2014-07-27, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Corvus12
Jag har inte varit nykter sen 1982 - kan detta bli min nya tro?

En vetenskap, som kan bli din. japp!
Citera
2014-07-28, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Istidraj
Jag har inte haft en dröm på över 2 år kan jag fortfarande bli gnotisici.. gnotist?

Lite fel av mig att säga gnostisk eftersom det är en form av det samma. Drömma bör man annars...
eh... existerar man troligtvis inte
Citera
2014-07-28, 00:00
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Det är dina drömmar.
http://gnosis.org/redbook/index.html

Lyssna på någon föreläsning här om du är intresserad. Det kan ta ett tag att sätta sig in i.
Det var ursprungligen en heretisk lära av kristendom, men egentligen är det något helt annat.
Tack för länken!

Rekommenderar även http://gnosticteachings.org/
Där finns det väldigt många artiklar. Varje artikel är nästan en timme lång.

En bättre definition på gnosticism är:
Wiki: Gnosticism (from Ancient Greek: γνωστικός gnostikos, "learned", from γνῶσις gnōsis, knowledge)
Citera
2014-07-28, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stom72
Fler bordegöra det Trådskaparen gjort. Ta gärna del av vad ex Texe Marrs, Max Igan och David Icke har att säga om Kahzarer och deras Zionism och hur den i sin tur påverkar vad som nu händer i Gaza och Syrien.

Nej, lägg inte saker i min mun, du får starta en egen tråd om du vill diskutera Icke och kompani. Inga ödlor tack! Krig och politisk utveckling i Israel och Palestina hör inte heller hit.
Citera
2014-07-28, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirRasmus
Gnostiker kallas det och ja, att vara gnostiker innebär att man följer så kallade gnostiska läror, kolla upp texterna som hittades i nag hamadi bibloteket.

Tycker det är för tungt att sätta sig in i Nag Hammadi. Speciellt eftersom stora delar är skrivet symboliskt, allegoriskt och också menat att läsas så. Börja hellre med Carl Jung.
Senast redigerad av jeanclaudevandamme 2014-07-28 kl. 00:31.
Citera
2014-07-28, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Så vad du menar är att man skall akta sig för att gräva för mycket i konspirationer för det kan sluta med att man dyrkar gnocchism?
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51y2iA6MgqL.jpg

japp
Citera
2014-07-28, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Tack för länken!

Rekommenderar även http://gnosticteachings.org/
Där finns det väldigt många artiklar. Varje artikel är nästan en timme lång.

En bättre definition på gnosticism är:
Wiki: Gnosticism (from Ancient Greek: γνωστικός gnostikos, "learned", from γνῶσις gnōsis, knowledge)

Dom snubbarna där tycker jag verkligen verkar vara hardcore. Typ munkar, en del verkar sjukt insnöade. Men man kan hitta mycket symbolik där.
Jag skulle definiera mig som Jungian.
Citera
2014-07-28, 00:23
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
japp
Man skulle ju kunna tro att du är en desinformatör som vill sammankoppla dissidenters kritik mot det globala etablissemanget med snack om ödlor och annat. Man får verkligen sålla i informationen i dagsläget. Du verkar ha misslyckats med det och åkt dit på diverse religiösa teorier och psykologisk mumbojumbo (Jung/Freud) tyvärr.
Senast redigerad av SummaSummarum 2014-07-28 kl. 00:25.
Citera
2014-07-28, 00:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Man skulle ju kunna tro att du är en desinformatör som vill sammankoppla dissidenters kritik mot det globala etablissemanget med snack om ödlor och annat. Man får verkligen sålla i informationen i dagsläget. Du verkar ha misslyckats med det och åkt dit på diverse religiösa teorier och psykologisk mumbojumbo (Jung/Freud) tyvärr.

Vill bara inte ha in ödlor här. Min reptilhjärna pallar inte det. Däggdjur och ryggradslösa är välkomna.

Du har rätt jag har totalt misslyckats. Eller ska jag säga nått sarkastiskt tillbaka? Ät inte gnocci, bli vete allergiker.
Citera
2014-07-28, 00:40
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Vill bara inte ha in ödlor här. Min reptilhjärna pallar inte det. Däggdjur och ryggradslösa är välkomna.

Du har rätt jag har totalt misslyckats. Eller ska jag säga nått sarkastiskt tillbaka? Ät inte gnocci, bli vete allergiker.

Du köpte alltså ödla-konspirationen?

Jag är själv ganska intresserad av konspirationer och liknande, men ödla-snacket köpte jag ej.
Citera
2014-07-28, 00:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Du köpte alltså ödla-konspirationen?

Jag är själv ganska intresserad av konspirationer och liknande, men ödla-snacket köpte jag ej.

Nej jag köpte inte konspirationen, men jag såg videon...
Jävla frågor ni ställer
Citera
2014-07-28, 00:54
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Nej jag köpte inte konspirationen, men jag såg videon...
Jävla frågor ni ställer

Så du tror inte dessa "ödlor" existerar alls egentligen?

(ursäkta frågorna, måste fråga för att få veta saker)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in