Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Var säger de att det är humant blod?
Såvitt jag kan se är den bara testad med "Leo" = med blodförekomst, men inte med Hexagon OBTI, som används för att fastställa att det rör sig om människoblod.
Åter igen stort tack till Tankar!
AB: Gjordes några fynd i lägenheten?
CM: Jag hitta nå enstaka droppar stänkt som vi har hittat och säkrat och prövat och…nån har, de flesta har reagerat på att inte vara mänskligt blod.
AB: Är det nån som har reagerat på mänskligt blod?
CM:
Jaa, det har vi haft. Nån på en fåtölj. Ett litet stänk har vi väl haft det, är jag gansk…(bläddrar)
AB: Är det på…?
CM: I vardagsrummet.
AB:
Är det det som är på sidan 43? Spår 63?
CM: Eeh…63. Mm. Jaa.
AB: Sidan 43.
CM.
Ja. Sen hade vi en på spår 64 också. På en kant av fåtöljen. Men det var små besudlingar.
AB:
Det har reagerat på mänskligt blod?
CM:
Ja.
AB: Eh…men nån närmare undersökning är inte gjord?
CM: Nä.
AB: Eh…du säger att ni hittade andra blod…är det blodfläckar som eh…inte har reagerat på mänskligt blod? Eller är det andra fläckar? Kan ni säga om det är blod?
CM: Eh…vissa fläckar har reagerat för blod, för det är det vi testar först, om det är blod. Och sen kan vi gå vidare med vissa, beroende på hur stora eller hur små dom är…
AB: Mm.
CM: …så kan vi göra en ytterligare undersökning för att se om dom är human, om dom är mänsklig.
AB: Mm. OK. Och hur många såna fläckar ungefär…har du nån uppfattning?
CM: Eh…då måste jag gå längst bak och se på…jag tittar längst bak i protokollet. 5 stycken besudlingar som vi säkrade.
AB: Mm. Som var blod men inte mänskligt blod?
CM: Eeh…
Ja, men en ska vara det. Nu ska jag…Nu måste jag gå vidare, och jag måste se vilken det var så att jag inte förväxlar dom. Mm…
Den som är säkrad, S063…
AB: Mm.
CM: …den har eeh…den har jag inte…den har vi inte gått vidare med…utan den är bara säkrad. Så att den vet vi inte om den är human, för att den har inte…den är inte tillräckligt stor.
AB: Nähä.
CM: Det är anledningen till att vi inte går vidare, gör en ytterligare undersökning. Annars brukar vi göra båda testerna.
AB: Så din bedömning, det är ingen mening att söka vidare på den…besudlingen, helt enkelt?
CM: Nä.
Varför skulle den inte vara tillräckligt stor för att kolla? och är det 063 eller 064 som är blod? om 064 inte är blod varför blaffar dom på med en bild på skit? Är det för att man ska tro att det är blod från VB? För är 063 inte blod så finns det väl ingen anledning att lägga upp det i FUP?