2014-07-28, 14:49
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Hörde om en som var trött på dessa tjyvar, så han köpte Purex-chokladkaka och la den strategiskt. Mycket riktigt så kom en av dessa UE-migranter och vips, var den borta. Undrar vad som hände sen när laxermedlet börjat verka. Räserbajs var ordet.
Citera
2014-07-28, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndraSortering
Vissa låter sig inte slå ut vid första lilla motgång. En Iphone eller 200 spänn kan lätt ersättas i detta landet. Den som är stark i tron ger inte upp - så är tänket för, inte bara denna gruppen, men också motståndarna.
Dom kommer att anordna nya fester, liksom fb-gardet av 'vi som vet, men inte förmår att övertyga' kommer att upprätta trådar och håna dessa.

Världen snurrar vidare.....

Men inte i cirkel. Det finns många samhällsfaktorer som växer kontinuerligt, men som uppenbart inte kan fortsätta göra det i evighet utan att något händer. Exempelvis mängden EU-migranter och antalet personer som ska bidragsförsörjas av svenska skattebetalare, samt den opinion som är kritisk mot detta.

Den här stöldgalan är naturligtvis betydelselös som isolerad händelse, men kan ses som ett led i ett större sammanhang där allt fler får egna konkreta erfarenheter av politikens konsekvenser.
Citera
2014-07-28, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Ärr inte hon kompis med Mona Sahlin? Var hon med på galan?
Ingen aning, hon har däremot gjort ett fruktansvärt groteskt och beklagligt inlägg på facebooksidan ts länkade. Om du kollar på det senaste inlägget av arrangörerna kan du läsa hennes otroligt verklighetsfrånvända kommentar.
Citera
2014-07-28, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatkvadrat
Ingen aning, hon har däremot gjort ett fruktansvärt groteskt och beklagligt inlägg på facebooksidan ts länkade. Om du kollar på det senaste inlägget av arrangörerna kan du läsa hennes otroligt verklighetsfrånvända kommentar.

Du menar
Citat:
A*na Re*mets
Ja där ser en hur väloljat det rasistiska maskineriet är, så fort något kommer bort och en rom är i närheten så dras det genast slutsatser. Med min kommentar menade jag som sagt inte att någon skulle att stulit någonting, utan att OM det skulle vara så, så skulle jag inte ändra min inställning eftersom jag anser att personer som hela tiden systematiskt kränks och diskrimineras inte har någon anledning att INTE stjäla.
Citera
2014-07-28, 15:00
Medlem
Gullegubbens avatar
Härlig kommentar på Facebook:

"Men dom kanske trodde det stod Stöldgala? Du kan inte kräva att alla skall kunna läsa svenska."
Citera
2014-07-28, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Hörde om en som var trött på dessa tjyvar, så han köpte Purex-chokladkaka och la den strategiskt. Mycket riktigt så kom en av dessa UE-migranter och vips, var den borta. Undrar vad som hände sen när laxermedlet börjat verka. Räserbajs var ordet.
Och du fabulerar och ljuger som vanligt, purex har inte funnits sedan början av sjuttiotalet ,och då var ue-migranter inte ens en glimt i fredik reinfeldts öga. Du borde försöka ljuga mer trovärdigt ,annars skadar du ju bara saken och ger vänstertomtarna kred för deras ståndpunkt att du är en idiot och alla andra som tycker som du är idioter!
Citera
2014-07-28, 15:10
Medlem
"Cyklopen" är för övrigt ett mycket intressant namn eftersom en cyklop saknar djupseende och därför förknippas med idioti. En cyklop kan inte se vad andra ser mao.

Så... bra val av namn.
Citera
2014-07-28, 15:26
Medlem
Usch så otäckt med alla rasister och fascister som skadeglada jublar i kör. De skriver av sina aggressioner och hetsar varandra med anekdoter och hörsägen, de vet inte till sig i sina obehagliga försök att skylla på samhällets utsatta och undangömda medborgare. Alla hånfulla kommentarer ger en dålig smak, snart kommer er tur att bli bespottade. Ge nu dessa utstötta en möjlighet till ett drägligt liv utan att ni gör det ännu svårare. Var medmänniskor och dela med er. Se positivt på varandra, sträck ut en gemenskapens hand och bjud hem era olycksbröder och systrar. Det skulle många må bättre av.
Citera
2014-07-28, 15:34
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister-Serioso
Usch så otäckt med alla rasister och fascister som skadeglada jublar i kör. De skriver av sina aggressioner och hetsar varandra med anekdoter och hörsägen, de vet inte till sig i sina obehagliga försök att skylla på samhällets utsatta och undangömda medborgare. Alla hånfulla kommentarer ger en dålig smak, snart kommer er tur att bli bespottade. Ge nu dessa utstötta en möjlighet till ett drägligt liv utan att ni gör det ännu svårare. Var medmänniskor och dela med er. Se positivt på varandra, sträck ut en gemenskapens hand och bjud hem era olycksbröder och systrar. Det skulle många må bättre av.

Du är, som så många andra, uppenbarligen helt oförmögen att se den fantastiska ironin i att att zigenarna, som normalt funtade människor vet att de gör, bedrivit stöldturné på sin egen "tycka synd om de stackars romerna-gala".

Varför skulle vi bli bespottade? Det är inte vi som är verklighetsfrånvända och korkade. Kommer du på mig, på bar gärning, med att vara såhär fruktansvärt jävla korkad så kommer jag också acceptera att jag blir häcklad.

Du kan gärna få ge bort alla dina ägodelar och sitta och onanera till din egen godhet om du vill. Jag skänker inte bort mina surt förvärvade slantar till tjuvar.
Citera
2014-07-28, 15:35
Medlem
WalterSullivans avatar
Och där stängdes sidan ner, vart för mycket osolidaritet
Citera
2014-07-28, 15:41
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister-Serioso

Fy fan vilket skitsnack, det är tjuvar vi snackar om här, du tycker att man ska sträcka ut handen till kriminella individer och se dessa som sina bröder och systrar?

Hur naiv får man egentligen vara i solidaritetens namn? Suck.
Citera
2014-07-28, 15:53
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Vänstertomtar har alltid haft svårt för fri debatt. Inte konstigt att alla kommuniststater blivit diktaturer.

Deras definition av FRI debatt är en debatt fri från andra avvikande åsikter.

Egentligen skulle man gå på en sådan stödgala nästa gång för att se eländet med egna ögon. Utan att ta med sig några värdesaker naturligtvis...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in