2014-07-26, 15:47
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Isco is only thinking about Real Madrid. He has told his father [agent] to ignore all offers. [Marca]

Falcao is Real Madrid's first option. If RM & Monaco fail to reach a deal, Real Madrid will go for Lukaku. [as]

Negotiations between Real Madrid and Monaco for Radamel Falcao continue to advance, slowly. [as]

Real Madrid and Monaco are negotiating the transfer of Falcao for one year in exchange for 12.5 million euros. [as]

Falcao is willing to take a pay cut to play for Real Madrid. [as]

Di Maria will play for PSG next season. The club from France is selling Lavezzi and Pastore in order to pay €65M for Di Maria. [Marca]

https://twitter.com/SocialRMadrid

Igår skrevs detta på samma Twitter-konto:

Citat:
Monaco has agreed to loan out Falcao to Real Madrid for a season w/ an option for RM to buy him in 2015. [ABC] pic.twitter.com/wxhs5svB2V

RM would have to pay €12M to bring Falcao on loan this season. In 2015, they would have to pay another €33M if they want to buy him. [abc]

€45m är ett bra pris för Falcao. Det kan vara så att att Ancelotti vill ha en målskytt som Falcao nu när vi har James och att Benzema därmed inte behövs lika mycket.

Citat:
PSG are set to pay Real Madrid €65 million for Di María, making him the club's most expensive sale ever, outstripping the €50m Arsenal paid for Mesut Özil last year.

The silky left-footer will put pen to paper on a five-year contract at the Parc des Princes, with a salary of €8 million after tax per season - almost double what he earns at 'Los Blancos'. This is a big step up financially for the Argentine, who would have been hard-pressed to negotiate a similar contract at Real.

http://www.marca.com/2014/07/26/en/football/real_madrid/1406370372.html

Det är bara att sälja di Maria om man får €65m.
2014-07-26, 15:49
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingakrusiduller
Real Madrid vill låna Falcao i ett år för 110 miljoner kr.

Jo jag läste det. Men om han gick till PSG istället skulle Zlatan få lite avlastning. Cavani och Z. verkar ju inte funka så bra ihop.
2014-07-26, 15:53
Bannlyst
PSG får ju ändå sägas göra en riktigt bra deal här. Bli av med målsumparna Lavezzi och Pastore inom kort som inte bidrar med så mycket till att få in Di Maria som kan ändra matchbilder på egen hand. Di Maria förgående säsong samt hans insatser i VM stärker mina aktier om honom som en riktigt bra spelare. När han får förtroende som han fick av Ancelotti tidigare så spelar han bra, till skillnad från när han blev utfrusen av Mourinho.

Dessutom kommer han passa bra i ett 4-4-2 liknande system som Blanc vill prova för att involvera Cavani mer i spelet. Eller som tia i ett 4-3-1-2 system där han får en fri roll på det offensiva mittfältet.
2014-07-26, 15:55
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
PS. Såg att Zouma tilldelats nummer 5 i Chelsea

Ja och det lär betyda att Mourinho vill ha kvar honom i truppen (istället för att låna ut). Har känts lite vårdslös i sitt spel de 2 första matcherna. Har dock potential och det ska bli kul att följa hans utveckling.

Angående Lukaku så tro jag fan enbart att det är Chelseasupportrar som ser hans svagheter och varför han inte kan leda ett anfall som ska slåss om CL samt PL. Hoppas ändå att han stannar tillsammans med Drogba och Costa då han är en duktig anfallare och har potential till att bli en av de bättre.

Ryktas även om att någon/några spanska klubbar är ute efter att låna en viss Jeremie Boga från Chelsea. Killen är född 1997 och är, i mina ögon, inte sämre än Salah. Enormt snabb de första meterna, tappar i princip aldrig bollen när han bara drar sig förbi sin motståndare - har den naturliga kreativiteten också som gör att han kan skapa chanser på egen hand.

Nu ska man egentligen inte dra alltför stora lass i försäsongsmatcherna, men...

Ska Monaco låna ut sin bästa spelare, som är i sina bästa år, för kaffepengar? Idioter

Rapporteras att Atletico förhandlar med Sociedad om Griezmann. 25 miljoner Euro.

Bra av Atletico men framförallt bra val utav Griezmann.
Senast redigerad av thatis7tisshow 2014-07-26 kl. 16:06.
2014-07-26, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thatis7tisshow

Håller med och smart av båda parter. Helt klockren värvning på alla sätt.
2014-07-26, 16:21
Medlem
KimKuk-Jings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
PSG får ju ändå sägas göra en riktigt bra deal här. Bli av med målsumparna Lavezzi och Pastore inom kort som inte bidrar med så mycket till att få in Di Maria som kan ändra matchbilder på egen hand. Di Maria förgående säsong samt hans insatser i VM stärker mina aktier om honom som en riktigt bra spelare. När han får förtroende som han fick av Ancelotti tidigare så spelar han bra, till skillnad från när han blev utfrusen av Mourinho.

Dessutom kommer han passa bra i ett 4-4-2 liknande system som Blanc vill prova för att involvera Cavani mer i spelet. Eller som tia i ett 4-3-1-2 system där han får en fri roll på det offensiva mittfältet.

Di Maria var ju definitivt den bästa spelaren för Argentina i VM och definitivt den bästa spelaren för Real Madrid i Champions League slutspelet, framförallt i finalen.

PSG köper in en världsspelare. Blir definitivt näst bästa spelaren i laget, efter Zlatan.

Ifall PSG spelar 4-4-2, vem ska isåfall spela på andra kanten, Lucas? Dessutom innebär ju det att någon av Veratti, Cabaye och Mautuidi bänkas.

Hade dock själv hoppats på att PSG istället hade sålt Cavani och haft kvar Lavezzi. Spelat 4-3-3 med Lavezzi och Di Maria på var sin kant. Zlatan i mitten. Cabaye, Mautuidi och Veratti på mittfältet, så småningom Pogba.

2014-07-26, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeloadian
Håller med och smart av båda parter. Helt klockren värvning på alla sätt.
Frågan är då vem ska PSG ha på sin vänsterkant? Tycker dom borde pynta Hazard. Han pratar franska och har kritiserat Chelseas spel.
2014-07-26, 16:25
Medlem
KimKuk-Jings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337

€45m är ett bra pris för Falcao. Det kan vara så att att Ancelotti vill ha en målskytt som Falcao nu när vi har James och att Benzema därmed inte behövs lika mycket.

Skulle Falcao gå in på topp då i en 4-2-3-1 uppställning och bänka Benzema?

Känns iförsig ganska bra för Real ifall man skaffar en renodlad target-forward som bara går i djupled. Tidigare har man ju behövt Benzemas passningar och mer nedsjunkande spel för att lägga passningar till Ronaldo och Bale. Men nu med en Rodriquez i rollen som 10a så hade Falcao säkert passat utmärkt som djupled och boxspelare.

Känns dock rätt osannolikt att man värvar in en till anfallare när man redan har kvalitén i Benzema. Man spelar ett högt spel ifall man byter ut 3 framgångsrika positioner i ett lag som förra året vann Champions League.
2014-07-26, 16:26
Medlem
KimKuk-Jings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingakrusiduller
Frågan är då vem ska PSG ha på sin vänsterkant? Tycker dom borde pynta Hazard. Han pratar franska och har kritiserat Chelseas spel.

Lucas Moura, Lavezzi?

Köper man Di Maria kommer man definitivt inte kunna köpa en Hazard med tanke på FFP.
2014-07-26, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thatis7tisshow
Ja och det lär betyda att Mourinho vill ha kvar honom i truppen (istället för att låna ut). Har känts lite vårdslös i sitt spel de 2 första matcherna. Har dock potential och det ska bli kul att följa hans utveckling.

Angående Lukaku så tro jag fan enbart att det är Chelseasupportrar som ser hans svagheter och varför han inte kan leda ett anfall som ska slåss om CL samt PL. Hoppas ändå att han stannar tillsammans med Drogba och Costa då han är en duktig anfallare och har potential till att bli en av de bättre.

Ryktas även om att någon/några spanska klubbar är ute efter att låna en viss Jeremie Boga från Chelsea. Killen är född 1997 och är, i mina ögon, inte sämre än Salah. Enormt snabb de första meterna, tappar i princip aldrig bollen när han bara drar sig förbi sin motståndare - har den naturliga kreativiteten också som gör att han kan skapa chanser på egen hand.

Nu ska man egentligen inte dra alltför stora lass i försäsongsmatcherna, men...

Ska Monaco låna ut sin bästa spelare, som är i sina bästa år, för kaffepengar? Idioter

Rapporteras att Atletico förhandlar med Sociedad om Griezmann. 25 miljoner Euro.

Nej då, jag har sagt samma sak om Lukaku. Inget personligt emot grabben eller Chelsea men jag tror helt enkelt inte att han blir så mycket bättre än vad han är. Jag tror folk mest imponeras av att han har den fysiken i den åldern. Jag ser inte hans utvecklingspotential. Som någon Chelseasupporter var inne på så är hans spelförståelse för dålig i kombination med att han inte har någon vidare touch eller teknik heller. Hans attityd verkar inte vara så bra av det ni rapporterat om och man läst om i media. Han är stor som ett hus och skjuter som en häst, men det gör Andy Carroll också
2014-07-26, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimKuk-Jing
Di Maria var ju definitivt den bästa spelaren för Argentina i VM och definitivt den bästa spelaren för Real Madrid i Champions League slutspelet, framförallt i finalen.

PSG köper in en världsspelare. Blir definitivt näst bästa spelaren i laget, efter Zlatan.

Ifall PSG spelar 4-4-2, vem ska isåfall spela på andra kanten, Lucas? Dessutom innebär ju det att någon av Veratti, Cabaye och Mautuidi bänkas.

Hade dock själv hoppats på att PSG istället hade sålt Cavani och haft kvar Lavezzi. Spelat 4-3-3 med Lavezzi och Di Maria på var sin kant. Zlatan i mitten. Cabaye, Mautuidi och Veratti på mittfältet, så småningom Pogba.

Jag får intrycket av att man kan tänka sig sälja Verratti. Det beror nog på att man vill ha Pogba men jag tror Blanc förstår att 2 mittfältsplatser inte kommer göra 4 mittfältare nöjda.

Jag tänker mig att man vill spela så här i fortsättningen

Sirigu
Digne Silva Luiz Aurier/VdW
Matuidi Verratti/Motta Cabaye
Di Maria
Zlatan Cavani/Lucas

Möjligtvis att Lucas tar plats som tia istället för Di Maria som flyttas ner till det tremannamittfältet, alternativt att Lucas skolas in som anfallare. Blanc har ju hintat lite om det när han har snackat om att han vill se Lucas utveckla sina avslut och sin beslutsförmåga.

En 4-4-2 skulle kunna se ut så här

Digne Silva Luiz Aurier/VdW
Lucas Matuidi Verratti Di Maria
Zlatan Cavani

där Di Maria får en fri roll som ytterfältare i ett fyramanna-mittfält. Tveksamt med den defensiva balansen dock där Verratti och Matuidi kommer få ta ett stort ansvar bakåt, en sån här uppställning lär läcka mål mot bättre lag. Tycker helt klart PSG ska köra på 4-3-1-2 som ger bättre understöd på mitten.
2014-07-26, 17:11
Medlem
junazs avatar
Har folk helt glömt bort Thaigo Motta?

Jag tror snarare att Blanc vill fortsätta 4-3-3 då det givit en stabilitet och ett starkt grundspel i laget jämfört med under Ancelottis tid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in