2014-07-29, 18:27
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimKuk-Jing
Okej. Trodde Song hade den defensiva rollen framför backlinjen men då förstår jag.

Det var där han brukade spela, och även gör nu i Barca när han får chansen.
Senast redigerad av Emoll 2014-07-29 kl. 18:35.
2014-07-29, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nickeloadian
Du litar inte på Adebayor eller möjligtvis en pånyttfödd Soldado? Tycker det ser värre ut där bak. Spurs behöver någon vid sidan av Verthongen.

Adebayor är helt ok men ingen som kommer ta Spurs till nya nivåer. Soldado ser jag som en total flopp, ej kompatibel med den engelska ligan.
2014-07-29, 18:29
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Inga rykten kring anfallsvärvningar till Arsenal? Nu har man ju chansen att knyta till sig Remy sedan LFC avslutat den affären panikartat.

Jag tycker ju egentligen att man ska gå efter något stort namn. Cavani och Falcao är två spelare som är måttligt nöjda med deras klubbval, Arsenal skulle säkerligen kunna locka någon av dessa till klubben. Sedan finns Jackson Martinez som troligen vill dra vidare men han blir ju inte billig.

Det räcker, enligt mig inte med yttrar och mittfältare. Det krävs en avslutare av rang om man ska utmana om CL-bucklan och Sanchez är ingen sådan, även om han bidrar mycket med assist och mål.

EDIT: Ojdå, glömde visst att Cavani var en medelmåtta som absolut inte håller för spel i England.

Håller med, men det verkar uppenbart att Wenger inte kommer lägga några pengar åt det hållet, vilket jag kan tycka är ytterst märkligt, när man smäller ut £30m på 2st högerbackar.
2014-07-29, 18:32
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeloadian
Verkar som att Song har gått ner sig rejält, kolla hur det gick för honom i Kamerun bla. Känns inte som att han skulle gå direkt in i Arsenals förstaelva. Men visst, för en billig peng kan det vara värt.

Hade tagit tillbaka honom 8 dagar i veckan på deadline day om inget är ordnat innan dess. Så jävla dålig är han inte. Tyckte han var riktigt bra säsongerna 08-11 bla.
2014-07-29, 19:15
Medlem
Citat:
Khedira hade verkligen behövts.

Absolut inte. Khedira är inte någon bollvinnare och han är inte heller någon sittande mittfältare.
2014-07-29, 19:16
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Okej. Trodde Song hade den defensiva rollen framför backlinjen men då förstår jag.
Det var väl också tanken men problemet var att han tyckte det var mycket roligare att leka Pirlo på mittfältet och visst levererade han ett stort antal smörpass den sista tiden i London men det är knappast det som behövs.
2014-07-29, 19:23
Medlem
KimKuk-Jings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Absolut inte. Khedira är inte någon bollvinnare och han är inte heller någon sittande mittfältare.

Va? Är Khedira ingen sittande mittfältare? Fattar ingenting. Det är väl precis den rollen Khedira haft i Real. Sittande mittfältare som ligger framför backlinjen. Till för att vinna boll. Den positionen Alonso tagit över sista säsongen.
2014-07-29, 19:33
Medlem
Viking-s avatar
En intervju med Mourinho kom fram nyligen där han påstår att han försökte få Modric till Chelsea under sommaren.

"I called Modric only privately but he doesn't want [to join] Chelsea,” Mourinho told Croatian newspaper Sportske Novosti.

Frågan här är om intervjun var innan eller efter att Fabregas blev klar. Vi vet sedan tidigare att Fabregas inte var Mou's förstaval, men att spelarna före inte gick att lösa. En av dessa var Koke, och det känns inte helt omöjligt att Modric var en annan.

Spekulationen som utvecklats från detta är att Mou fortfarande ser sig om efter en till CM. Vidal och Pogba har nämnts, men samtidigt så skulle detta kräva att man först gör sig av med minst en utländsk spelare; Mikel har bla nämnts.

Personligen så tycker jag att Van Ginkel har väldigt stor potential och vill inte se honom lämna, men det går inte att komma ifrån att ett 4-3-3 med Fabregas, Matic och säg Vidal vore helt otroligt.
Det bästa vore nog dock att vänta tills nästa sommar, Pogba kommer att vara tillgänglig billigare (om han inte skriver på ett nytt kontrakt) och Vidal kommer troligtvis också att vara kvar.
Då kan man också utvärdera om MVG/Romeu samt Ramires har anpassat sitt spel till lagets behov.
2014-07-29, 19:36
Medlem
Citat:
Va? Är Khedira ingen sittande mittfältare? Fattar ingenting. Det är väl precis den rollen Khedira haft i Real. Sittande mittfältare som ligger framför backlinjen. Till för att vinna boll. Den positionen Alonso tagit över sista säsongen.

Nej, det har alltid varit Alonso som har spelat som den sittande mittfältaren framför backlinjen. Khedira är mer av en tvåvägsspelare med ett bra driv. Han rör sig över stora ytor, han är bra på att snabbt gå upp och pressa bollhållaren men någon särskilt bra bollvinnare är han egentligen inte.

Allt tyder på att Arsenal är ute efter ett mer defensivt alternativ på mittfältet. Jag ser inga tecken på någon passivitet.
Senast redigerad av dickpUmp 2014-07-29 kl. 19:48.
2014-07-29, 19:48
Medlem
Citat:

Han ska ju utgå från den positionen. Problemet i Arsenal var ju att han ofta inte brydde sig om det vilket ledde till total katastrof i defensiven. Han fick mycket beröm sista säsong i Arsenal men i princip allt beröm var från hans prestationer i offensiven.

Funkar liksom inte att ha honom och samtidigt en Ramsey. Det som behövs är ju en Gilberto Silva-typ där.

Dessutom sägs det ju att Arsenals ledning tvingade väck Song pga hans attityd, så har svårt att se man ser honom som ett alternativ.

Potential finns det dock i honom.
2014-07-29, 19:55
Bannlyst
Bernabeu förbereder en ny presentation och det mesta tyder på att blir Navas och Falcao.
2014-07-29, 19:56
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Nej, det har alltid varit Alonso som har spelat som den sittande mittfältaren framför backlinjen. Khedira är mer av en tvåvägsspelare med ett bra driv. Han rör sig över stora ytor, han är bra på att snabbt gå upp och pressa bollhållaren
Du far nog ta och koll pa ngn RM match ca 2 ar sedan eller tyska landslaget. Alonso ar playmaker och Khedira bollvinnare, en roll som Modric tog over forra aret.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in