2014-07-04, 16:52
Medlem
jcarlbergs avatar
599kr hos Netto, är ingen GoPro men det återspeglas ju i priset.
Citera
2014-07-04, 16:55
Medlem
lugnbaralugns avatar
Prisvärd!
Citera
2014-07-04, 17:03
Medlem
jcarlbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugnbaralugn
Prisvärd!

Tycker med det verkar vara det, jämförelse med andra i samma prisklass.

Sneglade dock på Sonys HDR AS30 men ev testar denna först.
Citera
2014-07-14, 15:28
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Ica Maxi säljer för 499:- nu.
Jag kollade lite filmer på Youtube och vart imponerad så jag köpte en nyss. Nu har jag bara provfilmat lite runt om i lägenheten och från balkongen men jag är helt nöjd med kvaliteten. Det medföljer lite krimskrams som jag skiter i men ett fäste för att få fast kameran på cykeln, etc, hänger med och den ska jag väl modifiera lite smått men sedan tror jag kommer att funka bra....

Jag har ännu inte provat fjärrkontrollen

Nu har jag ruskigt lite erfarenhet utav sådana här kameror men jag har svårt att tro att jag i framtiden blir missnöjd med denna.
Citera
2014-07-14, 21:15
Medlem
Är riktigt sugen på att köpa mig en sån här inför kommande resa till semesterparadiset där jag gärna vill filma lite i vattnet och även en o annan spelning som jag ska på, Kan vara kul att återuppleva det hela efteråt.

Någon som har listat ut hur man ska kunna modifiera den så att man kan använda en kontrollpinne som finns till gopro?

Såg på youtube att andra har satt fast sitt cykelfäste på en sopkvast och liknande men en träpinne får man aldrig ta med sig in på en konsert.
Citera
2014-07-14, 22:03
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscowfive
Är riktigt sugen på att köpa mig en sån här inför kommande resa till semesterparadiset där jag gärna vill filma lite i vattnet och även en o annan spelning som jag ska på, Kan vara kul att återuppleva det hela efteråt.

Någon som har listat ut hur man ska kunna modifiera den så att man kan använda en kontrollpinne som finns till gopro?

Såg på youtube att andra har satt fast sitt cykelfäste på en sopkvast och liknande men en träpinne får man aldrig ta med sig in på en konsert.

Kan du inte bara använda en käpp och halta riktigt rejält vid entren? Det borde ju funka... Tas käppen ifrån dig så kan du alltid ramla ihop och börja skrika som en stucken gris.
Citera
2014-07-28, 22:43
Medlem
fuskarens avatar
Finns den fortfarande på ica maxi för 500? Blev sjukt sugen på en sån nu!
Citera
2014-07-28, 23:17
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuskaren
Finns den fortfarande på ica maxi för 500? Blev sjukt sugen på en sån nu!

Ingen aning. Jag kan kolla imorgon men eftersom det var med i ett reklamblad så tror jag att det var veckans vara, eller vad det kallas.
Citera
2014-07-29, 00:06
Medlem
fuskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda
Ingen aning. Jag kan kolla imorgon men eftersom det var med i ett reklamblad så tror jag att det var veckans vara, eller vad det kallas.
Ah, surt
Såg att den fanns för 600kr på cdon, fortfarande ganska billigt, kanske värt ändå. Ska tänka lite på saken.
Men hur känns kameran då, nu när du haft den ett tag?
Citera
2014-07-29, 09:57
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuskaren
Ah, surt
Såg att den fanns för 600kr på cdon, fortfarande ganska billigt, kanske värt ändå. Ska tänka lite på saken.
Men hur känns kameran då, nu när du haft den ett tag?

Jo den känns helt okej. Filmerna blir lite väl stora men de blir ju det och nu är jag inte så jädra hemma på videoredigering men gör man en vända i Any video converter så får man ner det till runt tiondelen. Eftersom jag är så förbannat lat så har jag ännu inte gjort någon riktigt redigerad cykelfilm med en massa olika perspektiv och annat men men...

Den tar SDHC och dessa kort är ju billigare än vanliga SD, eller vad det kallas, så det är ju bra.

18:11 minuter vart 1.152 gigabuttar på upplösning 1280*720.

Jag har filmat lite i akvariet med den och det var skoj... Ska prova att sätta fast kameran plus ficklampa på ett långt skaft och försöka filma i något vattendrag. Då är det ju roligt att den har wifi så man kan få en, om än något, förskjuten livesändning till mobilen. Dock antar jag att det kanske blir lite bökigare genom vatten, jag vet ännu inte.
Citera
2014-07-29, 11:54
Medlem
fuskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda
Jo den känns helt okej. Filmerna blir lite väl stora men de blir ju det och nu är jag inte så jädra hemma på videoredigering men gör man en vända i Any video converter så får man ner det till runt tiondelen. Eftersom jag är så förbannat lat så har jag ännu inte gjort någon riktigt redigerad cykelfilm med en massa olika perspektiv och annat men men...

Den tar SDHC och dessa kort är ju billigare än vanliga SD, eller vad det kallas, så det är ju bra.

18:11 minuter vart 1.152 gigabuttar på upplösning 1280*720.

Jag har filmat lite i akvariet med den och det var skoj... Ska prova att sätta fast kameran plus ficklampa på ett långt skaft och försöka filma i något vattendrag. Då är det ju roligt att den har wifi så man kan få en, om än något, förskjuten livesändning till mobilen. Dock antar jag att det kanske blir lite bökigare genom vatten, jag vet ännu inte.
Ja, wifi funktionen låter sjukt bra. Grymt att den funktionen finns när kameran är så billig!
Jag ska kolla om den finns kvar på ica maxi, men det blir nog inte före helgen. Annars beställer jag den på nätet
Citera
2014-08-05, 19:50
Medlem
fuskarens avatar
Har fått min kamera nu! Men har inget minneskort ännu. Så jag har testat allt annat :P wifi funktionen verkar fungera utan minneskort i, för jag kunde se bilden i min iPhone genom appen, verkar vara väldigt bra kvalité för priset! Får minneskort imorn så jag kan testa kameran på riktigt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in