2014-07-11, 20:39
Medlem
Arnold15s avatar
Jag besökte häromveckan Österrike under en arbetsresa och hade då möjlighet att slinka in 4 gånger på olika FKK-klubbar i Wien.

Det blev 2 dagar i Wien + 2 dagar arbete i annan österrikisk stad (med välbehövlig återhämtning) + 2 dagar i Wien. Ett mycket bra upplägg visade det sig. Alla kostnader för resor och hotell betalades av arbetsgivaren.

Totalt 4 dagar på FKK. 11 halvtimmes-sessioner med 9 olika tjejer som alla slutade lyckligt för min del.
Intimare detaljer om tjejerna och mötena kommer i ett senare inlägg.

De klubbar jag besökte var Fresh Sauna Club, Fun-Palast (2 gånger) och Golden Time. Ingen av de 3 klubbarna är dock renodlade FKK-klubbar. Tjejerna har mestadels någon form av klädesplagg på sig. På alla 3 klubbar förekommer många rumänskor. Men jämfört med tyska klubbar har Wien-klubbarna lite fler tjejer från kringliggande länder såsom Tjeckien, Slovakien, Ungern, Moldavien och Italien.

Jag skippade Donau-Dolls. Jag blev varnad för denna klubb av BlueStar och av olika män som jag träffade på Wien-klubbarna.

Fresh Sauna Club
http://www.fresh-sc.at/
Hit kommer man genom att först ta sig till stationen Wien Meidling via U-Bahn U6 eller U4 eller S-Bahn S1 eller S2. Sedan åker man söderut med spårvagnen Baden-Line ca 10 minuter till stationen Wien Neu Erlaa. Stationen ligger på baksidan av Fresh Sauna Club som har adressen Trieste Strasse 218.
Lokaliserad i ett industriområde.

Inträde: 60 Euro. 60 Euro per halvtimme med en tjej, där ingår sug utan, och knull med, kondom.

Fresh är en nyöppnad klubb (september 2013). Fräscha lokaler. Ganska liten i formatet. Huvudområdet är loungen som har rätt många soffor. I ett avskilt rum ligger lunchrestaurangen. Bra mat, men inget alkoholfritt öl. En finsk sauna ligger bredvid loungen. Porrbio en trappa upp. En trappa upp ligger även utomhusdelen som en terrass. Där finns även en stuga där man kan ha sex. Swimming- och bubbelpool saknas. Jag såg ingen dator på Fresh och frågade inte efter trådlös uppkoppling.

Antal tjejer när klubben öppnar kl. 16.00 är ca 10 och på kvällen ca 20. Förvånansvärt bra kvalitet på tjejerna. Inget problem att hitta en snygg tjej oavsett preferenser man har. Bra service från tjejerna. Bra atmosfär. Inget hårt raggande.

Sammantaget en ganska gemytlig klubb även om den är liten. Bra mat, snygga tjejer och bra atmosfär. Fresh är väl värd ett besök. Förvånansvärt få män är där en lördagskväll. Svagheten är relaxavdelningen. Klubben har tillägget "Sauna Club", men har bara en Sauna som dessutom är felplacerad. Den borde ligga en trappa upp i anslutning till utomhusdelen. Ingen pool heller. Knappt några separata britsar att ligga på i inomhusdelen.

Fun-Palast
http://www.fun-palast.at/en/funpalast-der-wiener-saunaclub
Ta U1 söderut till ändstationen Reumannplatz. Därefter Buss 66A ca 17 minuter till hållplatsen Sterngasse. Sedan är det bara 2-3 minuters promenad till Richard Strauss Strasse 8.

Inträde: 80 Euro. 60 Euro per halvtimme med en tjej, där ingår sug utan, och knull med, kondom.

Fun-Palast har ett decennium på nacken. Mycket stor klubb till ytan (ca 7000 m2). Dator med Internet finns tillgänglig. Stor relaxavdelning. Inomhuspool. 3 bastuer. Det finns även ett separat rum där man kan vila och där tjejerna inte får gå in (som på Oase), men tyvärr för hög temperatur och dåliga soffor där inne. Olika spelaktiviteter finns i inomhusdelen såsom pokerbord, fotbollsspel, spelautomater, o.s.v. Bra mat, frukost + middag. Alkoholfri öl (Schlossgold) finns gratis.

På kvällen är det ca 40 tjejer. Bra men varierande kvalitet på tjejerna. Inget problem att hitta en snygg tjej oavsett vilka preferenser man har. Bra service från tjejerna. Bra atmosfär. Lite, men inget hårt raggande. Ingen kö till rummen på kvällen.

Sammantaget en mycket bra klubb. Bäst i test av de tre som jag besökte. Bra mat, snygga tjejer och bra atmosfär. Allt är nästan bra med denna klubb. Påminner om FKK Sharks i Frankfurtområdet. Svagheten är utomhus-avdelningen, som inte har en pool, trots att klubben har väl tilltagna lokaler i ett industriområde.

Golden Time
http://www.goldentime.at/en/
Hit kommer man lättast genom att ta S-Bahn S7 till Geisselbergstrasse. Därefter en promenad på 5 minuter till Karl-Gunsam-Gasse 1. S7 går för övrigt även direkt till flygplatsen.

Inträde: 90 Euro. 60 Euro per halvtimme med en tjej, där ingår sug utan, och knull med, kondom.

GT är den mest kända av Wiens klubbar. Och ligger mycket centralt. Förvånansvärt litet utrymme inomhus. Bra mat, frukost + middag. Akoholfritt öl (Schlossgold) finns gratis. 3 bastuer inomhus som inte ligger helt avskilt från loungen. Dator med Internet finns tillgänglig. Utomhusdelen har en liten swimmingpool. Utomhus finns även stugor och sängar med draperier där man kan ha sex.

På kvällen är det ca 40 tjejer. Bra men varierande kvalitet på tjejerna. GT har bäst utseende på tjejerna bland de 3 klubbarna, men inte som på Artemis. Snyggingar dyker upp sent på eftermiddagen. Jag träffar flera tjejer som tidigare jobbat på Artemis och som menar att konkurrensen var hårdare där. Den som har varit inne på GT:s hemsida och gluttat på de 50 fotomodellerna kommer att bli grovt besviken. Så snygga är de inte...... Dock inget problem att hitta en snygg tjej oavsett vilka preferenser man har. Bra service från tjejerna. Lite tuffare atmosfär på GT jämfört med de andra 2 klubbarna. En hel del raggande från tjejerna, men inte lika hårt som på Artemis eller Palace. Det kan uppstå kö till rummen på kvällen. Rummen hade för övrigt ingen dörr utan bara ett draperi......

GT är sammantaget en bra klubb. den ligger framförallt centralt. Topptjejerna är snyggare på GT än på de andra klubbarna. Svagheten med GT är att det är överfullt av både tjejer och män - speciellt på kvällen. Lokalerna är alldeles för små helt enkelt. Men utbyggnad av klubben planeras vad jag fick höra. Svårt att hitta en plats att slappna av på. Speciellt den dag som jag var där då det regnade. På GT hittar jag flest manliga turister bland de 3 klubbarna.

Fortsättning följer....
Senast redigerad av Arnold15 2014-07-11 kl. 21:16.
Citera
2014-07-25, 14:07
Medlem
Arnold15s avatar
Dag 1. Fun-Palast.

Landar ca. kl. 12 på Wiens flygplats. Tar den billiga S-Bahn linje 7 till Stadtmitte och sedan U-Bahn U3 till Westbahnhof där mitt hotell Westbahn ligger. Installerar mig. Duschar, byter om och ger mig iväg på mitt första bordellbesök, Fun-Palast, som jag hört så mycket gott om på ISG.

Resa söderut med U-Bahn och en promenad. Fun-Palast ligger i ett industriområde. Det är vaaarmt.... Jag kommer dit ca kl. 15. Betalar 80 Euro i inträde och får ett armband med nyckel. Klär av mig och duschar. Låser in plånbok och mobil i värdeskåpet.

Spatserar runt och gör mig bekant med lokalerna. Här är verkligen stoooooort. Riktigt gott med utrymme. Många soffor och god möjlighet till relax. En massa spelbord, där man kan spel fotbollsspel, kortspel o.dyl. Bra mat i restaurangen. Utomhusavdelningen är ganska liten - som på Mainhattan i Frankfurt. Men sämre planerad. Det saknas utomhuspool, vilket borde ha varit lätt att fixa med tanke på den stora tomten som man besitter. Ser en vrålsnygg halvkurvig blondin (Elvira) sitta och prata med en klient under ett parasoll. Mycket sexig klädd i korsett och nätstrumpor, men tyvärr går hon iväg med klienten till ett rum. Fun-Paast är en sauna-club - ej FKK - vilket innebär att tjejerna har någon form av klädesplagg på sig. T.ex. tajt klänning, bikini eller underkläder.

Sätter mig i soffan framför den stora Tv:n och tar det lugnt. Inte så många tjejer här ännu en vanlig tisdag mitt i sommaren. Men en blond slovakiska med namnet Silvia kommer fram och sätter sig bredvid mig. Vi pratar en stund. Sedan går vi till rummet.

Det blir sug, ridning och till sist doggy med happy ending. Bra service och knull. Efteråt ger hon mig massage med olja som ingick i priset. Det som drar betyget en aning är hennes uppenbara teaterspel. Hon får 60 Euro. Färdiga ca kl. 16.00. Resten av dagen sitter hon ganska sur när jag går förbi. Kanske hon förväntade sig dricks? Hennes beteende/attityd efter sessionen gör att jag inte har någon lust att göra återbesök - även om sex och service var helt OK.

Silvia, 29 år, Slovakien, blond, normal kroppsform
Utseende: ++++
Sex/service: ++++
Attityd: ++
Inget återbesök p.g.a. dålig attityd.

Nu tar jag det lugnt under ca 2 timmar. Behöver återhämta mig. Äter av maten i restaurangen. Ser en ny toppen-tjej (Stefania) som anlänt. Blond med halvlångt hår och underbar kroppsform. Med sååååå vackra ögon och inbjudande leende. Men jag är inte redo.

Innan åttondelen Argentina-Schweiz bestämmer jag mig för att ta en tjej till. Letar efter Stefania, men hon går tyvärr till ett rum med en annan man. Missade henne precis..... Det blir istället Elvira från Ungern som jag tidigare under dagen sett i utomhusavdelningen. Vi pratar en stund i soffan vid inomhuspoolen. Går sedan till ett rum.

Elvira visar sig vara ett riktigt fullblodsproffs. Mycket vacker kvinna. Oerhört sexig med fyllig rumpa, bra service och attityd. Suger som en gudinna. Sedan tar jag henne bakifrån i ett riktigt bra knull. Pratar en stund men vill inte hålla på för länge, eftersom jag vill se fotbollsmatchen (som var riktigt dålig). Elvira ser ut som 30-35 år, men är - hör och häpna - 43 år!!! Aldrig sett en så fräsch 43-åring. Även andra tjejer som jag pratar med på Fun-Palast, menar att hon är otroligt fräsch för sin ålder. Och knulla kunde hon verkligen. Hon får 60 Euro.

Elvira, 43 år, Ungern, blondin , halvkurvig kropp
Utsseende: +++++
Sex och service +++++
Attityd: +++++
Rekommenderas varmt

Sitter sedan och tittar på den urtråkiga fotbollsmatchen, som går till förlängning. Allt fler tjejer anländer. Totalt ca 40-50 tjejer på kvällen. Bra kvalitet på de flesta, med viss variation.
När matchen är slut ca 20.30 är det dags att ta dagens tredje tjej. Letar återigen efter den snygga Stefania, men missar henne igen när hon går iväg med en kund....
En ung snygg Moldaviska med namnet Vanessa sätter sig hos mig i soffan. Vi pratar en stund och går sedan till rummet.

Det här är dagens tredje session så det brukar bli lite svårare med avslutningen. Hon suger, jag tar henne doggy och hon får rida ett bra tag innan jag kommer i dagens tredje orgasm Superbra tjej med bra service och attityd. Hon får 60 Euro.

Vanessa, 24 år, Moldavien, mörkhårig, halvkurvig
Sex och service: ++++
Rekommenderas varmt

När jag kommer ut ur rummet ser jag naturligtvis Stefania igen som nu är ledig - som vanligt vid fel tidpunkt. Går återigen och äter i restaurangen. Bra middag. Vad som som dessutom är bra på Fun-Palast är att man har gratis alkoholfri öl - Schlossgold. Smakar som vanlig starköl.
Bastar och simmar i inomhuspoolen. Två bastu med olika temperaturer finns. Goda möjligheter till relax finns här.

Resten av kvällen tittar jag på åttondelsfinalen USA-Belgien som är en oerhört bra match som går till förlängning. Är ganska trött efter dagens övningar och flygresan så jag åker hem efter matchen ca 00.30. Småpratar för första gången med Stefania, men har inte ork för en session till. Imorgon ska jag ju till Golden Time

Total kostnad för dagen = 80 + 60 + 60 + 60 = 260 Euro.

Lite dyrare än i Frankfurt och Düsseldorf. Men besöket var väl värt pengarna.

Klubben är topp 4 av drygt 10 FKK/Sauna-klubbar som jag besökt i Tyskland och Österrike. Tjejerna är inte alltför påträngande och har bra attityd.
Senast redigerad av Arnold15 2014-07-25 kl. 14:26.
Citera
2014-07-25, 15:43
Medlem
Thorster-Brutmans avatar
Tack för läsvärda recensioner Arnold. Det är inte annat än att man blir lite ressugen och Wien är ju en stad som även har ett ofantligt utbud för alla oss halvimpotenta som inte orkar knulla 4 brudar om dan. 60 euro var det standardpriset eller körde du 50 + en tia dricks?
Citera
2014-07-25, 16:12
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thorster-Brutman
Tack för läsvärda recensioner Arnold. Det är inte annat än att man blir lite ressugen och Wien är ju en stad som även har ett ofantligt utbud för alla oss halvimpotenta som inte orkar knulla 4 brudar om dan. 60 euro var det standardpriset eller körde du 50 + en tia dricks?

60 Euro är standardpriset för en halvtimme på alla sauna-klubbar i Wien (Golden Time, Fun-Palast och Fresh Sauna Club). Lite dyrare entré och pris för en halvtimme än i Frankfurt och Düsseldorf. Men kvaliteten på tjejerna och på lokalerna är lika bra.

Jag nöjer mig numera med 3 tjejer per dag. Alldeles lagom för min del. Speciellt om man ska på klubb dagen efter.....
Citera
2014-07-25, 18:31
Medlem
BlueStars avatar
Tack för uppdateringen, Arnold. Ja, Fun-Palast är nästan snäppet bättre än Goldentime IMO, även om skillnaden är hårfin och de kanske är ungefär lika bra vid en totaljämförelse. Jag älskar även Wien som stad, med alla vackra gamla byggnader m.m., även om det inofficiella skälet för resorna dit så klart är ett annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
[...]

Jag nöjer mig numera med 3 tjejer per dag. Alldeles lagom för min del. Speciellt om man ska på klubb dagen efter.....

Själv tycker jag det bästa är att ha sex varannan dag, då orkar jag maximalt varje dag jag väl har sex. En vilodag emellan gör verkligen gott, i alla fall för mig.
Citera
2014-07-25, 19:02
Medlem
Thorster-Brutmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Själv tycker jag det bästa är att ha sex varannan dag, då orkar jag maximalt varje dag jag väl har sex. En vilodag emellan gör verkligen gott, i alla fall för mig.

Det håller jag verkligen med om. Den där mellandagen då man känner sig så avslappnad som nånsin är möjligt är dessutom perfekt för att gå runt och uppleva de mer ordinära turistsevärdheterna - alltså dem man officiellt kollar på hela tiden.

Citera
2014-07-25, 20:05
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar

Absolut är det viktigt med vilodag. Framförallt för "soldaten". Jag hade inte vilodag förra året på mina resor och det blev sååå jobbigt. Men lade in vilodagar både i Wien (2 dagar) och i Düsseldorf/Frankfurt (1 dag) i år och det gjorde verkligen gott. Känner att jag klarar 2 dagar på FKK i rad, sedan är det vilodag.
Citera
2014-07-29, 10:08
Medlem
När kommer fortsättningen Arnold15?
Skulle vara kul att läsa lite hur du upplevde de andra två.
Citera
2014-07-29, 19:31
Medlem
Arnold15s avatar
Dag 2. Golden Time.

En onsdag. Jag ska med flyget till en annan stad i Österrike på kvällen och måste lämna kl 18. Det innebär att jag står och knackar på dörren redan kl. 11 när de öppnar. Betalar 90 Euro i inträde och får ett fjuttigt armband som knappt går runt handleden. Byter om och duschar. Sedan tittar jag mig runt lite grann. Redan 5-6 tjejer och några klienter där. Kvaliteten på dessa tjejer inte så hög som jag hade förväntat mig (med tanke på vad som visas på hemsidan).

Med tanke på att detta ska vara den mest kända sauna-klubben i Wien så är lokalerna inomhus mycket små. En liten trevlig utomhusdel med swimmingpool, några soffor, stugor och sängar med draperi där man kan knulla. Lägger mig och vilar i en av sofforna utomhus. Än så länge är det fint väder. Efter en stund kommer en kurvig ungerska fram till mig. Hon ser hyfsad ut med stor och fyllig rumpa - och många alternativ till tjejer finns inte så här tidigt på morgonen. Väl medveten om att jag måste starta knulla ganska snart om jag ska hinna med 3 tjejer - jag måste ju sticka kl 18 - går vi iväg till en av utomhussängarna med draperi. Där blir det mycket sug och sedan påsättning med doggy. Finns ju inget annat alternativ med en så härlig stjärt. Service och attityd är bra. Tömmer pungen i henne och småpratar sedan. Helt Ok, men inget jag tänker skriva om hem till mamma . Klockan är nu ca 12.00. Hon får 60 Euro.

Ester, Ungern, 33 år, mörkhårig, kurvig.
Service: ++++
Attityd: ++++
Kanske återbesök

Jag tar en dusch och äter frukost. Bra kvalitet får jag lov att säga. Och Schlossgold (alkoholfritt öl) serveras även här gratis. Mycket goda rökta korvar finns att tillgå. Dessvärre kommer jag inte att hinna provsmaka middagen, som serveras först kl. 19. Jag vilar sedan och försöker sova en stund i en utav utomhussofforna; vilket jag också lyckas med.

Ungefär 13.30 kommer en snygg italienska fram till mig. Hon går spritt naken till skillnad från de flesta andra tjejerna. Jag har sett henne vandra fram och tillbaka till utomhussängarna flera gånger redan, trots att det är tidigt på dagen. Hon verkar vara populär. Pratar och kelar en stund i soffan. Vi går till en av utomhussängarna. Där suger hon mig och sedan får hon rida en bra stund. Jag har lite svårare att komma nu. Men orgasm nr 5 inom 22 timmar kommer
så småningom. Lite trist att hon vill sticka tyill värdeskåpet direkt därefter, men jag övertalar henne att hon ska ligga kvar och prata en stund. Hon får 60 Euro.

Anna, Italien, 25 år(?), mörkblond, normal kroppsform
Utseende: +++++
Attityd: +++
Kanske återbesök

Tar återigen en dusch äter lite mer. Kl. är nu 14.30 och det börjar komma alltfler tjejer och kklienter. Frågar en del klienter om de känner till DonauDolls och Fresh Sauna Club. Nej, det gör de inte(!) trots att flera av dem bor i Wien........ Stöter sedan på 3 svenskar som är i Wien på jobbresa. Trevligt. De har dagen tidigare varit på lyxstället Baylon. Där kostar första timmen med en tjej 500 Euro(!), sedan 300 Euro för nästa timme. Enligt dem var det oerhört hög kvalitet på tjejerna. Champagne och oxfilé ingick i priset. Pratar med dem en bra stund om olika FKK/Sauna-Clubbar, sexköpslagen och feminismen i Sverige. Min visit på GT var bara 7 timmar, deras ännu kortare - 4 timmar. De skulle med flyg hem till Sverige.

Runt kl. 16 blir jag uppraggad av en slovakiska, Jana. Egentligen lite för slank för mig. Men bra på att prata. Det här blir min längsta session under hela resan. Hon suger och vi knullar i kanske 6-7 olika positioner. Men har såååå svårt att komma. Det är ju mitt 6:e knull inom 24 timmar! När det är 2 minuter kvar på halvtimmen lyckas jag till slut komma i en orgasm. Puuuuh! Jana får verkligen jobba för arvodet, men gnyr inte den minsta under hela sessionen. Fantastisk attityd. Bara en kort pratstund, sedan till värdeskåpet. Hon får 75 Euro (15 Euro dricks) och blir glad för det.

Jana, Slovakien, 30 år, mörkhårig, något slankare än normalt.
Service: +++++
Rekommenderas

Jag tar nu 2 varv med sauna och pool-bad. Trots att det regnar ute så är det 19 grader i poolen. Skönt. Runt kl. 17-18 börjar det strömma in alltmer tjejer och även klienter. Och riktigt snygga tjejer börjar dyka upp - precis som på hemsidan. Variationen på tjejernas utseende är dock ganska stor. Utan tvekan har dock GT de snyggaste tjejerna bland topparna på de 3 klubbarna. Men GT är också den klubb där tjejerna raggar hårdast - dock inte som på Palace eller Artemis. Lite svårt att koppla av.

Det börjar bli riktigt trångt på seneftermiddagen. Brukar vara kötid till rummen på kvällen, enligt flera. Utbyggnad år verkligen nödvändigt. Om man jämför GT och Fresh så har de ungefär lika små lokaler, men det är mer än dubbelt så många tjejer på GT och minst 3 gånger fler klienter.... Och då jämför jag en onsdag på GT med en lördag på Fresh.....
Jag lämnar lokalerna runt kl. 18 för 2 dagars jobb (och återhämtning) i en annan stad.

Total kostnad för dagens äventyr: 90 + 60 +60 + 75 = 285 Euro
En klubb väl värd att besöka.
Senast redigerad av Arnold15 2014-07-29 kl. 19:34.
Citera
2014-07-30, 01:04
Medlem
Citat:
Dag 2. Golden Time.

En onsdag. Jag ska med flyget till en annan stad i Österrike på kvällen och måste lämna kl 18. Det innebär att jag står och knackar på dörren redan kl. 11 när de öppnar. Betalar 90 Euro i inträde och får ett fjuttigt armband som knappt går runt handleden. Byter om och duschar. Sedan tittar jag mig runt lite grann. Redan 5-6 tjejer och några klienter där. Kvaliteten på dessa tjejer inte så hög som jag hade förväntat mig (med tanke på vad som visas på hemsidan).

Med tanke på att detta ska vara den mest kända sauna-klubben i Wien så är lokalerna inomhus mycket små. En liten trevlig utomhusdel med swimmingpool, några soffor, stugor och sängar med draperi där man kan knulla. Lägger mig och vilar i en av sofforna utomhus. Än så länge är det fint väder. Efter en stund kommer en kurvig ungerska fram till mig. Hon ser hyfsad ut med stor och fyllig rumpa - och många alternativ till tjejer finns inte så här tidigt på morgonen. Väl medveten om att jag måste starta knulla ganska snart om jag ska hinna med 3 tjejer - jag måste ju sticka kl 18 - går vi iväg till en av utomhussängarna med draperi. Där blir det mycket sug och sedan påsättning med doggy. Finns ju inget annat alternativ med en så härlig stjärt. Service och attityd är bra. Tömmer pungen i henne och småpratar sedan. Helt Ok, men inget jag tänker skriva om hem till mamma . Klockan är nu ca 12.00. Hon får 60 Euro.

Ester, Ungern, 33 år, mörkhårig, kurvig.
Attityd: ++++
Kanske återbesök

Jag tar en dusch och äter frukost. Bra kvalitet får jag lov att säga. Och Schlossgold (alkoholfritt öl) serveras även här gratis. Mycket goda rökta korvar finns att tillgå. Dessvärre kommer jag inte att hinna provsmaka middagen, som serveras först kl. 19. Jag vilar sedan och försöker sova en stund i en utav utomhussofforna; vilket jag också lyckas med.

Ungefär 13.30 kommer en snygg italienska fram till mig. Hon går spritt naken till skillnad från de flesta andra tjejerna. Jag har sett henne vandra fram och tillbaka till utomhussängarna flera gånger redan, trots att det är tidigt på dagen. Hon verkar vara populär. Pratar och kelar en stund i soffan. Vi går till en av utomhussängarna. Där suger hon mig och sedan får hon rida en bra stund. Jag har lite svårare att komma nu. Men orgasm nr 5 inom 22 timmar kommer
så småningom. Lite trist att hon vill sticka tyill värdeskåpet direkt därefter, men jag övertalar henne att hon ska ligga kvar och prata en stund. Hon får 60 Euro.

Anna, Italien, 25 år(?), mörkblond, normal kroppsform
Utseende: +++++
Attityd: +++
Kanske återbesök

Tar återigen en dusch äter lite mer. Kl. är nu 14.30 och det börjar komma alltfler tjejer och kklienter. Frågar en del klienter om de känner till DonauDolls och Fresh Sauna Club. Nej, det gör de inte(!) trots att flera av dem bor i Wien........ Stöter sedan på 3 svenskar som är i Wien på jobbresa. Trevligt. De har dagen tidigare varit på lyxstället Baylon. Där kostar första timmen med en tjej 500 Euro(!), sedan 300 Euro för nästa timme. Enligt dem var det oerhört hög kvalitet på tjejerna. Champagne och oxfilé ingick i priset. Pratar med dem en bra stund om olika FKK/Sauna-Clubbar, sexköpslagen och feminismen i Sverige. Min visit på GT var bara 7 timmar, deras ännu kortare - 4 timmar. De skulle med flyg hem till Sverige.

Runt kl. 16 blir jag uppraggad av en slovakiska, Jana. Egentligen lite för slank för mig. Men bra på att prata. Det här blir min längsta session under hela resan. Hon suger och vi knullar i kanske 6-7 olika positioner. Men har såååå svårt att komma. Det är ju mitt 6:e knull inom 24 timmar! När det är 2 minuter kvar på halvtimmen lyckas jag till slut komma i en orgasm. Puuuuh! Jana får verkligen jobba för arvodet, men gnyr inte den minsta under hela sessionen. Fantastisk attityd. Bara en kort pratstund, sedan till värdeskåpet. Hon får 75 Euro (15 Euro dricks) och blir glad för det.

Jana, Slovakien, 30 år, mörkhårig, något slankare än normalt.
Service: +++++
Rekommenderas

Jag tar nu 2 varv med sauna och pool-bad. Trots att det regnar ute så är det 19 grader i poolen. Skönt. Runt kl. 17-18 börjar det strömma in alltmer tjejer och även klienter. Och riktigt snygga tjejer börjar dyka upp - precis som på hemsidan. Variationen på tjejernas utseende är dock ganska stor. Utan tvekan har dock GT de snyggaste tjejerna bland topparna på de 3 klubbarna. Men GT är också den klubb där tjejerna raggar hårdast - dock inte som på Palace eller Artemis. Lite svårt att koppla av.

Det börjar bli riktigt trångt på seneftermiddagen. Brukar vara kötid till rummen på kvällen, enligt flera. Utbyggnad år verkligen nödvändigt. Om man jämför GT och Fresh så har de ungefär lika små lokaler, men det är mer än dubbelt så många tjejer på GT och minst 3 gånger fler klienter.... Och då jämför jag en onsdag på GT med en lördag på Fresh.....
Jag lämnar lokalerna runt kl. 18 för 2 dagars jobb (och återhämtning) i en annan stad.

Total kostnad för dagens äventyr: 90 + 60 +60 + 75 = 285 Euro
En klubb väl värd att besöka.
Lyxstället Baylon låter intressant men dock kanske lite väl dyrt Upplevde de att det var så mycket bättre än typ Golden Time eller andra FKK de besökt? Ska läsa på lite om stället.
Citera
2014-07-30, 02:12
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBc3po
Lyxstället Baylon låter intressant men dock kanske lite väl dyrt Upplevde de att det var så mycket bättre än typ Golden Time eller andra FKK de besökt? Ska läsa på lite om stället.

De menade att det var riktigt bra på Babylon. Men å andra sidan verkade de inte bry sig så värst om hur mycket de spenderade. Av de 500 Eurona gick 300 till klubben och tjejen fick bara 200.

Inte skulle jag betala 500 Euro för en timme i alla fall. En bra upplevelse eller ett bra knull kan man ju ha med en tjej som ser hyfsat bra ut men som ger bra service. Och som kostar 50-60 Euro för en halvtimme.
Citera
2014-07-30, 07:37
Medlem
Citat:
De menade att det var riktigt bra på Babylon. Men å andra sidan verkade de inte bry sig så värst om hur mycket de spenderade. Av de 500 Eurona gick 300 till klubben och tjejen fick bara 200.

Inte skulle jag betala 500 Euro för en timme i alla fall. En bra upplevelse eller ett bra knull kan man ju ha med en tjej som ser hyfsat bra ut men som ger bra service. Och som kostar 50-60 Euro för en halvtimme.
Kan hålla med dig om att det är i dyraste laget. 500 euro jämfört med 120 euro som de andra verkar ta för en timme, men å andra sidan kan de leverera något som verkligen ger mervärde så. Det är ju så med allt som ligger i det segmentet oavsett om det är flygresor eller hotell etc så är priset sällan värt det man får extra om inte man har så mycket över att spendera att inte priset är en fråga utan man ska ha det bästa.

Tillbaka till GT. Reagerade på att det var så få tjejer när klubben öppnade; beror det på att den är så liten? Har man "bara" typ 6st att välja bland är ju risken att man inte hittar någon som verkligen tilltalar ens smak. Vill ju inte gå på FKK och behöva ta någon man tycker är ok men inte mer pga det begränsade utbudet.

Min inställning till sexköp är att jag letar efter något jag inte har lättillgängligt hemma utan kostnad. Knulla en snygg vit tjej från typ 25 och uppåt har jag tillgängligt då jag umgås i kretsar där det är tillgängligt (jag är för övrigt ca 40). Så för att jag skall kunna motivera för mig själv att köpa sex ska det ge något extra mervärde. Hade det funnits ett FKK med bara latino-brudar och negresser hade jag hängt på låset för länge sedan ska dock prova något så fort det ges tillfälle och troligen blir det Artemis pga att jag gillar staden för övrigt. Tänkte ev även prova gangbang-konceptet. Har haft GB hemma men är lite tveksam om det är rätt på dessa ställen. Beror helt på personerna och atmosfären där samt hur många män på varje tjej det är. Blir inte bra om det är för många tycker jag. Är det kasst tänker jag att man drar vidare till Artemis med en erfarenhet rikare Tänkte alltså lägga 2 dagar i Berlin för detta ändamål.
Senast redigerad av FBc3po 2014-07-30 kl. 08:21.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in