Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Vem skulle vara mer sannolik menar du?
Vilka andra?
Det som borde gjorts är en noggrann analys vem som kunde ha motiv att mörda Vatchareeya, jag anser det fanns inte många personer att välja bland.
Motivet för mord av kvinnor är oftast svartsjuka, ekonomiska motiv, hedersmord.
Vad gäller VB kan man stryka hedersmord och ekonomiska motiv.
Därför blir svartsjuka kvar och då blir det de som haft sexuellt förhållande med VB.
Jag anser att ett tänkbart motiv var att hon påstod hon var gravid med någon man som hon drömde om att bli hennes sponsor och få en ekonomisk trygghet och även social respekt.
Jag anser den mannen kanske inte var beredd eller önskade absolut inte att ta på sig något faderskap.
Genom den här första gallringen skulle KJ falla bort som en sten, han hade inga kvalifikationer att platsa in.
Jag anser att den som planerade att mörda VB hade inga planer att själv genomföra gärningen, utan planen var att det skulle vara inhyrda gärningsmän.
Den här planeraren kommer att se till att han själv har alibi när mordet utförs, men planerar hur allting skall gå till och kanske finns vid gärningsmännen vid lite senare tillfälle för att sköta logistiken.
För att planeraren och gärningsmännen skulle klara sig måste de leda misstanken mot någon annan person som i det här fallet blir KJ, som görs med diverse planteringar.
Jag ser det som helt osannolikt att KJ kunde vara någon gärningsman, det är endast att kontrollera blandannat hans kommunikationer med VB kan man inse det fanns inget hat till henne eller annan ovänskap och KJ har inte heller varit någon våldsperson.