2014-07-26, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Hur kommer det sig att United har haft möte med Cavanis representanter flera gånger de senaste veckorna? United har även lagt ett bud på Cavani som jag tidigare skrev. United är i stort behov av en MÅLSKYTT när Van Persie tillbringar varannan dag i sjuksängen samtidigt som Rooney distanserar sig från United dag efter dag. Frågan är hur länge United är villiga att gå i Rooney-fallet? Kommer de fortsätta vika sig för Rooneys lönekrav trots att Wayne har varit en slät figur de senaste två säsongerna? Att sitta på två världsstrikers i form av Van Persie och Cavani skulle vara en investering som håller i flertalet säsonger framöver så man kan fokusera på andra lagdelar.

Jag förklarar det med att United inte alls lagt något bud på Cavani. Men du fär gärna komma med källor som påstår annorlunda. van Persie har inte varit mycket skadad i United, bara en gång vill jag minnas. Spelade i princip allt när man vann ligan. Anfallet är Uniteds bästa position, inte många klubbar som kan stoltsera med van Persie, Rooney, Hernandez och Welbeck. Bra bredd och bra spets.

Jag säger att det finns 2% chans att Cavani kommer. Och då är jag snäll med dig.
2014-07-26, 19:11
Medlem
KimKuk-Jings avatar
Citat:
Jag ger inte ett skit för snacket om kostnader. Arsenal är ingen fattig ingemansklubb. Det är en välmående klubb med mycket stort kapital. Man har inom loppet av två säsonger värvat Özil och Sanchez som knappast är några billiga fynd.

Jag förstår inte, det ryktas om Jackson Martinez som spelar i Porto och liknande. Hur kommer det sig att Cavani ses som en medelmåtta, när killen har smällt in mål i Italien och Uruguay? (förvisso ett dåligt VM 2014). Suarez kom från fucking Ajax och det slutade med att han blev en notorisk målskytt i LFC.

Lägg bara ner det här Italienhatet. Cavani är riktigt bra i en miljö där han får rollen som försteanfallare vilket han har visat tidigare.

Cavani var väl dessutom väldigt bra under den tid som Zlatan var skadad?
2014-07-26, 19:12
Medlem
thejams avatar
Citat:
Jag tror du har fel helt enkelt och har inte så mycket mer att tillägga. Agree to disagree.

Ja men du verkar ju tro att man bara kan slänga in kvalitetsspelare hur som helst så kommer det funka automatiskt och sprutas in mål. Fotboll är mer komplext än så. Man tar hänsyn till olika spelartyper och hur de fungerar med varandra.

Annars får du gärna argumentera varför du har rätt, istället för att säga "jag tror han kommer göra många mål"

Aja skitsamma. Agree to disagree.
2014-07-26, 19:14
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Vet inte om någon skrivit det redan men tydligen ska A Griezmann vara nära AM för ungefär €25M. Riktigt bra deal för AM om den går igenom.

Verkar som Origi är klar för Liverpool men lånas tillbaka till Lille kommande säsong.
2014-07-26, 19:28
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
United kommer inte värva Cavani. Man har redan fyra bra strikers och så ska man ge plats till talangen James Wilson och kanske även William Keane. Ashley Young och Nani användes, likt Robben, som strikers senast också. Växlar man dessutom till 4-3-3 (vilket man kommer göra likt LvG gjorde med Holland) så behöver man ännu färre strikers. Det är nästan troligare att United gör sig av med någon än att en ny kommer in.

Bara att inse att ingen vettig klubb vill ha Cavani. Möjligt att någon klubb med arabmiljarder som Monaco skulle få för sig något.

Håller med thejam om att Giroud är den perfekta spelartypen för Arsenal. Benzema kanske vore något.

snillet: Det allmänna beteendet kring Serie A-supportrar är att likt Birro spela offer och snacka om hur bra spelarna som spelar där egentligen är. Cavani är ett bra exempel på bluffarna i Serie A. Spelare som Lichsteiner och Behrami är andra bra exempel. Ligan är inte tillräckligt bra nuförtiden för att det per automatik ska betyda att man är jättebra om man gjort succé där.

Även om du har en poäng i det du skriver är du helt fel ute vad gäller Cavani. Får han spela som central anfallare finns det få övermän. Helt klar en av världens främsta på sin position.
2014-07-26, 19:30
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IfIWereAGirl
Vet inte om någon skrivit det redan men tydligen ska A Griezmann vara nära AM för ungefär €25M. Riktigt bra deal för AM om den går igenom.

Verkar som Origi är klar för Liverpool men lånas tillbaka till Lille kommande säsong.

Varför har inte fler ryckt i honom egentligen?

Origi verkar vara i USA just nu för att krita på. Spännande spelare. Gör en Chelsea för en gångs skull och köper talang för att låna ut på en gång.
2014-07-26, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Jag förklarar det med att United inte alls lagt något bud på Cavani. Men du fär gärna komma med källor som påstår annorlunda. van Persie har inte varit mycket skadad i United, bara en gång vill jag minnas. Spelade i princip allt när man vann ligan. Anfallet är Uniteds bästa position, inte många klubbar som kan stoltsera med van Persie, Rooney, Hernandez och Welbeck. Bra bredd och bra spets.

Jag säger att det finns 2% chans att Cavani kommer. Och då är jag snäll med dig.

Jonathan Johnson, journalist i Paris som skriver om PSG samt har källor med insyn skriver att United har träffat Cavanis representanter för att diskutera en deal. Det har kommit ett bud runt 48 miljoner, PSG vill ha minst 63.

https://twitter.com/Jon_LeGossip
2014-07-26, 19:40
Bannlyst
Citat:
Jonathan Johnson, journalist i Paris som skriver om PSG samt har källor med insyn skriver att United har träffat Cavanis representanter för att diskutera en deal. Det har kommit ett bud runt 48 miljoner, PSG vill ha minst 63.

https://twitter.com/Jon_LeGossip

Han hänvisar ju bara till Ovacion, vilket verkar vara en tidning i Uruguay. Tror inte ett smack på det där. Ingen trovärdig journalist i England har ens nämnt det.
2014-07-26, 19:50
Medlem
BarryHeros avatar
Varfor i helvete vill United slosa pengar pa sop-Cavani? Nar man redan har Rooney, van Persie, Hernandez, och Welbeck?

Och varfor skrev Cavani ens pa for PSG fran forsta borjan? Han maste val ha fattat att han inte skulle spela en storre roll an ZI? Vill verkligen inte se sopan i United.
2014-07-26, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Varfor i helvete vill United slosa pengar pa sop-Cavani? Nar man redan har Rooney, van Persie, Hernandez, och Welbeck?

Och varfor skrev Cavani ens pa for PSG fran forsta borjan? Han maste val ha fattat att han inte skulle spela en storre roll an ZI? Vill verkligen inte se sopan i United.

United kommer såklart inte att köpa Cavani. En eller två mittbackar till och en innermittfältare tror jag på.
2014-07-26, 20:01
Medlem
IfIWereAGirls avatar
David Ospina är klar för Arsenal.
2014-07-26, 20:06
Medlem
benjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IfIWereAGirl
David Ospina är klar för Arsenal.

Står inget på hemsidan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera