjen Ågren
Senast redigerad av svallerbyttan 2014-08-01 kl. 02:13.
Citera
2014-08-01, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenny.persson
OnT
Så hur blir det nu för gruppboendet Ågren får de någon kompensation nu när Afton-posten gjort sin sommar-snyftis?
Det minsta de kan göra är ju att preparera en ny bajspool och låta familjen Ågren plaska omkring i den i tre timmar! Har full förståelse för att parken inte tror att folk vill bada i en bajspool, men det finns tydligen folk till allt!

En ide vore att direktkoppla bajslarmet till familjen Ågrens telefon så att de blir informerade när nästa tillfälle uppstår.
Citera
2014-08-01, 04:22
Medlem
Alvaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Går man in på Furuvik's hemsida så står det mycket riktigt:

http://www.furuvik.se/Bad--Tivoli/Bad/

Backar man dock bandet några dagar så saknas dock denna friskrivning på hemsidan.
http://web.archive.org/web/20140716021752/http://www.furuvik.se/Bad--Tivoli/Bad/

De skojarna uppdaterar sin hemsida bara för att blåsa familjen Ågren

Haha, väldigt observant!

Du gav precis tråden ett helt annat djup med din observation, kanske är det lite synd om familjen Ågren trotts allt? Furuvik försöker blåsa sina kunder genom att ändra reglerna på hemsidan i efterhand? Borde inte aftonbladet hittat detta när dom gjorde sitt grävande repotage?

Håller för övrigt med om att familjen Ågren måste haft en fruktansvärd sommar om det är sommarens höjdpunkt att åka hela vägen från "stockholm" för att få bada i en äcklig pool 2-3 timmar.. Vad har dom gjort resten av sommaren? Jobbat som voluntärer i Kongo?

Lite bajs i vattnet verkar ju inte vara något som dessa hårdingar bryr sig om direkt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in