Citat:
Ursprungligen postat av
naturtvål
Vad menar du med OSS? Hur många skriver på ditt användarnamn?
Betackar mig personligen att ha något samröre med ditt extremistiska och fanatiska svamlande om hur hur tillståndet i Urinkaina är!
Den bild som dina inlägg målar upp saknar bärighet i den icke psykotiska världsuppfattningen som det flesta andra sansade människor delar!
Det är djupt beklagligt att du kan försvara dessa övergrepp som begås dagligen i urinistan av nasseregim i kiev!
Men vänta nu! Var det inte "failure" som svarade på ett av dina inlägg med följande:
Citat:
Du kan vara lugn, de kommer inte att anfalla oss här i moderlandet
(Min fetning)
(FB) Situationen i Ukraina just nu.
M.a.o. Som man känner sig själv så känner man andra.
Men eftersom detta är OT så fortsätter jag med Ukraina:
Du hatar tydligen Ukraina mer än vad jag hunnit hata Putlers Ryssland, och det må vara hänt. Men att du sedan påstår att det sitter en "nasseregim i Kiev" är desto mer graverande. Du drar dig inte för att ljuga, (vilket jag antar att dina uppdragsgivare gett dig instruktioner om).
Inte för att det hjälper på dig, men andra kanske kan ha nytta att veta följande:
Ukrainska högerextremister stödde, till en början, tyskarna när de trängde in i Ukraina 1941. Men sedan upptäckte man snabbt att det inte skulle bli någon fri Ukrainsk stat. Tyskarna var inställda på ett utrotningskrig emot alla slaver. Så då kämpade de ukrainska högerextremisterna
Både emot Hitler och Stalin. Deras ledare blev arresterad av Tyskarna. Men innan dess så hade man hunnit anta ett program son snarare påminner om en västerländsk liberal agenda.
De högerextrema i Ukraina har inte uttalat antisemitisk propaganda de senaste åren. När de väl kom med i regeringen så fick det lova att det även fortsättningsvis skulle vara på det viset.
Högerextrema var med på Majdanupproret. De var en liten minoritet. Men det var de som vågade utmana säkerhetsstyrkorna, inte minst sedan Jankovic säkerhetsstyrkor slaktat ca 100 demonstranter.
När sedan Jankovic avsattes av parlamentet så spelade de högerextrema iof en tveksam roll. Vilket iof nu är överspelat genom presidentvalet i Maj, på två sätt:
Dels så valde det ukrainska folket, med stor majoritet, en västvänlig, icke högerextrem, president,
Och dels så gick det verkligen uselt för den högerextrema kandidaterna i detta val.
Allt detta pekar på att de högerextrema i Ukraina, inte skall betraktas som nazister, utan snarare som hårdföra nationalister, på gott och ont, under nuvarande situation på Krim och i vissa delar av östra Ukraina.