2014-07-26, 17:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
man HAR teknisk bevisning och för att kasta omkull den måste något som inte är troligt eller möjligt ha hänt, typ lika osannolikt som ufo och inge visar på varken det eller att nån vill kj så illa och dessutom tar de risker de innebär att sätta dit han. och kj har ju it heller gett nån förklaring till nått. men de behövs väl it när han har funktionsnedsättningar va? dom förklarar ju hans lögner också. OM nu en aspie kan ljuga?

Svara nu på frågorna.

Vilken teknisk bevisning utesluter att blodet är planterat i bilen?

Vilken teknisk bevisning utesluter en annan gärningsman?

Vilken teknisk bevisning binder KJ till blodet i bilen?

Om det var KJ som flyttade och transporterade kropp och kroppsdelar, tog han inte en risk då?

Kan man ge en förklaring till något som man inte vet något om?(Se mitt exempel om kondomen under badkaret.)
Citera
2014-07-26, 17:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Jag anser gärningsmännen har handlat logiskt för att klara sig själva och få undan besvärande materiel som kunde ha blivit bindande bevis.
De var tvungna att ha försprång för att genomföra det, när ingen mordplats eller kropp fanns, kunde utredningen endast misstänka att VB blivit mördad.
Om utredningen hade prioriterat motivet som är mycket viktigt, hade KJ varit mer eller mindre helt ointressant.
KJ hade inte varit ointressant - tejpen med hennes blodbesudling och blodet i bilen, samt att han var den som sist såg henne gör honom inte bara högintressant utan också bunden till brottet.
Citera
2014-07-26, 17:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Svara nu på frågorna.

Vilken teknisk bevisning utesluter att blodet är planterat i bilen?
Vad skulle tala för att blodet är planterat - och av vem?

Citat:
Vilken teknisk bevisning utesluter en annan gärningsman?
Tejpen i hans lägenhet med blodbesudling samt blodet i bilen förutom det faktum att han var den som sist såg henne.

Citat:
Vilken teknisk bevisning binder KJ till blodet i bilen?
Nummer ett - att det är hans bil och den bilen brukas av just honom.

Citat:
Om det var KJ som flyttade och transporterade kropp och kroppsdelar, tog han inte en risk då?
För vem skulle det inte ha inneburit en risk menar du?

Citat:
Kan man ge en förklaring till något som man inte vet något om?(Se mitt exempel om kondomen under badkaret.)
Fast ingen har försökt förklara varför han dödade henne - utredningen har inriktats på att hitta hennes mördare och bevisning som gör att mördaren går att fälla..
Citera
2014-07-26, 17:10
Medlem
micro113s avatar
KJ framstår för övrigt som en riktig kuf.
Han säger att han tog kontakt med henne första gången eftersom hon påstods ha stalkat någon och han tyckte att någon som lägger energi på att stalka är bra partnermaterial...

Förutom att han i det framstår som en kuf med udda resonemang så ger det väl också en vink om att han måste ha blivit besviken när hon inte blir ett påhäng efter honom utan skaffar sig en annan älskare istället...
Citera
2014-07-26, 17:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad skulle tala för att blodet är planterat - och av vem?

Börjar med den här frågan. Varför ställer du en motfråga istället för att ge oss ett svar? Jag tolkar det som om att du faktiskt inte har något svar på min fråga.
Citera
2014-07-26, 17:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Börjar med den här frågan. Varför ställer du en motfråga istället för att ge oss ett svar? Jag tolkar det som om att du faktiskt inte har något svar på min fråga.
Svaret på din fråga finns i utredningen och i domen ..
Citera
2014-07-26, 17:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Svaret på din fråga finns i utredningen och i domen ..

Men skärp dig för fan. Svara på frågan om du kan eller håll käften, du beter dig som ett litet barn som har blivit bestulen på sin sista klubba. Du har alltså inget svar och ett uteblivet svar på frågan kan inte betyda annat än att jag har rätt i det jag påstår, åtminstone tills du behagar visa något som talar emot det.
Citera
2014-07-26, 17:32
Moderator
OYs avatar
Citat:

Tejpen i hans lägenhet med blodbesudling samt blodet i bilen förutom det faktum att han var den som sist såg henne.

Det här är ditt svar på frågan vilken teknisk bevisning som utesluter en annan gärningsman. Min fråga är hur kan det du säger utesluta en annan gärningsman?
Citera
2014-07-26, 17:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det här är ditt svar på frågan vilken teknisk bevisning som utesluter en annan gärningsman. Min fråga är hur kan det du säger utesluta en annan gärningsman?
Vilken annan gärningsman skulle ha vetat om tejpen som KJ själv identifierat som hans...
Citera
2014-07-26, 17:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Men skärp dig för fan. Svara på frågan om du kan eller håll käften, du beter dig som ett litet barn som har blivit bestulen på sin sista klubba. Du har alltså inget svar och ett uteblivet svar på frågan kan inte betyda annat än att jag har rätt i det jag påstår, åtminstone tills du behagar visa något som talar emot det.
Nej du beter dig som ett litet barn.

Svaret på frågan finns i utredningen och domen - där är det utrett varför man anser att de tekniska fynden är bundna till KJ.
Läs och ta till dig.
Citera
2014-07-26, 17:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Nej du beter dig som ett litet barn.

Svaret på frågan finns i utredningen och domen - där är det utrett varför man anser att de tekniska fynden är bundna till KJ.
Läs och ta till dig.

Jag vet att man har dragit de slutsatserna men anser att de är för långt dragna. Därför ber jag dig som anser dig veta bättre, att bena ut för oss andra hur man kan komma fram till slutsatsen att ingen annan kan ha orsakat det man har hittat. Du kan inte, det blir bara en gissning.
Citera
2014-07-26, 17:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Vilken annan gärningsman skulle ha vetat om tejpen som KJ själv identifierat som hans...

Det kan vi inte veta, men det betyder inte att det inte kan finnas en annan gärningsman, det förstår även du om du tänker efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in