Citat:
Ursprungligen postat av
Mister-Serioso
Usch så otäckt med alla rasister och fascister som skadeglada jublar i kör. De skriver av sina aggressioner och hetsar varandra med anekdoter och hörsägen, de vet inte till sig i sina obehagliga försök att skylla på samhällets utsatta och undangömda medborgare. Alla hånfulla kommentarer ger en dålig smak, snart kommer er tur att bli bespottade. Ge nu dessa utstötta en möjlighet till ett drägligt liv utan att ni gör det ännu svårare. Var medmänniskor och dela med er. Se positivt på varandra, sträck ut en gemenskapens hand och bjud hem era olycksbröder och systrar. Det skulle många må bättre av.
Du är, som så många andra, uppenbarligen helt oförmögen att se den fantastiska ironin i att att zigenarna, som normalt funtade människor vet att de gör, bedrivit stöldturné på sin egen "tycka synd om de stackars romerna-gala".
Varför skulle vi bli bespottade? Det är inte vi som är verklighetsfrånvända och korkade. Kommer du på mig, på bar gärning, med att vara såhär fruktansvärt jävla korkad så kommer jag också acceptera att jag blir häcklad.
Du kan gärna få ge bort alla dina ägodelar och sitta och onanera till din egen godhet om du vill. Jag skänker inte bort mina surt förvärvade slantar till tjuvar.