2014-07-29, 04:38
Medlem
skadadpundares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatkvadrat
Om det inte funkar med kåken kanske du ska sluta begå brott (Tips från coachen)

Antagligen får du skaka galler ett tag.

Tycker synd om din fru som måste handskas med en kriminell smågangster som du, skaffa för guds skull inga barn dock.
Det var väll lite elakt... du vet ej vad vi har gått igenom så att tycka synd och avråda folk från att skaffa barn är bara idiotiskt. Hoppas inte på galler för då är det kört med allt
Citera
2014-07-29, 14:02
Medlem
EVGA-580s avatar
Tjenare! Jag och fyra polare ska åka ner till Frankrike nu på fredag, alla är 18 år På hemvägen tänkte vi ta med oss ca 2-3 plattor öl i var..
Vi kör en VW phaeton så vi ser inte ut som ''typiska smugglare'' så hoppas på att inte bli stannade..
Vad skulle straffet bli utifall vi mot förmodan skulle bli stannade?..
Böter kan vi ta.. Men inte så sugna på att bli med i något register..

MVH
Citera
2014-07-29, 14:08
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EVGA-580
Tjenare! Jag och fyra polare ska åka ner till Frankrike nu på fredag, alla är 18 år På hemvägen tänkte vi ta med oss ca 2-3 plattor öl i var..
Vi kör en VW phaeton så vi ser inte ut som ''typiska smugglare'' så hoppas på att inte bli stannade..
Vad skulle straffet bli utifall vi mot förmodan skulle bli stannade?..
Böter kan vi ta.. Men inte så sugna på att bli med i något register..

MVH
smuggelbrott, troligen leder det till dagsböter för er, möjligen grovt smuggelbrott om rätten bedömmer det vara betydande mängder. Var den gränsen går, kan jag ej svara på.

Poängen är dock att om ni döms till böter (eller fängelse), och det gäller även strafföreläggande, så hamnar ni i det vanliga belastningsregistret. Så om ni inte är sugna på att hamna i ett register så smugglar ni ingen alkohol in i Sverige, för pricken i registret kommer hamna där vare sig det blir böter eller fängelse.
Citera
2014-07-31, 10:47
Medlem
Hur långt fängelsestraff?
Man 30 år. Tidigare domar: Sjöfylleri, misshandel och rattfylla.
Tidigare påföljder:
Indraget körkort, böter och fotboja.

Nu har idioten kört utan körkort och rattfull 2ggr på en månad. Gissar på att en av dessa kan anses som grov..tyvärr vet jag inte promillehalten.

Fick information efter första gången att han skulle få 1 månad.

Så vad tror ni? Och hur får han veta sitt straff, rättegång?
Citera
2014-07-31, 20:59
Medlem
Ponera att man förlöser ett barn själv i Sverige, registrerar barnet här och sedan åker direkt till ett annat land och gör samma sak där man har medborgarskap, alltså registrerar barnet. Så att det finns två identiteter för barnet.
Vad gäller?
Citera
2014-08-03, 23:10
Medlem
Hej! Behövt snabbt hjälp med ett brott! Jag är en 21 årig tjej som tsm mee en kille från Sthlm som jag enbart vart tillsammans med i 4 månader!! 2 veckorna innan vi vart intagna gick vi på iktro o lyrica och gjorde fuckt greje!!!

3 person rån, varav 2 st vart jag inte åtalad i. Jag satt häktad i 19 dagar och min kille sitter ännu, (gått 2 mån). Jag är ostraffad sen tidigare men vart åtalad för rån! Han som gjorde allt men jag åkte på de för tämjat till råd och dåd.

Har rättegång om 5 dagar( fredagen)! Dock börjar hans på ons o jag ska o kolla.

KAN jag under rättegången nu ändra mitt tal, o säga att de inte var så osv ?? Alltså att jag vart stressad och sa att de var min kille som bett mig tex kolla efter bakomat osv. Och vad kan påföljden bli för mig??? Min kille har nekat ALLT O Sagt jag inte var med alls. Frivården tycker skyddstillsyn och drog och psykatisk behandling. Mår väldigt dåligt psykiskt innan detta hände. Och ska jag skylla mycket på stt jag var så drog påverkad??? Jag är en tjej som ser väldigt bra ut men hamnat fel hos killar som vabligt... Snälla fort svar!!!! Vad kan straffet bli, medhjälp till rån + narkotika brott. Ej straffad förr...
Citera
2014-08-04, 06:58
Medlem
StenSaxPauses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannahie
Hej! Behövt snabbt hjälp med ett brott! Jag är en 21 årig tjej som tsm mee en kille från Sthlm som jag enbart vart tillsammans med i 4 månader!! 2 veckorna innan vi vart intagna gick vi på iktro o lyrica och gjorde fuckt greje!!!

3 person rån, varav 2 st vart jag inte åtalad i. Jag satt häktad i 19 dagar och min kille sitter ännu, (gått 2 mån). Jag är ostraffad sen tidigare men vart åtalad för rån! Han som gjorde allt men jag åkte på de för tämjat till råd och dåd.

Har rättegång om 5 dagar( fredagen)! Dock börjar hans på ons o jag ska o kolla.

KAN jag under rättegången nu ändra mitt tal, o säga att de inte var så osv ?? Alltså att jag vart stressad och sa att de var min kille som bett mig tex kolla efter bakomat osv. Och vad kan påföljden bli för mig??? Min kille har nekat ALLT O Sagt jag inte var med alls. Frivården tycker skyddstillsyn och drog och psykatisk behandling. Mår väldigt dåligt psykiskt innan detta hände. Och ska jag skylla mycket på stt jag var så drog påverkad??? Jag är en tjej som ser väldigt bra ut men hamnat fel hos killar som vabligt... Snälla fort svar!!!! Vad kan straffet bli, medhjälp till rån + narkotika brott. Ej straffad förr...
Prata med din försvarare.
Citera
2014-08-04, 10:00
Medlem
Olaga hot:

Vad brukar straffet vara och hur mycket/lång brukar det vara?
Citera
2014-08-04, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaktaren!
Olaga hot:

Vad brukar straffet vara och hur mycket/lång brukar det vara?

aha du har olagligt hotat en patient för att du inte vill behandla denne?!!!

Det beror på omständigheterna.

Oftast böter och villkorligt.
Citera
2014-08-04, 10:49
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hammarkullen
aha du har olagligt hotat en patient för att du inte vill behandla denne?!!!

Det beror på omständigheterna.

Oftast böter och villkorligt.
Du ska hålla dig till ämnet vi har i denna tråd, inte dra in andra trådar. Fler frågor får du ta med mig i pm.
/mod
Citera
2014-08-04, 11:29
Medlem
Men skulle vilja ha mer svar härifrån. Min förvarare är som hon är..
Citera
2014-08-04, 11:43
Medlem
StenSaxPauses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannahie
Men skulle vilja ha mer svar härifrån. Min förvarare är som hon är..
Det går utmärkt att ändra dina tidigare uppgifter. Du kan dock räkna med att åklagaren kommer att uppmärksamma rätteb på detta genom att läsa ur dina tidigare förhör. Lämnar du inte någon rimlig förklaring till att du tidigare har lämnat andra, felaktiga, uppgifter är risken stor att tingsrätten lägger de tidigare lämnade uppgifterna till grund för sin bedömning.

När det gäller påföljden så är rån ett mycket allvarligt brott och annan påföljd än fängelse i det närmaste utesluten för en vuxen gärningsman om man bortser från möjligheten till skyddstillsyn med särskild behandlingsplan. Även skyddstillsyn med s.k. 28:3 fängelse kan komma i fråga. Du verkar dock åtalad endast för medhjälp. Straffvärdet är därmed beroende av i vilken mån du bedöms ha medverkat. Är den föreslagna vården i form av en behandlingsplan? I sådana fall kan du räkna med att ådömas detta. Är vården endast i form av föreskrifter är det inte säkert att den anses vara tillräckligt ingripande och då återstår inte mycket annat än fängelse. Få tycker dock om qtt döma unga och tidigare ostraffade tjejer till fängelse, så jag gissar att du kommer undan med någon form av skyddstillsyn trots allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in