Citat:
Ursprungligen postat av
Mextreme
Jaså, min erfarenhet är att det är väldigt tydligt och det står "HERR" och "DAM" och att det är bilder som tydligt visar vem som skall ha vad på sig. Ofta är det bara manlig personal på Herr och kvinnlig på Dam. Skulle jag gå in på damavdelningen och prova stay-ups i de provrummen hade troligen snuten varit där på 5 minuter, men du kanske handlar på könsneutrala butiker med återvunna unisexkläder med "HEN" avdelning.
Du menar att när du väl plockat ihop dina kläder så brukar personalen på H&M fråga dig om du är en tjej eller kille innan de visar dig vilket provrum du skall använda?
Det problemet har inte jag faktiskt .... Jag kanske ser lite mer uttalat könsspecifik ut rent anatomiskt.
När det gäller personal så har jag aldrig sett manlig personal vid något av provrummen på H&M - tror faktiskt inte att de butiker jag besökt haft skilda provrum för damer och herrar heller.
Och oavsett butik har det faktiskt aldrig varit något problem för de män som jag haft med mig att följa med till provhytten - maken brukar göra det för att vara smakråd. Och personalen har hittills aldrig protesterat - trots att han faktiskt ser uttalat manlig ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mextreme
Varför skulle jag kritisera? Skulle jag behöva ha mod för att hunsa en underbetald 18 åring gav en tjejleksak till min dotter? Om hon istället för att fråga om det var till en kille eller en tjej frågat om det skulle vara en killeksak eller tjejleksak skulle hon också stereotypiserat.
Skulle hon stå och beskriva leksakerna för att kunden skall göra ett val? Springa och hämta båda varje gång?
Att ge konstruktiv kritik är inte att "hunsa" - och det förmedlar man för att den andra inte skall göra om ett misstag - inte för att jäklas.
Det är så människor lär sig att de gör fel - någon talar om det för dem.