Lukaku är nog helt borta från Chelsea, och jag som blev glad över att Drogba kom till Chelsea. Hade hoppats på en mentor-roll för Drogba så att Lukaku kunde bli en Drogba 2.0.
Orsaken att jag säger att han nog är borta är dels ryktena.
Men, den största orsaken är vad José sade efter matchen igår på Chelsea hemsida:
"It’s still important for us to have all our players back. We don’t have Schurrle, Oscar, Willian or Hazard and they are the four players we build the game around. At the same time they need a holiday, but the players who are here on this training camp are working very hard."
Wenger har bekräftat Calum Chambers nu. Vi snackar stora pengar, och Wenger har själv sagt att det är lite av ett gamble.
Samtidigt är det en ung lovande engelsman, fostrad i samma klubb som Bale, Shaw, Walcott, Chamberlain etc. Så det kostar såklart, och kanske bättre att köpa honom nu för 16m pund än för t.ex. 28m pund nästa år när alla andra är ute efter honom. Man gav ju stora pengar för Chamberlain också, som då enbart hade spelat i League 1, så priset är på så vis logiskt.
Oavsett är det skönt att man inte satsar på Jenkinson långsiktigt, han har presterat bättre än jag trodde han skulle göra, men är ändå inte riktigt på den nivån som det krävs.
Men det krävs fortfarande en riktigt bra mittfältare enligt mig. Arsenal har värvat fint men varken Ospina eller Chambers kommer ju ta plats i startelvan (till en början i alla fall).
Wenger har bekräftat Calum Chambers nu. Vi snackar stora pengar, och Wenger har själv sagt att det är lite av ett gamble.
Samtidigt är det en ung lovande engelsman, fostrad i samma klubb som Bale, Shaw, Walcott, Chamberlain etc. Så det kostar såklart, och kanske bättre att köpa honom nu för 16m pund än för t.ex. 28m pund nästa år när alla andra är ute efter honom. Man gav ju stora pengar för Chamberlain också, som då enbart hade spelat i League 1, så priset är på så vis logiskt.
Oavsett är det skönt att man inte satsar på Jenkinson långsiktigt, han har presterat bättre än jag trodde han skulle göra, men är ändå inte riktigt på den nivån som det krävs.
Men det krävs fortfarande en riktigt bra mittfältare enligt mig. Arsenal har värvat fint men varken Ospina eller Chambers kommer ju ta plats i startelvan (till en början i alla fall).
Vilka mittfältare är troliga för tillfället? Khedira-spåret verkar ha dött ut helt, när det gäller Schneiderlin har det pratats mest om Tottenham (som egentligen redan har flera defensiva mittfältare). Bender kanske?
Väldigt tyst om Rodrigos transfer till Valencia. Är det inte en klasspelare vi pratar om här? Har för mig Mourinho var ute efter honom tidigare och att han ändå värderas rätt högt.
Jo Rodrigo är en intressant spelare, tycker Valencia har värvat riktigt bra med André Gomes, Rodrigo och Otamendi.