2014-07-30, 11:49
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Då försöker vi igen:
Skulle du tycka det var OK om Krims folk fick genom folkomröstning avgöra sin egen nationella status, om omstöädnigheterna - fri oppinionsbildning, valövervakare etc. var tillfylles. Dins försök att slingra dig hedrar dig inte!

Jag har redan svarat på din fråga. jag uppskattar att du under "omstöädnigheterna" lyckades skriva mer än en mening.

Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
men låt oss vara sakliga

Nu ska du inte ta i så du spricker! Din sanningar är som troll, de tål inte belysning.
Human rights watch heter hrw, och har adress hrw.org
Din länk till http://humanrightsinvestigations.org...free-and-fair/ ÄR INTE HRW.

Citat:
Human Rights Watch uppger att Krimborna är glada över att krim har blivit en del av ryssland
Nej det gör de inte, iaf är inte det du länkar till något HRW publicerat.
2014-07-30, 11:54
Medlem
Arethas avatar
Citat:
Verkar vara mycket begränsade ämnen som samtalen skall handla om, men naturligtvis posstivt att de kommer igång. Dock ett underbetyg för Västdemokratierna att det krävdes det auktoritära Vitryssand i medlarrollen...

Frågan är också på vilken nivå som parterna kommer att närvara. Om mötet blir av, dvs.
2014-07-30, 11:59
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Jag har redan svarat på din fråga. jag uppskattar att du under "omstöädnigheterna" lyckades skriva mer än en mening.

---

.
Du har inte svarat mig, som alla här kan se. Så visa nu att du inte är feg:

Skulle du tycka det var OK om det hölls en folkomröstning på Krim som beslutade om halvön nationella tillhörighet, under förutsättningar att det var itnernationella valövervakare, var fritt från våld och påtryckningar och att fri oppinionsbildning var tillåten? Ett ja eller nej räcker.

Frågan är relevant för svarar du "nej" på frågan, så motsätter du dig folkens självbestämmanderätt och närmar dig ett auktoritärt, närmast kollonialt, synsätt när det gäller förhållandet Krim vs. Kiev. (Det var väl du som kallade Krim och dess folk för "Kievs bil", d.v.s. egendom häromdagen?)

Svarar du däremot "ja" på frågan innebär det att du ställer dig på samma sida som vi som förespråkar fred och försoning i Ukraina!
Senast redigerad av Clodius 2014-07-30 kl. 12:14.
2014-07-30, 12:00
Medlem
mvagrippas avatar
Danska extrabladet hade i söndags tre sidor om den ryske agenten och legokbekten Strelkov. Rekommenderas. Har tyvärr inte hittat någon nätupplaga
2014-07-30, 12:03
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Du har inte svarat mig, som alla här kan se. Så visa nu att du inte är feg:

Skulle du tycka det var OK om det hölls en folkomrösntning på Krim som beslutade om halvön nationella tillhörighet, under förutsättningar att det var itnernationella valövervakare, var fritt från våld och påtryckningar och att fri oppinionsbildning var tillåten?

Frågan är relevant för svarar du "nej" på frågan, så motsätter du dig folkens självbestämmande rätt och närmar dig ett auktoritärt, närmast kollonialt, sysätt när det gällerv förhållandet Krim vs. Kiev. (Det var väl du som kallade Krim och dess folk för "Kievs bil", d.v.s. egendom häromdagen?)

Svarar du däremot "ja" på frågan innebär det att du ställer dig på samma sida som vi som förespråkar fred och försoning i Ukraina!

Kolonialt synsätt är väl precis det som Ryssland visar upp, och som du inte direkt har visat dig ha några invändingar emot.
2014-07-30, 12:05
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Kolonialt synsätt är väl precis det som Ryssland visar upp, och som du inte direkt har visat dig ha några invändingar emot.
Vad menar du? Jag har varit ytterst kritisk exempelvis mot Rysslands politik i Tjetjenien, men vad skulle vara kollonialt i Moskvas politik mot Krim?
2014-07-30, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious

Nu ska du inte ta i så du spricker! Din sanningar är som troll, de tål inte belysning.
Human rights watch heter hrw, och har adress hrw.org
Din länk till http://humanrightsinvestigations.org...free-and-fair/ ÄR INTE HRW.

Nej det gör de inte, iaf är inte det du länkar till något HRW publicerat.
Men varför hänvisa till "falska" sidor, det avslöjas ju direkt? Är det ryssgenerna som styr tänkandet istället för hjärnan. Ryssarna har ju blivit avklädda inpå bara kroppen på grund av sina länkar och tokiga inlägg avseende flygolyckan. Krim skall vi bara inte tala om hur klumpigt Kreml agerade.
Kanske lögnen är bekvämare och lättare att hantera än sanningen för Putin och för den politik han för.
2014-07-30, 12:10
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Verkar vara mycket begränsade ämnen som samtalen skall handla om, men naturligtvis posstivt att de kommer igång. Dock ett underbetyg för Västdemokratierna att det krävdes det auktoritära Vitryssand i medlarrollen...

Väldigt talande att terroristerna inte har någon som vill samtala eller någon som kan representera dom, samt att Ryssland ses som en huvudpart. Lukashenko visar alltså att det inte finns några som helst tveksamheter om Putins stora inblandning.

I Kiev har man arresterat ett antal olagliga vapenhandlare!
Bra nyheter, behövs nog rensas ordentligt på den fronten även i östra Ukraina när de ryska terroristerna kastats ut.
http://www.hromadske.tv/society/v-kiyevi-zatrimali-torgovtsiv-zbroyeyu-z-velikoyu-/
2014-07-30, 12:16
Medlem
humanlifes avatar
Xelious, du har inte svarat på Clodius fråga, du bara ljuger och slingrar dig som vanligt.

I folkomröstningen på Krim ställdes en konkret fråga med två tydliga alternativ, som Regulus nyss redogjorde för. Du ljuger när du påstår något annat.

Att det skulle vara fel tillfälle och fel omständigheter att hålla folkomröstning är ju bara trams. En folkomröstning är den yttersta demokratin, alla röstberättigade får säga sin mening. Mer demokratiskt kan det knappast bli.

Blir röstningen mer demokratisk om valpropangandan får längre tid på sig? Knappast, mer tid betyder bara mer inflytande för de som har resurser att bedriva kampanjer. Följden blir då att folket röstar som de rika och mäktiga vill. Det är så ser västdemokratin ut. Det är inte folkets verkliga intressen som uttrycks.

Krim bjöd in valobservatörer, men Väst ville inte delta. Så detta är ju inget man skall skuldbelägga Krim för.
Senast redigerad av humanlife 2014-07-30 kl. 12:18.
2014-07-30, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av napsterspy
Även om Ukraina varit emot omröstningen så har de inget att säga till. Krim varit autonom och de bestämmer själva över sitt område. Detta enligt internationelllag. Din partisket lyser genom, försök vara mer neutral och utelämna inget när du diskuterar.

Och fortfarande är det Ukrainsk lag och konstitution som gäller.
Därmed är det Kiev som bestämmer i slutändan oavsett om du gillar det eller inte.

Den sista meningen tycker jag du ska tillämpa på dig själv så att du slutar med dina lögner
2014-07-30, 12:25
Medlem
napsterspys avatar
Nu har Angela Merkel uttalat sig om eventuell blockad mot Ryssland "i framtiden".
Från mig:
Dock utelämnar Angela hur de ska kunna driva sin industri utan 40% utav rysk gas.
2014-07-30, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av napsterspy
Min partiskhet? Jag bidrar med nyheter från olika källor till tråden utan egna försök att tolka eller tyda de. Du bidrar med dåligt stämning och bajslukt i detta tråd.

Jaha ja.
Som din lögn om att majoritet av världen hade accepterat den illegala annekteringen av Krim då.
Du har ju liksom hittills inte kunnat publicera några som helt skällor för den lögnen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in