2014-07-30, 14:58
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Äh jag tycker McDonalds gjorde rätt! Pojkar vill ju generellt ha pojkleksaken att det sen finns vissa undantag ska man väl inte anpassa sig efter undantagen. Då får man ju massvis som klagar över fel leksak.

EDIT:
Får kunden fritt välja helt och hållet kommer man ju få säga "Tyvärr den leksaken är slut" hela tiden då det alltid finns en sak som är mest populär. Ställer man frågan vill din son ha en pojk eller flickleksak så kommer folk bli upprörda över det också.
Varför måste man fråga om de vill ha en pojk- eller flickleksak? Kan väl göra så som McDonalds har som policy att göra - fråga om de vill ha X eller Y. Låt barnet välja. Så svårt är det faktiskt inte.
Citera
2014-07-30, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danielwerner
Haha, du tar inte i lite nu?
Nä, det är så jag känner baserat på händelsen och en snabb titt på hennes Facebook.
Såna här ragator är ju livsfarliga för samhället.
Stackars lilla barn.
Citera
2014-07-30, 15:00
Medlem
Det som stör mig är att det är en så oerhört liten sak. Jag menar detta är ett gruskorn hon letat upp.

Ett litet sexistiskt jäkla gruskorn.

Försök hitta större saker nästa gång. De måste ju vara lättare hitta om man nu letar som hon gör.
Citera
2014-07-30, 15:00
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mathematics
Jag tycker hon har rätt i att de formulerade sig fel.

Men... Hon borde ge sina barn riktig mat istället för massproducerat plastigt skit. McD är väl inte känt för att ha någon hög moral över huvud taget, anställdas löner, deras skjortsystem osv. Det vet hon nog mycket väl om.
Det där tänkte jag också. Hon verkar ju vara ganska starkt för Fi, som ju angriper konsumtionssamhället ganska rejält, där skräpmat garanterat finns inkluderat. Lite hyckleri att då sätta sig på McDonalds och trycka i sig mat.
Citera
2014-07-30, 15:03
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Varför måste man fråga om de vill ha en pojk- eller flickleksak? Kan väl göra så som McDonalds har som policy att göra - fråga om de vill ha X eller Y. Låt barnet välja. Så svårt är det faktiskt inte.
Ah det är fan sant asså.
Citera
2014-07-30, 15:09
Medlem
FannyFruxos avatar
Var detta något att ens bli upprörd över? Den där kvinnan måste vara mycket bitter. Kan tänka mig att denna människa (i sin lilla värld) hade varit nöjd om hon isåfall svarade: pojkleksak, och fick en älva. Tvärtom med allting, bara för att. Tröttsamt.
Citera
2014-07-30, 15:11
Medlem
Europes avatar
Det är så det blir när kvinnor inte har några verkliga problem i sina liv.

Självfallet ligger den största komiken i att det blir en nyhet i regimmedia, men det är klart, regimen lägger ju ner tiotals miljarder skattekronor årligen på genusläran, så man måste få det att framstå som något viktigt.

Sedan är det lite extra roligt att det inte bara handlade om en sketen liten leksak, utan att det dessutom var i samband med att hon skulle utfodra sin avkomma på McDonalds. Det är kanske inte leksaken som utgör det största problemet med det hela, åtminstone när det gäller ungens hälsa...
Citera
2014-07-30, 15:18
Medlem
Osthuss avatar
Det kanske inte är någon jättestor deal, men det är ändå problematiskt att man antar att tjejer till ha dockor och killar bilar som leksaker. Sedan betyder det inte att kassören/kassörskan är ett anti-feministsvin, utan snarare kanske att hen inte tänkte sig för.

Det är bra att detta uppmärksammas.
Citera
2014-07-30, 15:24
Bannlyst
Åh herregud vilket jävla gnäll över ingenting.
Citera
2014-07-30, 15:24
Medlem
Siedepunkts avatar
Man måste ändå imponeras av att det här är ett sådant otroligt störningsmoment i vårt land. Vad jag kan se och minnas så leker killar och tjejer i regel med olika leksaker. Undantag finns naturligtvis. I sin första kommentar så menar hon att det bara är ett barn så det spelar ingen roll. Förminskningen är total. Och jag kan nästan garantera att om hon sagt vilken leksak hon tycker barnet ska ha så hade hon fått den. Nej i stället skriver hon ett inlägg på facebook och inväntar den sinnessjuka median som älskar att göra hönor av fjädrar.

Alla människor är lika mycket värda är bland det första man ser på hennes facebook men samtidigt tycks hon inte ha någon respekt mot exempelvis sverigedemokrater. Feminismen fortsätter att glänsa.
Citera
2014-07-30, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joffen192
Det roliga är att om hennes son skulle fått "tjej" leksaken så skulle hon säkert bett om att få den andra istället.

Det tragiska är att hon antagligen hade tvingat sin son att leka med tjejleksaken, och kallat honom "hen".
Senast redigerad av Hebronny 2014-07-30 kl. 15:39.
Citera
2014-07-30, 15:32
Medlem
Frassefrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Fast hur hållbart är det att släpa fram en velande ungjävel till kassan varje gång ett happy meal ska beställas?

Av respekt för övriga kunder men också för personalen så är det självklart att man ska eftersträva högsta möjliga effektivitet. Om 70% (och det är en underdrift) av pojkarna hellre vill ha en actionfigur än en prinsessdocka i sitt happy meal och vice versa för flickorna så är det mest effektiva att generalisera och slänga i en actionfigur till alla pojkar och en prinsessdocka till alla flickor, och sedan får de som avviker från majoriteten byta sin leksak om de vill.

Folk bör i högre grad hålla sina jobbiga ungar borta från kön till kassorna överhuvudtaget, inte lägre. Välja kan de få göra när de har kapacitet till det.

Det är väl bara att fråga föräldern isåfall: dockan eller motorcykeln. Det är inte så jävla jobbigt.
Jag sommarjobbade på donken en sommar under gymnasiet. Vi lät hela tiden ungarna välja mellan de två jävla pokemons vi hade. Inga som helst svårigheter. Snacka om att du överdriver problemet.
Senast redigerad av Frassefras 2014-07-30 kl. 15:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in