Citat:
Ursprungligen postat av
ArgIdiot
Hur kommer det sig att United har haft möte med Cavanis representanter flera gånger de senaste veckorna? United har även lagt ett bud på Cavani som jag tidigare skrev. United är i stort behov av en MÅLSKYTT när Van Persie tillbringar varannan dag i sjuksängen samtidigt som Rooney distanserar sig från United dag efter dag. Frågan är hur länge United är villiga att gå i Rooney-fallet? Kommer de fortsätta vika sig för Rooneys lönekrav trots att Wayne har varit en slät figur de senaste två säsongerna? Att sitta på två världsstrikers i form av Van Persie och Cavani skulle vara en investering som håller i flertalet säsonger framöver så man kan fokusera på andra lagdelar.
Jag förklarar det med att United inte alls lagt något bud på Cavani. Men du fär gärna komma med källor som påstår annorlunda. van Persie har inte varit mycket skadad i United, bara en gång vill jag minnas. Spelade i princip allt när man vann ligan. Anfallet är Uniteds bästa position, inte många klubbar som kan stoltsera med van Persie, Rooney, Hernandez och Welbeck. Bra bredd och bra spets.
Jag säger att det finns 2% chans att Cavani kommer. Och då är jag snäll med dig.