2014-07-30, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Varför måste man fråga om de vill ha en pojk- eller flickleksak? Kan väl göra så som McDonalds har som policy att göra - fråga om de vill ha X eller Y. Låt barnet välja. Så svårt är det faktiskt inte.

Varför måste man fråga varför dom frågar det??? Låt McDonalds fråga. Så svårt är det faktiskt inte.
Citera
2014-07-30, 15:33
Medlem
dunias avatar
Herre min skapare...försöker föräldrarna få sina barn att bi könslösa eller vad fan är det här?? Om detta är deras största problem och syfte i livet lever de bekymmerslösa liv. Det ante mig. Tuta inte i era småbarn att leka med leksaker ämnade åt det andra könet. Fint om barnet efterfrågar detta, men du som förälder till Lisa, 3, ska ge fan i att behandla henne som din son. Som mother Russia säger..ska bara vara på ett sätt.
Citera
2014-07-30, 15:35
Medlem
ufomongos avatar
Självklart ska barnen få välja själva.

Det tycker alla som haft bråttom eller på annat sätt varit stressade när valfri white trash/halalhippe/somalie-morsa med stripigt hår och 12 ungar ska välja leksak i kassan, och det efter att de försökt välja mat i 1 timme.
-Kan man få utan gurka i ena, ingen ketchup i andra, lagom varmt bröd i den tredje.
-Vad sa du Sigge/Månskärna/Muhammed? Bara en skiva gurka i den? Kan vi få det?
-Ok, vilken leksak då?

35 minuter senare när man själv äntligen är framme i kassan så går man aldrig mer på McD/BK igen. Något restaurangerna självklart vill undvika.
Citera
2014-07-30, 15:36
Medlem
Osthuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siedepunkt
Man måste ändå imponeras av att det här är ett sådant otroligt störningsmoment i vårt land. Vad jag kan se och minnas så leker killar och tjejer i regel med olika leksaker. Undantag finns naturligtvis. I sin första kommentar så menar hon att det bara är ett barn så det spelar ingen roll. Förminskningen är total. Och jag kan nästan garantera att om hon sagt vilken leksak hon tycker barnet ska ha så hade hon fått den. Nej i stället skriver hon ett inlägg på facebook och inväntar den sinnessjuka median som älskar att göra hönor av fjädrar.

Alla människor är lika mycket värda är bland det första man ser på hennes facebook men samtidigt tycks hon inte ha någon respekt mot exempelvis sverigedemokrater. Feminismen fortsätter att glänsa.

Och vad beror det på? Jag tror inte att kön (genus) är en fullständig social konstruktion, men det är svårt att förneka att det finns cementerade strukturer i samhället som sätter normen för hur killar och tjejer ska bete sig. Att det är så tycker i alla fall jag är ett problem, och det är onödigt att upprätthålla normerna.
Citera
2014-07-30, 15:39
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Hej! Har du röstat för stängda gränser? Röstade du på SD? Känner du dig nöjd att ha bidragit till en kyligare värld?

Jag tror på människors lika värde, på trygghet och mänskliga rättigheter. Vi står därför långt ifrån varandra och jag vill inte vara din Facebookvän. Jag tar nämligen aktivt avstånd från all rasism, nazism och kvinnohat.

Röstade du inte? Du deltar i det förtryck som sker, att passivt se på är att acceptera.

MVH, osv.
Detta är ifrån hennes facebook. Undra om hon säger samma sak när de svarta stockarna hittar in bland hennes nära, eller när hennes unge ligger med ebola feber? Vad tror ni?
Citera
2014-07-30, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Hennes facebooksida säger det mesta https://www.facebook.com/rebecca.dovholt

"Dovholt" också, det kan man ju ge sig fan på. säkerligen en sån där typisk medelklass akademiker. som förpestar det offentliga rummet genom att bara finnas till. fördomsfull mot exakt jävlar allt som går att ha fördomar mot. förutom invandrare och feminism.

så där hade aldrig en WT eller person från övre samhällsskiktet betett sig. tänk lite på det ni som hackar på tribaltatueringar mm
Citera
2014-07-30, 15:42
Medlem
Figzys avatar
Att kategorisera saker som "flick-" respektive "pojkleksaker" är faktiskt grundlöst.
Seriöst, vem vill ha en fjantig liten älva till sin dotter? Uppmuntra till nåt intressantare istället.
Man kan inte tvinga sitt barn att avstå, det vore fel.
Du gör självklart som du vill, men i mina ögon är leksaken skit.

Mina äldre systrar tvingades aldrig in i nån genuskonspiration.
De började leka med Lego (Rymdgubbarna och riddarborgen) och spelade NES,
för att min mor visade fler leksaker i affären, utöver Barbie-smörjan och alla andra rosa styggelser.

Mina systrar har idag egna barn, men de för ingen genus-fascism i hushållet för det.
Deras barn har högst varierande leksaker.

Självklart ska barnen få leka med vad dem vill.
Men om jag nånsin får en dotter, så ska jag fan i mig aldrig uppmuntra de
att leka med sånt skräp som dockor, My Little Pony, gosedjur och annan dyl. smörja.

Tacka vet jag konstruktiva saker som Lego, datorspel, brädspel med mera.

Sen att modern som fick frågan på McD, går ut i media om det är tyvärr sånt som ligger i tiden.
Det handlar inte om att uppmärksamma något, utan endast om att göda sitt ego,
vilket hon säkert hoppade av glädje från när det kom ännu en "like" på hennes inlägg.
Citera
2014-07-30, 15:42
Medlem
Barney Calhouns avatar
Vad blir hennes nästa chockavslöjande?
Kanske"jag var på H&M med min lilla Britt-alvar och till min förskräckelse så upptäckte jag att kläderna delats upp i en flick och en pojkavdelning."
Citera
2014-07-30, 15:48
Medlem
Andykaufmans avatar
Risken att stämpla leksaker som tjej respektive kill-leksaker är ju att vissa killar som egentligen vill ha tjejleksakerna inte vågar fråga om dem för att de är just "tjej"leksaker.
Hon kunde väl bara ha frågat mamman vad hon ville ha för leksak?

Tänk dig själv: Ifall du som kille hade köpt en snygg jacka som du senare fick reda på var en damjacka är risken ganska stor att du lämnar tillbaka/byter jackan trots att du egentligen tycker den är snygg.
Senast redigerad av Andykaufman 2014-07-30 kl. 15:52.
Citera
2014-07-30, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-man
Jag fattar inte hur de på SR orkar rapportera om sådana här icke-händelser. Killar gillar motorcyklar, tjejer gillar älvor, vad fan är problemet? Hur kan man ens bli upprörd över frågan? Om ens barn gillar annat får man väl säga till då. Stackars barn med en så pantad morsa. Och till Sveriges fucking Radio: GE UPP NU!

Exakt!

Ute i förorterna travar man lik på hög efter alla skjutningar.

Folk tar livet av sig som aldrig förr.

Motsättningar och spänningar överallt.

Men medelklass-akademikerna, på sveriges radio mfl, lallar fortfarande omkring med sina tygpåsar, i dom sista små ynka reservaten av det som en gång var ett land och känner sig förträffliga.

Skriver, rapporterar och tycker lite om det som är "viktigt"
Citera
2014-07-30, 15:51
Medlem
Siedepunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osthus
Och vad beror det på? Jag tror inte att kön (genus) är en fullständig social konstruktion, men det är svårt att förneka att det finns cementerade strukturer i samhället som sätter normen för hur killar och tjejer ska bete sig. Att det är så tycker i alla fall jag är ett problem, och det är onödigt att upprätthålla normerna.

Jo vi vill ju ha ännu fler förvirrade människor som växer upp och får problem med sin mentala hälsa. Förstår inte varför det är så fruktansvärt med att killar och tjejer är olika. Mår alla barn så dåligt eller är det föräldrarna som gör en grej av det? Visst kan man attackera normerna men är det en sådan grej att en tjej får en docka och en kille får en bil? Vet själv att ett syskonbarn(tjej) lekte mycket med actionfigurer och andra "pojkleksaker" när hon var mindre. Inget problem. Sedan blev hon äldre och då var det prinsessor och den där katten jag inte kan namnet på som gällde. Var det hennes dagiskompisars föräldrars fel att hon inte fortsatte leka med actionfigurerna? Jag vet inte men var det här något större problem fram tills att vissa såg sexism i allt och värnar om ett sinnessvagt-könsneutralt-samhälle?

Sedan är uppmärksamheten som detta får i media det värsta av allt. Varför sa hon inte att det är en pojke men hon vill ha "tjejleksaken" för att hennes son ska växa upp och bli en "hen". Hen blir förvirrad och vet inte riktigt vart hen hör hemma. Vad gör mest skada? Att förvirra eller låta normen vara normen? Mår du dåligt? Mår jag dåligt? Mår kommande generationer dåligt? Låt mig gissa. Förvirring och mental ohälsa kommer att öka. Inte bara p.g.a genusfrågorna men helt oskyldiga är de inte heller.
Citera
2014-07-30, 15:56
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Hej! Har du röstat för stängda gränser? Röstade du på SD? Känner du dig nöjd att ha bidragit till en kyligare värld?

Jag tror på människors lika värde, på trygghet och mänskliga rättigheter. Vi står därför långt ifrån varandra och jag vill inte vara din Facebookvän. Jag tar nämligen aktivt avstånd från all rasism, nazism och kvinnohat.

Röstade du inte? Du deltar i det förtryck som sker, att passivt se på är att acceptera.

MVH, osv.

Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Detta är ifrån hennes facebook.

Hon tar inte aktivt avstånd från manshat tydligen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in