Citat:
Ursprungligen postat av
Arial
Verkar vara ett riktigt skräpområde.
Ja det har det blivit. Sakta men säkert under många år. Förra året under påsken om jag inte har fel så brann det lite över allt i skäggetorp pga av det som hände i Stockholm.(kommer ej ihåg namnet på förorten ??) Då blev det mer lr mindre uppror på många ställen i landet där det var ett specifikt folk som bodde.
För inte så länge sen hade de kriminella satt upp vägspärrar innan centrum precis.
Och alldeles nyligen brann skäggetorps fritidsgård ner. Av det jag har hört så är det pga bråk mellab ungdomsgrupper i linköping. Skäggetorp mot ryd/berga lr något annat. Men ingen gripen ingen bekräftad.
Men iallafall. Under de här "stora" händelserna som hänt på senare år så har ingen blivit gripen. För något. De har gripit några st från bc och berga gänget på stan mee vapen i bil och etc men de har blivit släppta eller friade i tingarätten. Nu när ETT avskum blir skjuten till döds då griper man 17 st direkt ? Och jag tvivlar på att det var 17 personer på plats när polisen kom. Hur fan är det möjligt. Visst mord är mord. Men innan har ju inte en jävel blivit gripen vid mindre brott ?
Senast i helgen vet jag att det var bråk igen på stan mellan olika falanger. Först på plats en polisbil. Innehållandes 2 kvinnliga poliser. Dom klev inte ens ur bilen. Vad ger det för intryck till allmänheten. Det här hände en stund innan bråket blossade s upp. Då hade man kanske hunnit förhindra det.
Skriver på telefon just nu så kan bli lite rörigt med stavning osv.