2014-07-28, 11:24
Moderator
^Eazs avatar
Lukaku är nog helt borta från Chelsea, och jag som blev glad över att Drogba kom till Chelsea. Hade hoppats på en mentor-roll för Drogba så att Lukaku kunde bli en Drogba 2.0.

Orsaken att jag säger att han nog är borta är dels ryktena.

Wolfsburg: http://worldsoccertalk.com/2014/07/26/chelsea-striker-romelu-lukaku-close-to-signing-20million-deal-to-join-wolfsburg-says-report/

Real Madrid: http://www.independent.co.uk/sport/football/transfers/transfer-news-real-madrid-eye-surprise-moves-for-romelu-lukaku-and-radamel-falcao-as-carlo-ancelotti -targets-more-firepower-9631112.html

Men, den största orsaken är vad José sade efter matchen igår på Chelsea hemsida:

"It’s still important for us to have all our players back. We don’t have Schurrle, Oscar, Willian or Hazard and they are the four players we build the game around. At the same time they need a holiday, but the players who are here on this training camp are working very hard."

http://www.chelseafc.com/news/latest-news/2014/07/mourinho--just-what-we-needed.html

Han nämner inte ens Lukaku och Lukaku har heller inte nämnts på Chelseas hemsida sen den 18:e Juli när VM:et summerades för Chelseas spelare.
2014-07-28, 11:28
Medlem
Wenger har bekräftat Calum Chambers nu. Vi snackar stora pengar, och Wenger har själv sagt att det är lite av ett gamble.

Samtidigt är det en ung lovande engelsman, fostrad i samma klubb som Bale, Shaw, Walcott, Chamberlain etc. Så det kostar såklart, och kanske bättre att köpa honom nu för 16m pund än för t.ex. 28m pund nästa år när alla andra är ute efter honom. Man gav ju stora pengar för Chamberlain också, som då enbart hade spelat i League 1, så priset är på så vis logiskt.

Oavsett är det skönt att man inte satsar på Jenkinson långsiktigt, han har presterat bättre än jag trodde han skulle göra, men är ändå inte riktigt på den nivån som det krävs.

Men det krävs fortfarande en riktigt bra mittfältare enligt mig. Arsenal har värvat fint men varken Ospina eller Chambers kommer ju ta plats i startelvan (till en början i alla fall).
2014-07-28, 11:38
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Wenger har bekräftat Calum Chambers nu. Vi snackar stora pengar, och Wenger har själv sagt att det är lite av ett gamble.

Samtidigt är det en ung lovande engelsman, fostrad i samma klubb som Bale, Shaw, Walcott, Chamberlain etc. Så det kostar såklart, och kanske bättre att köpa honom nu för 16m pund än för t.ex. 28m pund nästa år när alla andra är ute efter honom. Man gav ju stora pengar för Chamberlain också, som då enbart hade spelat i League 1, så priset är på så vis logiskt.

Oavsett är det skönt att man inte satsar på Jenkinson långsiktigt, han har presterat bättre än jag trodde han skulle göra, men är ändå inte riktigt på den nivån som det krävs.

Men det krävs fortfarande en riktigt bra mittfältare enligt mig. Arsenal har värvat fint men varken Ospina eller Chambers kommer ju ta plats i startelvan (till en början i alla fall).

Vilka mittfältare är troliga för tillfället? Khedira-spåret verkar ha dött ut helt, när det gäller Schneiderlin har det pratats mest om Tottenham (som egentligen redan har flera defensiva mittfältare). Bender kanske?
2014-07-28, 11:38
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Antoine Griezmann är klar för Atletico Madrid samtidigt som Esteban Granero har skrivit på för Real Sociedad.
2014-07-28, 11:55
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IfIWereAGirl
Antoine Griezmann är klar för Atletico Madrid samtidigt som Esteban Granero har skrivit på för Real Sociedad.
Ska verkligen bli intressant att se Griezmann i en större klubb! vad tror ni andra, blir det succé eller flopp?
2014-07-28, 12:28
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bert-Ljung
Ska verkligen bli intressant att se Griezmann i en större klubb! vad tror ni andra, blir det succé eller flopp?

Succe tror jag på, väldigt bra spelare.
2014-07-28, 12:50
Medlem
Illusioners avatar
Liverpool har breddat truppen bra nu. Om än något dyrt. Får vi in lite spets tycker jag att det känns riktigt bra.

Har inte stenkoll på Lovren, hur är han?
2014-07-28, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeloadian
Väldigt tyst om Rodrigos transfer till Valencia. Är det inte en klasspelare vi pratar om här? Har för mig Mourinho var ute efter honom tidigare och att han ändå värderas rätt högt.

Jo Rodrigo är en intressant spelare, tycker Valencia har värvat riktigt bra med André Gomes, Rodrigo och Otamendi.
2014-07-28, 14:29
Medlem
hakansukkurs avatar
http://www.marca.com/2014/07/28/futbol/equipos/real_madrid/1406526075.html

Marca skriver att PSG betalar 80M for Di Maria och att Cavani i princip ar klar for ManU.
Di Maria skall fa 8m netto i lon.
2014-07-28, 14:36
Medlem
Sweeper80s avatar
Det sägs att Stockdale skrev på för Brighton för en halvtimme sedan!

Det betyder att vi slipper ha ett blygt, trögt fetto som målvakt denna säsong! Helt jävla underbart! Fy fan vad glad jag blir!
2014-07-28, 14:40
Medlem
Alligator_Gundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur

Marca skriver att PSG betalar 80M for Di Maria och att Cavani i princip ar klar for ManU.

Kan inte se att United köper Cavani, om han inte reas ut för alldeles för lite pengar. Men då borde en annan klubb vara bered att betala mer.
2014-07-28, 14:51
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur

Återigen ett rykte gällande United där källan är en sida som inte har en direkt anknytning till varken United eller PSG som är säljande part.

Har väldigt svårt att tro på Cavani till United då anfallet är den sista lagdelen som behövs åtgärdas just nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in