2014-07-26, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Du vill inte borra i närstående? Vad menar du med det? Vill du inte att en potentiell medgm också döms om det nu finns en sådan?
Varför tror du att en medgm inte finns i gruppen "krigarkompis"?

Det finns inga medGM men däremot kan det finnas behjälplig handräckning omedvetet eller medvetet och det är definitivt inte krigarkompisar. Vill inte borra i detta för GM är dömd och det är rätt GM.
Citera
2014-07-26, 18:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det hindrar inte honom till att bistå med diverse assistans efter mordet, blod är tjockare än vatten.
Nej, det gör det inte och det har jag också tidigare sagt i tråden. Vill man söka en medhjälpare så är pappan den som är huvudmisstänkt givet hur han resonerar kring sonen.
Citera
2014-07-26, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Den 19 maj 2013 är särskilt intressant när det gäller ev förflyttning av kroppsdelar. I fup framgår med all önskvärd tydlighet att KJ:s telefontrafik var avvikande, d v s det förekom nästan ingen trafik alls! Till skillnad då, från övriga dagar i perioden.
Det är väl ganska rimligt att tro att KJ inte var det bittersta intresserad av att ha sina telefoner i bruk, eller svara, om han var upptagen med att flytta kroppsdelar?

Har inte fup tillgänglig just nu, men exakt vad anses som avvikande i kjs telefontrafik just denna dag jämfört med de övriga dagarna strax innan?
Kan de avvikande beteendet ha att göra med ytterligare en annan mobil eller att han undvek ytterligare press ifrån folk som var nyfikna och att media ville få tag på honom?

Är du övertygad om att kJ var ute och placerade kroppsdelarna på respektive fyndplats trots att han var medveten om att han hade span i hälarna?
Citera
2014-07-26, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det finns inga medGM men däremot kan det finnas behjälplig handräckning omedvetet eller medvetet och det är definitivt inte krigarkompisar. Vill inte borra i detta för GM är dömd och det är rätt GM.

Du svarade inte på min fråga gällande "krigarkompis". Jag håller med dig att rätt gm redan är dömd, Men bevisen som skall binda honom till dådet är inte nog övertalande enligt mig och domen i sig ger fler frågor än svar vilket är oroande när vi pratar om rättssäkerhet.
Jag har levt länge nog och sett det mesta och har slutat att bli förvånad, jag anser att det finns för stora luckor i gärningsmannabeskrivningen i domen och att känslor har varit en avgörande faktor i själva domen istället för genuin bevisning och en stark indiciekedja.
Citera
2014-07-26, 18:25
Medlem
Citat:
Har inte fup tillgänglig just nu, men exakt vad anses som avvikande i kjs telefontrafik just denna dag jämfört med de övriga dagarna strax innan?
Kan de avvikande beteendet ha att göra med ytterligare en annan mobil eller att han undvek ytterligare press ifrån folk som var nyfikna och att media ville få tag på honom?

Är du övertygad om att kJ var ute och placerade kroppsdelarna på respektive fyndplats trots att han var medveten om att han hade span i hälarna?

Han var inte medveten om på vilket sätt span på honom pågick, den startade nästan direkt när man annonserade från polis, brott kan ha begåtts och det var fredagen den 10'e fast det hade man redan bestämt den 9'e, hon har inte försvunnit frivilligt.

Sen vilken nivå den höll hela resan intill gripandet vet bara polisen men jag tror att viss koll har skett dagligen, annat objekt var under luppen samtidigt men avfördes senare.

Byte av objekt 20'e tror jag har sin grund i att objekt 1 inte gav någonting inklusive inre spaning, förhör med vittnen mm och man gör omtag, bytet tror jag bestämdes den 20'e på fm/lunchtid alltså innan fynden FP1.
Citera
2014-07-26, 18:28
Medlem
Citat:
Har någon ifrågasatt utredningens brister direkt till bodenpolisen eller till åklagarna?
Jag vet att det inte är populärt och svårt att få igång en dialog gällande avklarade fall, men ibland kan man ha tur.

Tyvärr har jag ingen bra ingång till bodenpolisen då jag bor Sthlm och vill inte blanda in mina kontakter.
Undrar bara av ren nyfikenhet.

Ingen som vill uttala sig om detta?
Citera
2014-07-26, 18:34
Medlem
Citat:
Han var inte medveten om på vilket sätt span på honom pågick, den startade nästan direkt när man annonserade från polis, brott kan ha begåtts och det var fredagen den 10'e fast det hade man redan bestämt den 9'e, hon har inte försvunnit frivilligt.

Sen vilken nivå den höll hela resan intill gripandet vet bara polisen men jag tror att viss koll har skett dagligen, annat objekt var under luppen samtidigt men avfördes senare.

Byte av objekt 20'e tror jag har sin grund i att objekt 1 inte gav någonting inklusive inre spaning, förhör med vittnen mm och man gör omtag, bytet tror jag bestämdes den 20'e på fm/lunchtid alltså innan fynden FP1.

Som sagt har jag inte fup tillgänglig just nu, men vet att det har nämnts att kJ var medveten om span vilket har påverkat honom i allra högsta grad. Många slarvfel har ju annonserats i tråden gällande Spanloggen i fup vilket får mig att ifrågasätta även andra uppgifter i den samma av uppenbara orsaker.
Citera
2014-07-26, 18:36
Medlem
Citat:
Till skillnad från dig och alternativteoretiker så har jag vederhäftiga poster vilket du inte presenterat och ej heller dina gelikar.

Jag är helt övertygad om skuldfrågan men är inte 100% om vederbörande skött alla sysslor efter dådet. Där är jag tveksam och inte säker men tror att han var ensam så tillvida att hjälp blev ett normalförfarande och inte direkt medvetet. Han var aningen van att få hjälp från visst håll alltid när han sket i brallan och inte fattade att byta kalsonger, hårt uttryckt.

Du är nöjd med domen då Mao.?
Citera
2014-07-26, 18:39
Medlem
Citat:
Ingen som vill uttala sig om detta?

Det måste ju först finnas brister att påtala innan man ens påtalar.

Finns inget som tyder på det utan utredningen är bra utifrån FUP.
Slasken kan innehålla diverse uppslag men där har nu två advokater och ett biträde inte hittat mer än en promenerande man och hund.. så utredningen hittade den skyldige och bra var det.

Utredningen avför misstänkta vilket kan varit mer än 5 initialt men droppar av eftersom man kontrollerar vederbörande och annat, sen landar man på "träffen", gm och där finner både det ena och andra försvårande för individen.. han kom ju inte med bussen och landade i smeten, han var redan från start i smeten och hämtade offret, då kommer man inte med bussen...

Tycker det är väldigt bra polisjobb, rätt man dömd.
Citera
2014-07-26, 18:47
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Det är meningslöst och titta på varje enskilt bevis på det sättet. Du kan hitta ett alternativ eller flera till all bevisning, inte minst om man tänker sig att de är förfalskade, planterade o sånt. Det är när du tar all bevisning o väger ihop den som det blir intressant, då får man sällan mer än en bild.
Ifall såna här evigt ifrågasättande själar skulle sitta och döma i domstolar så torde knappast
någon överhuvudtaget dömas för någonting.
Bara i så fall i solklara fall som med pappan som eldade upp sina egna barn på Dalarö.
Där liksom gick det inte på villkors vis att snacka bort skulden hos GM och frossa loss i
alternativa förklaringsmodeller.

Det kan och det kunde och kunnat vara si och så in absurdum.
Resonerar man så, ja, då blir det öppet för närmast allting, knappt nånting går att utesluta.

Det är en speciell typ av individer som jag aldrig riktigt kommer att förstå mig på.

edit: Vi ska givetvis inte ha några oskyldigt dömda människor på våra anstalter och
rättspsykiatriska institutioner.

Men när det nu handlar om trådens dömde gärningsman så är det absolut ingenting
som skulle tyda på att man dömt orätt och skickat in helt fel man på kåken.
Senast redigerad av Grandioso 2014-07-26 kl. 19:28.
Citera
2014-07-26, 18:54
Medlem
Citat:
Det måste ju först finnas brister att påtala innan man ens påtalar.

Finns inget som tyder på det utan utredningen är bra utifrån FUP.
Slasken kan innehålla diverse uppslag men där har nu två advokater och ett biträde inte hittat mer än en promenerande man och hund.. så utredningen hittade den skyldige och bra var det.

Utredningen avför misstänkta vilket kan varit mer än 5 initialt men droppar av eftersom man kontrollerar vederbörande och annat, sen landar man på "träffen", gm och där finner både det ena och andra försvårande för individen.. han kom ju inte med bussen och landade i smeten, han var redan från start i smeten och hämtade offret, då kommer man inte med bussen...

Tycker det är väldigt bra polisjobb, rätt man dömd.

Nja, jag tror att ful trodde på ett erkännande från kJ när blodet hittades, men när ett sådant uteblev och ingen mer bevisning kunde binda honom direkt till själva mordet eller styckningen valde de att gå till rättegång med det de hade och hoppades på en fällande dom. Jag vet att ful var själva osäkra på om det skulle hålla i Hr.
Citera
2014-07-26, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ifall såna här evigt ifrågasättande själar skulle sitta och döma i domstolar så torde knappast
någon överhuvudtaget dömas för någonting.
Bara i så fall i solklara fall som med pappan som eldade upp sina egna barn på Dalarö.
Där liksom gick det inte på villkors vis att snacka bort skulden hos GM och frossa loss i
alternativa förklaringsmodeller.

Det kan och det kunde och kunnat vara si och så in absurdum.
Resonerar man så, ja, då blir det öppet för närmast allting, knappt nånting går att utesluta.

Det är en speciell typ av individer som jag aldrig riktigt kommer att förstå mig på.

Hur kommer det sig att Mats Alm gick fri från mord och bara dömdes för griftefridsbrott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in