2014-07-30, 14:35
Medlem
Nattriddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickerkille
Nu är nyheten borttagen.

För mig är nyheten kvar. Firefox, har uppdaterat sidan flera gånger.
Citera
2014-07-30, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattriddare
För mig är nyheten kvar. Firefox, har uppdaterat sidan flera gånger.
Okej, försöker nå från mobil.
Citera
2014-07-30, 14:37
Medlem
HC47s avatar
Hon har såklart all rätt att reagera. Vi kan tycka vad vi vill om det, men så är det. Men något nyhetsvärde har det verkligen inte.

Men som någon sa - hennes Facebooksida säger det mesta (eller i alla fall en del).
Citera
2014-07-30, 14:42
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barney Calhoun
Har hänt mig på Max flera gånger vilket är bra så man slipper byta. (På barnens begäran).
Tycker synd om hennes barn som ska växa upp med en så galen morsa.
Ungar ska fan inte tvingas på detta jävla genustrams.
Nu är detta lite OT här, men poängen med det är ju att genustramset går på båda håll. För dig (och delvis mig) är denna typ av genustänk tramsigt då barn tvingas in i en viss roll (eller avsaknad av sådan). För andra, t ex mamman i fråga, är även de strukturer vi har idag en del av ett genustrams där barn tvingas in i vissa roller.

Så ja, det handlar ju om perspektiv men det går på båda håll. Personligen har jag inget emot att det blir mer neutralt - jag är dock extremt skeptisk till genuspedagogik där folk döljer indoktrinering bakom "barnets fria val".
Citera
2014-07-30, 14:43
Medlem
Frassefrass avatar
Finns väl ingen anledning att fråga, bara ge ungen den leksak den vill ha. Löjligt att bestämma leksak beroende på kön.
Citera
2014-07-30, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickerkille
Fy fan vilken sjuk människa.
Hoppas hon blir av med vårdnaden av barnet/barnen.
Haha, du tar inte i lite nu?
Citera
2014-07-30, 14:51
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Äh jag tycker McDonalds gjorde rätt! Pojkar vill ju generellt ha pojkleksaken att det sen finns vissa undantag ska man väl inte anpassa sig efter undantagen. Då får man ju massvis som klagar över fel leksak.

EDIT:
Får kunden fritt välja helt och hållet kommer man ju få säga "Tyvärr den leksaken är slut" hela tiden då det alltid finns en sak som är mest populär. Ställer man frågan vill din son ha en pojk eller flickleksak så kommer folk bli upprörda över det också.
Senast redigerad av HenrikLarsson99 2014-07-30 kl. 14:57.
Citera
2014-07-30, 14:52
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag förstår hennes reaktion.

Finns det fler figurer/prylar att välja på så tycker jag barnen skall få välja helt enkelt ..Finns bara en pryl så får alla ungar den.
Fast hur hållbart är det att släpa fram en velande ungjävel till kassan varje gång ett happy meal ska beställas?

Av respekt för övriga kunder men också för personalen så är det självklart att man ska eftersträva högsta möjliga effektivitet. Om 70% (och det är en underdrift) av pojkarna hellre vill ha en actionfigur än en prinsessdocka i sitt happy meal och vice versa för flickorna så är det mest effektiva att generalisera och slänga i en actionfigur till alla pojkar och en prinsessdocka till alla flickor, och sedan får de som avviker från majoriteten byta sin leksak om de vill.

Folk bör i högre grad hålla sina jobbiga ungar borta från kön till kassorna överhuvudtaget, inte lägre. Välja kan de få göra när de har kapacitet till det.
Citera
2014-07-30, 14:52
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=vuC3HCdd9ow
Citera
2014-07-30, 14:53
Medlem
Dogrusts avatar
– Poängen är att varken jag eller min son fick välja. Istället gick personalen på stereotypen om vad killar gillar, säger Rebecca Dovholt, som är 22-år och kommer från Katrineholm.

Hon fick visst välja. Hon kunde ha sagt 'min son vill ha en flickleksak'.
Citera
2014-07-30, 14:54
Medlem
mathematicss avatar
Jag tycker hon har rätt i att de formulerade sig fel.

Men... Hon borde ge sina barn riktig mat istället för massproducerat plastigt skit. McD är väl inte känt för att ha någon hög moral över huvud taget, anställdas löner, deras skjortsystem osv. Det vet hon nog mycket väl om.
Citera
2014-07-30, 14:57
Medlem
Dunderaxel2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoxPopulis
Såklart du förstår henne då du också är ett missfoster. En förkrossande majoritet tycker inte att man ska skrika apartheid för att kassabiträden inte gått kurs i hur man upptäcker och servar lättkränkta idioter. Tanken har aldrig slagit er att människor gör på ett visst sätt för att det är smidigast att bedriva till ex. en verksamhet så? Om 1 person på 100 vill ha en annan jävla leksak får väl "hen" säga till om det själv. Att hela samhället ska vändas upp och ned på grund av vad olika minoriteter går omkring och stör sig på är helt absurt.

Gå ut och upplev verkligheten en dag istället för att sitta och simulera den, så kanske känslan av att vara ur sync minskar.

Fullständigt sinnessjukt att barn ska få välja vad de ska få leka med.

Är din definition av att ''vända upp och ned på samhället'' att fråga ''vill ditt barn ha leksak x eller y?'' istället för ''Är leksaken till en hon eller han''?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in