2014-07-30, 23:59
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De flesta förväntar sig god service och mat - inte att serveras fördomar.

Var går gränsen? Måste man fråga om du vill ha nyckeln till herrtoaletten eller damtoaletten på macken eller är det o.k. att förutsätta att du vill gå på damtoaletten i.o.m. att du är kvinna?
Skall expediten i klädaffären föreslå en klänning som alternativ till kostymen för att inte bli attackerad som fördomsfull? Det blir ju larvigt.

Jag har en liten dotter som helst leker med killeksaker. Får jag en tjejleksak i hennes Happy Meal byter jag den helt enkelt. Jag startar inte en scen eller skriver ett Facebookinlägg för att vinna PK poäng.
Åt h-e med folk som är självutnämnda JämO. Patetiskt.
Citera
2014-07-31, 00:14
Medlem
Skandalöst att mcd 2014 ännu inte erbjuder könsneutrala regnbågsdildos till alla barnen, något för Gudrun att bita i!
Citera
2014-07-31, 00:28
Medlem
Men då kan den lilla snorvalpen få en prinsessa, så får du gå hem med en sur liten skit! Anledningen för att de frågar detta är för att 95% av alla barn som får "fel" leksak vill byta den.

Dumma jävla PK samhälle blir så jävla trött på skiten! Aaaaugh blir så sur!
Citera
2014-07-31, 00:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Var går gränsen? Måste man fråga om du vill ha nyckeln till herrtoaletten eller damtoaletten på macken eller är det o.k. att förutsätta att du vill gå på damtoaletten i.o.m. att du är kvinna?
Toa på mackar brukar vara både olåsta och könsneutrala - är min erfarenhet.

Citat:
Skall expediten i klädaffären föreslå en klänning som alternativ till kostymen för att inte bli attackerad som fördomsfull? Det blir ju larvigt.
Jag förslår att expediten inte föreslår något alls förrän denne har tagit reda på vilken typ av kläder jag är intresserad av att köpa faktiskt.

Citat:
Jag har en liten dotter som helst leker med killeksaker. Får jag en tjejleksak i hennes Happy Meal byter jag den helt enkelt. Jag startar inte en scen eller skriver ett Facebookinlägg för att vinna PK poäng.
Åt h-e med folk som är självutnämnda JämO. Patetiskt.
Nej, du startar inte en scen - och ingen kräver det heller, alla kan ju ha modet att säga ifrån/kritisera, så därför är det tur att somliga ändå gör det. Hur skall folk annars lära sig.
Citera
2014-07-31, 00:30
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driveshaft
Skandalöst att mcd 2014 ännu inte erbjuder könsneutrala regnbågsdildos till alla barnen, något för Gudrun att bita i!

Ja verkligen! Hur ser en könsneutral dildo ut förresten?
Citera
2014-07-31, 00:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Det är bara störda individer som svär och hetsar upp sig för en helt vanlig
diskussion.

Till sakfrågan.

Varje gång jag går till H&M, frågar alltid försäljaren mig "Är det till en kille
eller en tjej?". Jag ser ingen skillnad på leksak på McD och kläder i en
klädesaffär.
Inte jag heller - och anser således att den personal du stött på när du handlar på H&M borde veta bättre.
Själv har jag faktiskt mycket sällan stött på så oproffsig personal - jag är mer van vid att personalen frågar mig vad jag vill titta på - inte att de försöker styra det.

Citat:
Enligt ditt sätt att se på saken, och mamman som uppmärksammat omvärlden,
borde alla verksamheter sluta att fråga "kille eller tjej".
Ja, varför skall verksamheter ställa frågan där det inte har någon som helst praktisk betydelse för verksamheten i sig?

Citat:
Så länge det finns två kön, så skulle ett sådant införande vara helt
onödigt och påtvingat. Jag ser inte alls problemet med att fråga
om det är till en kille eller tjej. Det finns inget ont uppsåt och det
finns inga onda intentioner bakom, som skadar jämställdhetskampen.
Det som skadar är när man tror att val och vilja är könstyrt istället för att utgå ifrån att individer faktisk är olika - även individer av samma kön.
Citera
2014-07-31, 00:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge
Ja verkligen! Hur ser en könsneutral dildo ut förresten?
Som en dildo givetvis. Dildos är ting - de har inte kön.
Båda könen kan använda dildo - det är inte könsbundet alls.
Citera
2014-07-31, 00:39
Medlem
Citat:
Som en dildo givetvis. Dildos är ting - de har inte kön.
Båda könen kan använda dildo - det är inte könsbundet alls.

Fast nu pratar vi om könsneutrala dildos, inte dom där patrialkala fallussymbolerna som väller runt i stans (förtryckande) sexbutiker.

Hur en sådan ser ut kan jag inte svara på i dagsläget men det ryktas att F! jobbar på en prototyp så håll ögonen öppna
Citera
2014-07-31, 00:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driveshaft

Fast nu pratar vi om könsneutrala dildos, inte dom där patrialkala fallussymbolerna som väller runt i stans (förtryckande) sexbutiker.

Hur en sådan ser kan jag inte svara på i dagsläget men det ryktas att F! jobbar på en prototyp så håll ögonen öppna
De ser ut som dildos - dildos är könsneutrala - ett könlöst ting som kan användas av hågade av båda könen...
Citera
2014-07-31, 00:41
Medlem
Mooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Rebecca Dovholt blev upprörd när personalen på McDonalds frågade om Happy Mealen var till en kille eller tjej, så att de kunde anpassa leksaken därefter.

Detta är tydligen oerhört hemskt i dagens genusneutrala Sverige.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=5925266

Nu är det ju det oerhört oseriösa P3 Nyheter som rapporterat om det. Nyheterna som vänder sig till unga. Vad tycker ni? Är det ok att som ung o ibland lite osäker att man itutad dessa dumheter?

Det enda som är hemskt i denna historien är att många här i tråden överreagerar hysteriskt. Nej, tjejer föds inte med rosa kläder på sig och med en barbiedocka hårt hållen i handen.
Citera
2014-07-31, 00:41
Medlem
Citat:
De ser ut som dildos - dildos är könsneutrala - ett könlöst ting som kan användas av hågade av båda könen...

Du har lite svårt för ironi va?
Citera
2014-07-31, 00:50
Medlem
Vad fiiiina och solidariska sådana här genus-poliser är. Den sönderstressade Mc personalen
som jobbar för skitlön och taskiga villkor, ska oxå utstå ovett från sådan här kärring
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in