Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-26, 16:47
Medlem
psykos7s avatar
Hejsan! Har gymmat lite dem senaste veckorna och slitit på jobbet så hjärtat har väl pumpat lite mer än vanligt. Undrar då om det är farligt att ta E ikväll med tanke på att jag haft lite högre puls än vanligt? Och är det farligt för hjärtat att pumpa för snabbt under ett MDMA rus? (Även när hjärtat pumpat normalt innan?).

När vet man att det är "läge" för att ringa ambulans/ta någon benso? Och vad förutm benso kan avbryta ruset/lugna ner än?

Har inga hjärtpromblem som jag fått dokumenterade.

Tack i förväg
Mvh
Citera
2014-07-26, 17:18
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykos7
Hejsan! Har gymmat lite dem senaste veckorna och slitit på jobbet så hjärtat har väl pumpat lite mer än vanligt. Undrar då om det är farligt att ta E ikväll med tanke på att jag haft lite högre puls än vanligt? Och är det farligt för hjärtat att pumpa för snabbt under ett MDMA rus? (Även när hjärtat pumpat normalt innan?).

När vet man att det är "läge" för att ringa ambulans/ta någon benso? Och vad förutm benso kan avbryta ruset/lugna ner än?

Har inga hjärtpromblem som jag fått dokumenterade.

Tack i förväg
Mvh

Du nojjar för mycket! Så länge du inte har några hjärtkärl sjukdomar så behöver du inte oroa dig för hjärtat om du inte står på ett rave och stampar i ganska många timmar non stop utan vätskepauser!
Citera
2014-07-26, 18:02
Medlem
psykos7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Du nojjar för mycket! Så länge du inte har några hjärtkärl sjukdomar så behöver du inte oroa dig för hjärtat om du inte står på ett rave och stampar i ganska många timmar non stop utan vätskepauser!
Okej tack så mycket! Lugnade ner mig en del
Citera
2014-07-27, 19:40
Medlem
Under några dagars tidsrymd tog jag E tre kväller. Totalt 7 piller. Eftersom det kändes ok efteråt så tänkte jag att jag kunde köra på igen, trots rekommendationer om att vänta ett par veckor för att återställa serotoninnivåerna. Körde även stora mängder alkohol mellan rusen. Har inte känt av minsta lilla AT förutom väldigt ömma käkar. Hur vanligt är detta? Är alkohol troligen en stor del av förklaringen?

Kan tillägga att jag är väldigt stabil psykiskt och är alltid ganska nöjd. Har nog inte haft en nedstämd dag på 7 år. Mina signalsubstanser som verkligen håller sig i skinnet?
Senast redigerad av bengtekerot 2014-07-27 kl. 19:46.
Citera
2014-07-27, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengtekerot
Under några dagars tidsrymd tog jag E tre kväller. Totalt 7 piller. Eftersom det kändes ok efteråt så tänkte jag att jag kunde köra på igen, trots rekommendationer om att vänta ett par veckor för att återställa serotoninnivåerna. Körde även stora mängder alkohol mellan rusen. Har inte känt av minsta lilla AT förutom väldigt ömma käkar. Hur vanligt är detta? Är alkohol troligen en stor del av förklaringen?

Kan tillägga att jag är väldigt stabil psykiskt och är alltid ganska nöjd. Har nog inte haft en nedstämd dag på 7 år. Mina signalsubstanser som verkligen håller sig i skinnet?

Även jag har som mest kört tre kvällar i sträck, och uppskattar att jag senaste året tagit E/MDMA vid kanske tio tillfällen. AT:n har varit klart hanterbar samtliga gånger. Blir trött och sover mycket, samt grinig på tisdagen om man rollat på lördagen - en klassiker. Men jag upplever ingen ångest däremot, och tyckte inte AT:n efter tre dagars-racet var värre än när man bara kört en kväll.
Citera
2014-07-27, 23:07
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtekerot

Been there done that! Dock så blir man ju bränd i skallen vare sig man märker det eller ej! Plus att ecstasy förlorar sin magi om man tar det ofta Man blir ju påtänd men känslan av att ha orgasm i varenda kroppsdel försvinner ju! Plus att man slänger i sig som fan! Innan så räckte det med en max två under loppet utav en kväll, numera så öser man ju in iaf en fem knappar, vilket svider som fan i fickan! Speciellt när det knappt är magiskt! Då är det ju fan mer prisvärt att köpa tjack istället!

Jag märkte inte så mycket utav det dagarna efteråt i början, men när man kör det som en helg grej varje vecka i ex antal månaders tid så märker man ju att man får damp utan alkohol och man blir fan bra djävla deppig!
Citera
2014-07-28, 10:49
Medlem
Tjenis.

Precis hemkommen ifrån en festival på 7 dagar där jag tog E 2 dagar och mdma 1. Hade inga som helst problem med någon avtändning på festivalen men har däremot sen jag kom hem igår svettats helt sjukt mycket.

Gick och la mig igår när jag kom hem vid 3-tiden och vaknade helt dyngsur av svett 3 timmar senare och så har det hållit på hela natten. Det droppar svett av mig när jag vaknar. Har även lite feber (typ 38) men inget jättefarligt. Det jag undrar är om det är E eller MDMA som är boven i detta? Tog E i måndags och tisdags, och mdma i fredags(dock väldigt lite mdma).

Någon som känner igen sig i detta?
Citera
2014-07-28, 12:14
Medlem
Tresbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smk11
Tjenis.

Precis hemkommen ifrån en festival på 7 dagar där jag tog E 2 dagar och mdma 1. Hade inga som helst problem med någon avtändning på festivalen men har däremot sen jag kom hem igår svettats helt sjukt mycket.

Gick och la mig igår när jag kom hem vid 3-tiden och vaknade helt dyngsur av svett 3 timmar senare och så har det hållit på hela natten. Det droppar svett av mig när jag vaknar. Har även lite feber (typ 38) men inget jättefarligt. Det jag undrar är om det är E eller MDMA som är boven i detta? Tog E i måndags och tisdags, och mdma i fredags(dock väldigt lite mdma).

Yeep, första gången jag provade mdma tog vi 120mg på fredagen följt av 240mg på lördagen, at som varade i 4-5 dagar efter. Men man lär av sina misstag.

Sen så består ju E till mesta delen av just MDMA.
Citera
2014-07-28, 13:15
Medlem
Citat:
Tjenis.

Har hänt mig vid ett par tillfällen att jag blivit sjuk - alltså med samma symptom som när man blir sjuk i vanliga fall, typ lite feber, halsont etc - efter stora mängder MDMA, men också typ JÄMT efter festival, oavsett drogintag. Du utsätter ju kroppen för en hel del påfrestningar oavsett. Bara att ta värktabletter, käka mycket vitaminer och rida ut.
Citera
2014-07-28, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilligaf
Har hänt mig vid ett par tillfällen att jag blivit sjuk - alltså med samma symptom som när man blir sjuk i vanliga fall, typ lite feber, halsont etc - efter stora mängder MDMA, men också typ JÄMT efter festival, oavsett drogintag. Du utsätter ju kroppen för en hel del påfrestningar oavsett. Bara att ta värktabletter, käka mycket vitaminer och rida ut.

Får nog gå och köpa ett gäng vitaminer. Grejen är att jag sjukanmälde mig från jobbet idag men måste verkligen dit imon. Kan dock inte göra de om jag svettas så in i helvete men lite feber klarar jag av.
Känns konstigt för jag tog max 100mg mdma i fredags och E var ju en vecka sedan nu så at borde redan ha kommit?

Jaja får väl hoppas de lägger sig med svettningarna tills imon.
Citera
2014-07-28, 16:21
Medlem
Citat:
Får nog gå och köpa ett gäng vitaminer. Grejen är att jag sjukanmälde mig från jobbet idag men måste verkligen dit imon. Kan dock inte göra de om jag svettas så in i helvete men lite feber klarar jag av.
Känns konstigt för jag tog max 100mg mdma i fredags och E var ju en vecka sedan nu så at borde redan ha kommit?

Jaja får väl hoppas de lägger sig med svettningarna tills imon.

Serotonin reglerar kroppstemperaturen, och du har tömt hela ditt förråd på serotonin samt stressat receptorerna in i det sista med att använda ecstasy tre gånger på en vecka.
Citera
2014-07-28, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RawSTR
Serotonin reglerar kroppstemperaturen, och du har tömt hela ditt förråd på serotonin samt stressat receptorerna in i det sista med att använda ecstasy tre gånger på en vecka.

Hur lång tid tar det tills jag får tillbaka serotinin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in