Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Pengarna -> ut, har du missat det enorma negativa kapitalflödet som Ryssland lider av, samtidigt som man har en inflation på över 8%, trots att man har en extremt hög ränta? Ren katastrof när varken företag eller privatpersoner inne i landet litar på det egna landet och den egna ekonomin!
1. Det existerar inte överhuvudtaget. Värdet på värdepapper som tex. aktier tillför bara marknaden pengar vid nyutfärdanden av värdepapper eller vid nyöppnanden av marknader. Är Putin verkligen så som hans värsta kritiker påstår så applåderar han kapitalflykten eftersom den både innebär minskat inflytande och minskad insyn.
2. Jag noterar ditt ?, hög inflation och hög ränta brukar gå hand i hand. Detta pga. att folk inte skulle låna ut pengar till banken eller vice versa annars. Lån av typen banken lånar dig 10 pesetas och får 9 tillbaka nästa år brukar alltid leda till konkurs varför banken brukar kräva kompensation.
3. Förtroende för egna institutioner är ju alltid viktigt. Men risken är lite annorlunda map. storkrig i Ryssland än i tex. USA. I USA förväntar de sig att allt försvinner typ 30m efter krigets början varför ingen bryr sig om att ta risken i betänkande. I Ryssland så kan storkriget komma som ett konventionellt krig också och då blir allt från levy-taxes á la cypern plötsligt en reell fara. Vidare så har Ryssland en historik av tuffa tag vid krig, med krav på 100% uppställning så att säga och man kan ju tänka sig att inte alla vill vara med, precis som överallt annars.
Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Lär dig förkorta dina länkar.
Top 5 Products imported by Russia: Cars (7.3%), Packaged Medicaments (3.4%), Vehicle Parts (3.2%), Computers (2.2%), and Delivery Trucks (1.4%)
Top 5 Import origins of Russia: China (15%), Germany (14%), Ukraine (5.5%), Belarus (4.6%), and Japan (4.4%)
Top 5 Export destinations of Russia: Netherlands (9.2%), China (8.1%), Germany (6.5%), Ukraine (5.7%), and Belarus (5.4%)
Notera att Nederländerna är stor importör, lite sjukt att Putins lemlar just sköt ned MH17, klart hämnd ska utdelas.
1. Vadå så att läsaren inte ska upptäcka att du fifflat med dem?
2. Det var mat som jag pratade om och jag inser att du inte längre vill prata om mat efter att ha sett siffrorna. Däremot är ju packeterad medicin lite intressant även om de har ett väldigt pull i Washington samt att det skulle se inhumant ut att inte dela med sig av Pfizers senaste så att säga. När det gäller bilar så är ju en ledande fråga "hur många bilhandlare i Tyskland blev ledsna när SAAB auto lades ned?" (alltså jag vet att det fanns, men de var inte särskilt många).
3. Det där kan jag inte svara på, men jag antar att utredningen kommer att ge alla svar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Frågan var om de var självförsörjande, du svarar alltså själv nej. USA kan du glömma för övrigt.
Ryska kläder? Nej.
Frågan var om de var självförsörjande, du svarar alltså själv nej.
Du är ett geni, du kan inte ens hålla reda på vad du svarar på i 10 sekunder, är det därför du går OT, också? Inte bara när du inte KAN svara som oftast är fallet.
1. Tvärtom så säljer USA fortfarande en massa elektronik till Ryssland (idag för runt $30M). Däremot så är det ju som så att det mest handlar om mode, dvs. Ryssland har sina egna elektronikkonstruktrioner men många Ryssar gillar Apple pga. dess egenskaper och marknadsvärde. osv. osv. Däremot så har ju outsourcingen medfört att i princip allt sådant där tillverkas i Kina och Taiwan varför sanktionerna blir lite obfuscerade.
2. Ryssland har alltid tillverkat sina egna kläder samt exporterat sådant. Det känns som något som sanktionerna borde undvika.
3. Vi har nu kommit fram till att Ryssland fortfarande inte är essentiellt, väsentligt beroende av omvärlden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
De
t handlar inte om underhållspersonal. SATAN är till största delen en ukrainsk produkt, liksom de raketer som används för att skjuta upp satelliter som baseras på SATAN.
Många "men", svammelmarkör
uppenbarligen. Vilka tror du skulle hjälpa Ryssland med ICBM när Ukraina vägrar? USA/Kina?
Ingen fara,
du har ingen trovärdighet i någon tråd om man besöker de där du är aktiv
En klassisk mytoman är du, 100%. Självklart på den pro-ryska sidan i denna tråd.
1a. Det framgår inte av informationen om den missilen från USA, tex.
http://in.rbth.com/blogs/2014/05/23/satan_scare_why_the_us_is_going_ballistic_over_a_r ussian_missile_35461.html
1b. Vidare är det ett väldigt litet antal.
1c. SATAN kommer att bytas ut som huvudmissil runt 2018 enligt
http://www.reuters.com/article/2013/12/17/us-russia-missiles-idUSBRE9BG0SH20131217 vidare anges att den kommer att finnas som missil i förrådet tills 2040.
2. Enligt USA så är alltså Rysslands behov av Ukraina i det avseendet mikroskopiskt. I övrigt så berättade Putin lite om sarmattestet senast han besökte Sverige någon vecka efter testet.
3. För svaret på det se (1a, 1b, 1c). Visst är google bra?
4. Jag tycker de ska lyda världens ledare och förhandla med varandra. I övrigt så fattar väl alla vad spektaklet går ut på rent internpolitiskt.

Förövrigt har jag för mig att senast vi rök ihop så blev du instruerad av moderatorn att sluta prata om min ICBM.

Detta eftersom det var OT i sammanhanget. Så då får du väl följa moderatorns instruktioner istället för att tjafsa emot.