2014-07-31, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Har du läst fler dumma artiklar igen? Putin och hans quisling till lakej, Janukovitj har startat detta. Det är Putins terroristlakejer som ska ställas inför domstol i Haag, förhoppningsvis blir Putin snart avpolleterad och utsparkad ur Kreml.

Här har du ryska terrorister som skjuter mot Ukrainska bönder med granater och skrattar! Jävla as. Såna stödjer du alltså? Tycker du att det är roligt? Samtidigt hittar du på skit om att CIA skulle göra det ena och det andra när ryska terrorister mördar civila varje dag i Ukraina!

Russian DNR mercenaries firing grenades at a farm while laughing
http://www.liveleak.com/view?i=3e7_1406824639E]
Det finns fortfarande inga ryska terrorister, de enda terroristerna i Ukraina är nazisterna i Kiev som du verkar avguda mer än något annat på jorden. Och den enda quistlingen här heter Carl Bildt.

Inte ens flygplanet är nedskjutet av ukrainarna som inte stödjer dina nazivänner. Att du tar "källor" direkt från nazipartiet och deras vänner säger mer om dig som person än vad som faktiskt sker i Ukraina. Folkmordet där kommer hamna i Haag men det är dina nazivänner som kommer vara de som ställs in för rätta.

Och du, jag är GLAD för varje nazist som dör i östra Ukraina så filmen tidigare idag gjorde mig riktigt glad. Segern kommer gå till det vanliga demokratiska folket i Ukraina oavsett hur mycket lögner och skit du spyr ut dig i tråden, nazisterna kommer manglas och manglas redan nu i Novorossija.
2014-07-31, 21:47
Medlem
Plocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Även Lunchekot hade ett långt inslag om svenskarna som slåss i den nazistiska Azovbataljonen. Ekot hade också ringt Carl Bildt som dock inte ville kommentera uppgifterna.

Det är en skam för Sverige att moderaterna och alliansregeringen inte tar avstånd från nazism. Hoppas att väljarna tänker på det den 14 september.

Nu måste väl t.o.m den dummaste ryssofoben inse vad han stödjer, USA/EU-stödda
fascistsvin i Kiev. Man äcklas.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/den-senaste-utvecklingen-i-ukraina_3765128.svd?sidan=28
2014-07-31, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Lite om de ryska terroristernas brott mot lokalbefolkningen:
http://www.ft.com/intl/cms/s/2/ef1f72b8-17cd-11e4-b842-00144feabdc0.html

Hur mycket stöd tror ni att de har? Hur mycket stöd kommer Kiev få när Donetsk och Luhansk blir befriade tror ni? Kiev kommer få otroligt bra stöd kan jag med stor säkerhet gissa!

Video inifrån Donetsk, om läget bland vanligt folk:
https://www.youtube.com/watch?v=jGWD5SMauNk
Många utländska studenter sitter fast i staden!
Luhansk och Donets är redan befriade. Från nazister och amerikarunkare som med folkmord försöker döda gamla, kvinnor och barn på daglig basis. Du tycker visserligen sånt är fint och Auschwitz, Treblinka och såna ställen vet jag gör dig glad.

Vanligt folk i Donetsk stöder sin regim. Alltså den som sitter vid makten i Donetsk nu. De vill inte ha nazister från USA, Sverige och västra Ukraina som sina herrar. Folkmördarna du avgudar är exakta kopior på ISIS.
2014-07-31, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Jag vet inte vad du lever i för fantasivärld men robotskyttarna betraktas som terrorister. Alltså inte som soldater med immunitet enligt folkrätten. Därmed spelar det ingen roll om de tog fel på flygplan, det är mord ändå.
Grattis, då erkänner även du att kuppregimen i Kiev är terrorister? Ja, det var ju dom som faktiskt sköt ner planet MEDVETET. Alla vet det utom de som om och om igen köper amerikansk propaganda. Ni är ju till och med så korkade att ni tror att kuppmakarna i Kiev är demokratiskt valda.. Zombies!
2014-07-31, 21:56
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der.Schizoid
Grattis, då erkänner även du att kuppregimen i Kiev är terrorister? Ja, det var ju dom som faktiskt sköt ner planet MEDVETET. Alla vet det utom de som om och om igen köper amerikansk propaganda. Ni är ju till och med så korkade att ni tror att kuppmakarna i Kiev är demokratiskt valda.. Zombies!

Och 1000 OSSE observatörer som övervakade presidentvalet i maj är också korkade och "zombies"?

Liksom att de parlament som avsatte Jankovic, inklusive hans egen partigrupp, faktiskt blev valt då han regerade?

Inte vet jag hur du blir när du kommer ihåg att ta din medicin, men jag kan gissa......
2014-07-31, 22:01
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Du vet väl att USA övade prickskytte mot Irakiska sovjettanks. Nästan inga förluster för alliansen medan Iraks enorma armada av tanks upplöstes i atomer, allt medan BagdadBob höll hov. Vem köper ryska tanks efter detta? Inte Ukraina i alla fall om man får välja inför framtiden.

Du bara visar din egen okunskap och att du inte fattar ett piss.

I och för sig var irakiska tanks monkey models av lägre kvalitet men riktiga ryska, tyska, amerikanska tanks skulle inte klarat sig mycket bättre. En stridvagn är en del av ett nätverk som är det övriga försvaret. Ensamma stridsvagnar utan backup är mycket sårbara nuförtiden speciellt om de står i en platt öken där det inte finns någonstans att gömma sig och har otränade och omotiverade besättningar.
2014-07-31, 22:03
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Det finns fortfarande inga ryska terrorister, de enda terroristerna i Ukraina är nazisterna i Kiev som du verkar avguda mer än något annat på jorden. Och den enda quistlingen här heter Carl Bildt.

Inte ens flygplanet är nedskjutet av ukrainarna som inte stödjer dina nazivänner. Att du tar "källor" direkt från nazipartiet och deras vänner säger mer om dig som person än vad som faktiskt sker i Ukraina. Folkmordet där kommer hamna i Haag men det är dina nazivänner som kommer vara de som ställs in för rätta.

Och du, jag är GLAD för varje nazist som dör i östra Ukraina så filmen tidigare idag gjorde mig riktigt glad. Segern kommer gå till det vanliga demokratiska folket i Ukraina oavsett hur mycket lögner och skit du spyr ut dig i tråden, nazisterna kommer manglas och manglas redan nu i Novorossija.

Håller med i sak! Mycket mäkrligt hur mycket tid som ges i tråden, till att rosa och släta över de hårresande förbrytelser som begås dagligen i Urinkaina av nasseregimen i kiev och dess villiga våldspsykopater!

Denna konflikt handlar till syvende och sist om vilken ideologi som samhällsbygget skall grundas på!

Sanningen är att i ukraina så har bygget i ukraina i en latrintank, stanken från denna bruna sörja sprider sig över världen och domen över detta svineri kommer att bli hård!
2014-07-31, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Och 1000 OSSE observatörer som övervakade presidentvalet i maj är också korkade och "zombies"?

Liksom att de parlament som avsatte Jankovic, inklusive hans egen partigrupp, faktiskt blev valt då han regerade?

Inte vet jag hur du blir när du kommer ihåg att ta din medicin, men jag kan gissa......
Och var kommer de OSSE observatörerna ifrån? Jo, från de länder som har en aktiv part i kriget på kuppmakarna i Kievs sida. De observatörerna kan du trycka upp nånstans, för de är inte ens 1% neutrala och har inget i östra f.d. Ukraina att göra. Imperialistmördarna från USA initierade det här kriget men låter nazister och annat kriminellt pack utföra massmorden på Ukrainas kvinnor, barn och gamla.
2014-07-31, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pobedarov
Att man går runt och vanhedrar nedkämpade fienden efter en strid visar väl på ett ungefär hur illa däran den ryska människosynen är idag. Varför hittar man inte liknande filmer med Ukrainare som filmar sönderbrända pro-ryssar?

Fundera på det ett tag.
Odessa?
Citat:

Men sluta ljug!
Vid invigningen sa Porosjenko bland annat
Citat:
Ukrainas president understryker att stridsföringen uteslutande kommer att bedrivas mot ”väpnade proryska aktivister” och påpekar att eld aldrig kommer att öppnas mot bostadsområden för att inte försätta kvinnor, barn och gamlingar i fara. Sådan är de ukrainska krigarnas ridderliga natur, underströk han..
http://swedish.ruvr.ru/2014_07_02/Ukraina-reellt-krig-i-stallet-for-illusorisk-fred-0619/

Han lovade och svor alltså att den ukrainska armén aldrig skulle ha skjutit raketer mot bostadsområden. Litar du inte på honom?
Man vet ju att ryssen låg bakom alla dödsoffer bland civila i bostadsområden, inte den ukrainska armén
Din ryska zombie!
2014-07-31, 22:09
Medlem
bernad_laws avatar
Intressant artikel om hur stödet för terroristerna sjunker i Donetsk, och hur man blir medvetna om hur rysk propaganda lurar dem att tro på lögner. Här berättas om ett talande skämt som florerar där nu:

Citat:
Residents of Donetsk have even made a joke about the risks of Russian support. Two friends meet, both native Russian speakers – as is everyone in this region – but one speaks Russian, and the other insists on speaking Ukrainian.

“Why are you speaking Ukrainian?” asks one friend. “Are you afraid Ukrainian nationalists will come and kill you?”

“No,” comes the reply. “I’m afraid if Putin hears me speaking Russian, he will come to ‘protect’ my rights!”
http://world.einnews.com/article/216442349/5Lit91LbVQoh_z3t
2014-07-31, 22:09
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:

Det är helt klarlagt vilka det var som sköt ner planet. Orderkedja, skyttar, åkeriet som fraktade runt BUK:en mm.

Diverse konspirationsteorier i rysk media och på nätet spelar ingen roll. Det finns tillräckligt underlag. Jag ser fram emot att bl a åkeripersonalen grips och förhörs.

30 års fängelse skulle jag tippa på. Eventuella amnestier kommer inte att gälla de som var inblandade i den skjutningen.
2014-07-31, 22:11
Medlem
Plocks avatar
Och nu kommer gnället från EU-medborgarna som ett brev på posten..

http://www.dn.se/nyheter/varlden/ryssland-bojkottar-mat-fran-eu/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in