2014-07-30, 09:22
Medlem
micro113s avatar
Analys av Leif GW P.

Bildtext i artikeln:
Henrik Holmdahl, 23
Den 14 augusti försvann småbarnspappan Gabriel Holmdahl, 20. Några dagar senare anmäldes försvinnandet till polisen. Det dröjde ända till 10 september innan hans kropp hittades i en skogsdunge i Lidköping och man såg då att han mördats.
Efter ytterligare en månad anhölls Gabriels kusinbarn, Henrik Holmdahl, 23, misstänkt för mordet. Henrik Holmdahl har i förhör berättat att han bestämt träff med Gabriel. Det som började med en kram slutade i ett bråk. Henrik Holmdahl påstår att han agerade i nödvärn när han tog fram sin kniv och började hugga Gabriel. Mitt under mordet tog han sig även tid att pausa för att fota den svårt skadade Gabriel. Bilden säger han att han skulle använda när han angav sig själv.
Rätten köpte dock inte förklaringen att Henrik Holmdahl skulle agerat i nödvärn. Henrik Holmdahl dömdes därför till 17 års fängelse.

GW:s analys
Kriminologen Leif GW Persson har en teori om varför de tar dessa vapenbilder.
– De är jävligt självupptagna och så nöjda med sig själva.
[...]
Detta är bara några av fallen där mördare stoltserar med vapen på bilder.
- Det är väldigt vanligt att de gör det. Man vill markera vem som gjort vad, säger kriminologen Leif GW Persson om mördarnas vapenbilder.
- Det är som när man dokumenterar framgång i största allmänhet, som när du har simmat Vansbrosimmet eller cyklat Vätternrundan då tar du massa bilder på dig själv.

http://www.expressen.se/gt/vastsvenska-mordare-poserar-med-vapen/
Citera
2014-07-30, 13:20
Medlem
Superkissekattens avatar
Majoriteten av Resandefolket jag känner går faktiskt på Soc och håller på med droger. Men jag känner också resande som faktiskt har välbetalda tvåskift jobb och är framgångsrika inom studier och intressen samt har fin "VillaVolvoVovve"
Så att dra alla på en kant tycker jag är helt fel. Det beror nog med största sannolikhet på vilket typ av umgänge man dras sig till.
Därimot så måste jag säga att resandefolket är väldigt trevliga och omtänksamma.
Men skulle aldrig få för mig att reta upp dom i onödan då dom totalt saknar gränser och sätter stolthet före allt annat.

Nu får det väl ändå vara färdigdiskuterat ang resande. Dom senaste sidorna i tråden med Bruno, Linda etc är både omogna och fjantiga. Skärpning.

OnT
Någon nämde hur det skulle bli när HH kom ut. Och det tycker jag är intressant. HH sitter inte på rättpsyk va? Kanske vore det bättre om HH fått sitta där.
För som det ser ut nu så borde han inte få släppas någon gång alls.
Killen är känslokall, manipulativ, gränslös och empatilös. Både mot sin familj och andra och jag har svårt att se honom som en bra person överhuvudtaget.

Kanske Bruno eller Linda eller någon annan vill istället svara på varför Ni tror HH blivit sådan här?
Har man bakgrundsfaktan så kanske man kan börja söka någon slags förståelse.
Citera
2014-07-30, 13:38
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superkissekatten
Majoriteten av Resandefolket jag känner går faktiskt på Soc och håller på med droger. Men jag känner också resande som faktiskt har välbetalda tvåskift jobb och är framgångsrika inom studier och intressen samt har fin "VillaVolvoVovve"
Så att dra alla på en kant tycker jag är helt fel. Det beror nog med största sannolikhet på vilket typ av umgänge man dras sig till.
Därimot så måste jag säga att resandefolket är väldigt trevliga och omtänksamma.
Men skulle aldrig få för mig att reta upp dom i onödan då dom totalt saknar gränser och sätter stolthet före allt annat.

Nu får det väl ändå vara färdigdiskuterat ang resande. Dom senaste sidorna i tråden med Bruno, Linda etc är både omogna och fjantiga. Skärpning.

OnT
Någon nämde hur det skulle bli när HH kom ut. Och det tycker jag är intressant. HH sitter inte på rättpsyk va? Kanske vore det bättre om HH fått sitta där.
För som det ser ut nu så borde han inte få släppas någon gång alls.
Killen är känslokall, manipulativ, gränslös och empatilös. Både mot sin familj och andra och jag har svårt att se honom som en bra person överhuvudtaget.

Kanske Bruno eller Linda eller någon annan vill istället svara på varför Ni tror HH blivit sådan här?
Har man bakgrundsfaktan så kanske man kan börja söka någon slags förståelse.

Och jag känner inte en enda. Så det är helt olika, beroende på vilka man känner.

Jag känner knappt en enda som har ett vanligt jobb heller, utan allihop är egna företagare. Så där skiljer sig oxå våra bekantskapskretsar åt.

Nog Off Topic.
Citera
2014-07-30, 15:14
Medlem
My-Times avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman87
Och jag känner inte en enda. Så det är helt olika, beroende på vilka man känner.

Jag känner knappt en enda som har ett vanligt jobb heller, utan allihop är egna företagare. Så där skiljer sig oxå våra bekantskapskretsar åt.

Nog Off Topic.
Visst är det så. Varenda tattarjävel är egna företagare och tjänar multum med pengar. Jag personligen har heller aaaaaldrig stött på någon tattare som är missbrukare eller kriminell. Sverige skulle säkerligen förfalla utan det packet.

Var god och lämna alla dina "tattarna är så fina människor" tal utanför denna tråd. Har du inte insett att du bara äcklar oss svenskar?
Senast redigerad av My-Time 2014-07-30 kl. 15:18.
Citera
2014-07-30, 15:28
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My-Time
Visst är det så. Varenda tattarjävel är egna företagare och tjänar multum med pengar. Jag personligen har heller aaaaaldrig stött på någon tattare som är missbrukare eller kriminell. Sverige skulle säkerligen förfalla utan det packet.

Var god och lämna alla dina "tattarna är så fina människor" tal utanför denna tråd. Har du inte insett att du bara äcklar oss svenskar?
Jag bryr mig inte om vad du tycker. Förstår du inte att såna som dig inte är värda skiten under skorna för oss?

Har nån resandekille tagit din tjej från dig kanske?

Jag är väl medveten om att det finns knarkande socfall bland resande.

Jag umgås inte med dom. Känner inte dom alls.

De resande jag känner har egna företag och sysslar med takläggning, metallhandel, målning, plåtslageri och sådant.
Citera
2014-07-30, 15:31
Medlem
Citat:

Det finns självklart likväl resande som knarkar och beter sig som svin likväl som det finns "vanliga människor" som gör samma sak, dom resande som jag känner jobbar mer än någon annan av oss och har det väldigt bra på alla plan men självklart vet jag resande som halkat in i knarkträsket och dom knarkar väl ihop med "vanliga människor" så knarkare finns det allt i alla folkgrupper.
men vad menar du med att någon äcklar "oss svenskar"? jag är väldigt svensk och jag blir inte äcklad på nått vis ! och vad menar du skulle resande folket inte vara svenskar ? de är inga zigenare denna tråd handlar om så du får nog läsa på läxan lite lille pojk
Vill bara säja att jag tycker detta brott är för jävligt men om man tittar runt på andra mord så är det mycket "vanliga människor" som begår minst lika våldsamma brott.
Citera
2014-07-30, 15:51
Medlem
Fylleannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman87
J

De resande jag känner har egna företag och sysslar med takläggning, metallhandel, målning, plåtslageri och sådant.

Ingen nyhet att resande är stora i kopparbranschen...
Citera
2014-07-30, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonnybee
Hon har skrivit väldigt flitigt har jag sett, tycker att det som hänt är för jävligt och det finns inget försvar varken för mordet eller att HH och hans ex blir tillsammans igen , jag skulle inte vilja att mitt/mina barn växte upp och hade en farsa som satt inne för mord för den handlingen går inte att försvara även om ingen av oss vet vad som hände den kvällen allt gäller.
Citat hämtat 12 september 2013 av jonnybee:

"Han är väl ingen benzotorsk och pengar har vi väl alla stort värde på så vad är problemet? har du något personligt emot H eller vad ? och varför låter folk honom använda sig som horor som du säger? de finns väl inget ont i Henke. "
Citera
2014-07-31, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pneumatics
Citat hämtat 12 september 2013 av jonnybee:

"Han är väl ingen benzotorsk och pengar har vi väl alla stort värde på så vad är problemet? har du något personligt emot H eller vad ? och varför låter folk honom använda sig som horor som du säger? de finns väl inget ont i Henke. "

Det fanns väl ingen som trodde att han var skyldig till detta vid den tidpunkten men ack vad man kan ha fel.
Citera
2014-07-31, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonnybee
Det fanns väl ingen som trodde att han var skyldig till detta vid den tidpunkten men ack vad man kan ha fel.
Man vill väl gärna tro gott om andra....

Man hade väl hoppats bara att mammorna till de små hade lite bättre omdöme
Citera
2014-07-31, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pneumatics
Man vill väl gärna tro gott om andra....

Man hade väl hoppats bara att mammorna till de små hade lite bättre omdöme

Jag är också väldigt undrande till hur Linda tänker....Ok att Henrik är far till hennes barn,men varför släpper hon in honom i sitt liv igen,som kvinna? Umgängesrätten kan aldrig tas ifrån honom. Men varför inte låta det stanna vid det? Att släppa Henrik intimt inpå sej innebär stor fara för både henne och barnet. Ser ut som hon inte läst fup:en...Henrik kallar Jane för hora vid upprepade tillfällen,tydligen.
Vissa människor väljer att blunda för ondska,och tror att kärlek övervinner allt. Tragiskt.
F.ö så är denna "tattarjakten" irrelevant egentligen. Detta släktet har inte vart accepterat i samhället på 18hundra-talet. Dom var tvungna att försörja sin familj med stölder etc. Hetlevrade,JA. Familjära:JA.
Önskar att lite fler Svenssons hade den känslan för sin familj. Dom flesta Svenssons skiter i sin familj,och sätter karriären främst. Nja. Jag har fått viss förståelse för resandefolket. Dessutom är resandeblodet hur uppblandat som helst idag. Vissa får ju barn med en "buro"..Det Henrik gjort ska tillskrivas honom,och ingen annan. Nåt galet är det ju i hans uppfostran iaf...
Citera
2014-08-05, 18:52
Bannlyst
Citat:

Hahha. Så klockrent. Holmdahlarna verkar det ju inte gått så bra för
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in