2014-07-31, 07:01
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Toa på mackar brukar vara både olåsta och könsneutrala - är min erfarenhet.

Jag förslår att expediten inte föreslår något alls förrän denne har tagit reda på vilken typ av kläder jag är intresserad av att köpa faktiskt.

Nej, du startar inte en scen - och ingen kräver det heller, alla kan ju ha modet att säga ifrån/kritisera, så därför är det tur att somliga ändå gör det. Hur skall folk annars lära sig.

Varför skulle jag kritisera? Skulle jag behöva ha mod för att hunsa en underbetald 18 åring gav en tjejleksak till min dotter? Om hon istället för att fråga om det var till en kille eller en tjej frågat om det skulle vara en killeksak eller tjejleksak skulle hon också stereotypiserat.
Skulle hon stå och beskriva leksakerna för att kunden skall göra ett val? Springa och hämta båda varje gång?
Citera
2014-07-31, 07:05
Medlem
Ravenboxs avatar
Helvete vilken snabbt växande tråd. Var inne på hennes facebook, det ser ut som att det är hon som skall ha leksaken! Vilken naiv jävla feministjävel hon ser ut att vara!
Citera
2014-07-31, 07:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Jaså, min erfarenhet är att det är väldigt tydligt och det står "HERR" och "DAM" och att det är bilder som tydligt visar vem som skall ha vad på sig. Ofta är det bara manlig personal på Herr och kvinnlig på Dam. Skulle jag gå in på damavdelningen och prova stay-ups i de provrummen hade troligen snuten varit där på 5 minuter, men du kanske handlar på könsneutrala butiker med återvunna unisexkläder med "HEN" avdelning.
Du menar att när du väl plockat ihop dina kläder så brukar personalen på H&M fråga dig om du är en tjej eller kille innan de visar dig vilket provrum du skall använda?

Det problemet har inte jag faktiskt .... Jag kanske ser lite mer uttalat könsspecifik ut rent anatomiskt.

När det gäller personal så har jag aldrig sett manlig personal vid något av provrummen på H&M - tror faktiskt inte att de butiker jag besökt haft skilda provrum för damer och herrar heller.

Och oavsett butik har det faktiskt aldrig varit något problem för de män som jag haft med mig att följa med till provhytten - maken brukar göra det för att vara smakråd. Och personalen har hittills aldrig protesterat - trots att han faktiskt ser uttalat manlig ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Varför skulle jag kritisera? Skulle jag behöva ha mod för att hunsa en underbetald 18 åring gav en tjejleksak till min dotter? Om hon istället för att fråga om det var till en kille eller en tjej frågat om det skulle vara en killeksak eller tjejleksak skulle hon också stereotypiserat.
Skulle hon stå och beskriva leksakerna för att kunden skall göra ett val? Springa och hämta båda varje gång?
Att ge konstruktiv kritik är inte att "hunsa" - och det förmedlar man för att den andra inte skall göra om ett misstag - inte för att jäklas.
Det är så människor lär sig att de gör fel - någon talar om det för dem.
Citera
2014-07-31, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
En normal pojke med en onormal mamma som tutat i honom idéer ?

Ja, tänka sig. Hon kanske har tutat i honom idéer om att han får välja älvdockan om han vill! Ve och fasa! Hjälp!

Nej men som sagt: De kanske kunde frågat vilken leksak han ville ha men det är heller inget att göra en stor sak av.
Citera
2014-07-31, 08:09
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuffles
Tycker själv att det är onödigt att fråga efter kön på barnet, man kan helt enkelt fråga vilken leksak barnet vill ha.
This.
Citera
2014-07-31, 08:12
Medlem
Arkiaters avatar
Vad är det för fel att fråga efter barnets kön? Tvärt emot vad virrpannorna inom FI och HBTQ-rörelsen anser så består vi människor faktiskt av män och kvinnor. Detta är ett biologiskt vetenskapligt faktum.
Citera
2014-07-31, 08:20
Medlem
flashforwards avatar
Citat:

Edit:
Dessutom skrev hon på mcDonalds facebook sida för att uppmärksamma problemet - hon ringde inte media.
Källa på det?
Hon har alltså inte kontaktat SR? SR har kontaktat Rebecca Dovholt?
Citera
2014-07-31, 08:25
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Du menar att när du väl plockat ihop dina kläder så brukar personalen på H&M fråga dig om du är en tjej eller kille innan de visar dig vilket provrum du skall använda?

Det problemet har inte jag faktiskt .... Jag kanske ser lite mer uttalat könsspecifik ut rent anatomiskt.

När det gäller personal så har jag aldrig sett manlig personal vid något av provrummen på H&M - tror faktiskt inte att de butiker jag besökt haft skilda provrum för damer och herrar heller.

Och oavsett butik har det faktiskt aldrig varit något problem för de män som jag haft med mig att följa med till provhytten - maken brukar göra det för att vara smakråd. Och personalen har hittills aldrig protesterat - trots att han faktiskt ser uttalat manlig ut.
Nu gör du dig dummare än du är. Jag beskrev att det finns en HERR avdelning, en DAM, uppdelat Pojkkläder, tjejkläder hålls åtskiljt. All den könsmedvetna personal du beskriver existerar inte Varför reagerar du inte över det om du nu är så medveten.
Om din manliga kille gick in och provade stay-ups på damavdelningen och bad personalen om hjälp, skulle det varit en vakt där på två minuter. Varför låtsas du att du inte ser detta men leksaken på Mc Donalds skulle du minsann reagera. Du är inte bara en löjlig figur du är feg också.
Senast redigerad av Mextreme 2014-07-31 kl. 09:25.
Citera
2014-07-31, 08:43
Medlem
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Felet ligger hos media. De gör scoop av saker som är helt irrelevant för en vanlig svensk. Men eftersom media har en stark agenda för feminism och invandring blir saker i ämnet, en höna av en fjäder.

För media är ALLTING svart eller vitt.

Du kan inte som svensk säga att du vill ha en invandring mittimellan. Antingen är du för invandring eller så är du rasist. Att säga att du är feminism, men tycker att dagens feminism har fått en helt ny innebörd, ja, då är du ingen riktigt feminism - Då är du helt plötsligt HBTQ-hatare.

För enligt media måste allting vara svart eller vitt. Ska det va, så ska det va.
Nej tyvärr är det så.

Citat:
De flesta förväntar sig god service och mat - inte att serveras fördomar.
Fördomar är väl att ta i? Klumpigt? Ja men tycker du verkligen att det är något att reagera kraftigt emot?

Sen god service och mat - Mc Donalds?

Hade det varit jag i den situationen så hade jag nog frågat vad det var för leksaker och sen sagt mitt barn vill ha denna.
Citera
2014-07-31, 08:56
Medlem
Mextremes avatar
Citat:

Att ge konstruktiv kritik är inte att "hunsa" - och det förmedlar man för att den andra inte skall göra om ett misstag - inte för att jäklas.
Det är så människor lär sig att de gör fel - någon talar om det för dem.

Gjort fel?
Det är ju bara att säga. "det är en tjej men hon vill ha killeksaken" om så är fallet.
Varför skall man påpeka att något är fel, det är inte så lätt att fråga vilken leksak som önskas utan att en rabiat blogg feminist hittar ett fel som gör att att det vattnas i musen.

Det finns helt enkelt inte så många vettiga grejor för feminister i Sverige att kriga för så det blir av denna typ.
Citera
2014-07-31, 09:13
Medlem
Feminister är helt verkigetsfrånvända. Trots att de utgör 3 procent av befolkingen tror de att allt ska anpassas efter dem. Som någon sa. Majoriteten föräldrar skulle bli sur om de fick en prinsessa till sin son.
Citera
2014-07-31, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Hennes facebooksida säger det mesta https://www.facebook.com/rebecca.dovholt

Lustig kvinna, säkert samma typ som anser att Kurder som vill ha ett kurdistan och hatar svenska kvinnor är fina människor.

Hon hatar SD men kan nästan garantera att hon gillar Islam.
Senast redigerad av Kratatch 2014-07-31 kl. 09:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in