2014-07-25, 21:55
Medlem
Denosynliges avatar
Asså ska man skratta eller gråta? Det här är så illa att jag orkar inte ens börja fundera i vilken ända jag ska börja. De i tråden som känner igen mig kan nog räkna ut vad jag tycker om allt det här. Finns inte mycket mer att säga just nu än att....

Härmed kröner jag Berny till drottningen av provokationer...
Citera
2014-07-26, 13:45
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Härmed kröner jag Berny till drottningen av provokationer...

Tycker bara hon beter sig efterblivet. Först gråter hon ut över hepatiten och erkänner att hon inte kommer orka genomgå en behandling. Sen tar hon tillbaka det och håller monolog om döden och Nicklas och "respekt för livet" (rofl!!!). Sen sitter hon och krökar hon några timmar senare.

Och Sinfon hade helt rätt i hypokondrin, nu börjar hon dra i epilepsi-snöret och gnälla över det. Det är extremt mycket nu. "Kräkningar" varje morgon, hepatiten som är akut fast bara så länge hon inte är sugen på att skölja ner pizzan med en stor stark, svimningar, EP, "undernäring", "uttorkning", HIV, tja det är egentligen en släng av det mesta man kan komma på i somatisk väg.
Citera
2014-07-26, 15:31
Medlem
Gafflens avatar
Jag undrar om berny faktiskt fortsätter dricka för att hon inte bryr sig egentligen eller för att hon bara tänker med röven så att säga.

Angående b's så kallade undernäring så har jag svårt att tro på den då hon kört med den väldigt länge, 😖 i böckerna också om jag vill minnas rätt.
Hon har ju klarat sig så pass bra för att vara konstant undernärd, och inte för att bara sån men hon ser inte speciellt undernärd ut.
Bara en reflektion.
Citera
2014-07-26, 15:34
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Angående b's så kallade undernäring så har jag svårt att tro på den då hon kört med den väldigt länge, 😖 i böckerna också om jag vill minnas rätt.
Hon har ju klarat sig så pass bra för att vara konstant undernärd, och inte för att bara sån men hon ser inte speciellt undernärd ut.
Bara en reflektion.

Hon vräker ju i sig pizza, pommes frites, hamburgare och glass stup i kvarten. Inga grönsaker där inte.

Handlar nog snarare om näringsbrist...
Citera
2014-07-26, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen

Angående b's så kallade undernäring så har jag svårt att tro på den då hon kört med den väldigt länge, ? i böckerna också om jag vill minnas rätt.
Bara en reflektion.

Hon har ju iaf säkerligen näringsbrist. Inte så mkt nyttiga grejer i glass, läsk och pizza.
Citera
2014-07-26, 15:42
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprstr
Hon har ju iaf säkerligen näringsbrist. Inte så mkt nyttiga grejer i glass, läsk och pizza.

Näringsbrist tvivlar jag inte en sekund på att hon har då det påverkar sömnen, aptiten, orken till att göra saker osv.
Dock skulle jag väl inte vilja skylla allt på detta men en frukt var och varannan dag skulle nog inte vara fel för B.
Citera
2014-07-26, 15:51
Medlem
Från B's blogg:

"Jag har en jobbig dag. Noll förmåga till närvaro och koncentration, en gnagande stress och kallsvettig och illamående. Har pratat med Jhna och med Janne. Senare idag kommer Miia. Jag har inget leg och har inte haft det sedan någon gång innan hemlösheten. Och nu börjar både jag och posten tröttna på att jag ska stå och föra väsen och få dom att ringa posten varje gång jag ska hämta ett paket. Som nu med nya datorn. Dom har börjat vägra mig att hämta ut något alls trots att jag innan lyckats hämta ut journaler och en hel del annat utan leg. Jag har ju lyckats ordna visa kort utan leg dom senaste åren vid två tillfällen men nu börjar jag inse att det är dags att skaffa ett id- kort som vanliga människor.Det skulle spara mig energi och jag skulle slippa slåss med män eller bli allmänt illa omtyckt överallt. Och jag skulle få ut mina saker utan att lägga timmar på att ordna, ändra mottagare och allt möjligt annat. Mina vänner börjar dra öronen åt sig när jag ska ha med dom för att legitimera mig. Dom får väl förmodligen mardrömmar efteråt eftersom det alltid slutar med slagsmål eller stora scener och jag involverar alla som går att ens försöka övertala eller ska stjäla mitt eget paket från ombudet. Kunderna stirrar och jag är uppvarvad. Kul. Nej inte särskilt. Och tid tar det också."

Okej..Nu är det inte roligt lr gulligt längre. Vad fan är detta? Ett leg kostar 400 spän och hon har massor av vänner med egna leg plus personal som kan följa med och identifiera henne så hon verkligen får ett leg. 20 lax på möbler men inget leg. WTF? Nej, det här var inte okej. Så beter sig en jag känner till som lider av en grov psykisk sjukdom, ingen annan. Och hur fan orkar hon? Blir ju många paket och mycket bråk, hur fan orkar man det? Plus att det är bra om hon nu begår bedrägerier, att de förvägrar henne hämta paketen. Egentligen borde någon ringa stället hon hämtar ut på och göra dem medvetna om att hon begår bedrägerier. Men det kanske redan någon här gjort? I dunno. Skamligt beteende either way och att skriva ut det påvisar en fullständig avsaknad av skam.
Citera
2014-07-26, 16:27
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Skamligt beteende either way och att skriva ut det påvisar en fullständig avsaknad av skam.

Snarare en brutal ärlighet, IMO, (jämfört med vissa andra).
Senast redigerad av Hyperexium 2014-07-26 kl. 16:31.
Citera
2014-07-26, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sambasomrero
OK........men har fortfarande svårt att fatta varför hon är så intressant och engagerar så många!
För att hon gjort sig ovän med folk som lider av en massa diagnoser och därför inte kan släppa henne och gå vidare. Det är samma folk som sitter här och kommenterar, dag ut och dag in.
Citera
2014-07-26, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Snarare en brutal ärlighet, IMO, (jämfört med vissa andra).
Ja, du vet ju att jag är på Bernys sida i detta, att folk härinne ligger på en sandlådenivå och letar fel, men detta var långt från okej. Hon måste alltså sluta med sådant och skärpa sig.

Nyfiken på annat, du som känner henne, var de 20 laxen förskottet på en psykopats dotter?
Citera
2014-07-26, 16:39
Medlem
Miss-Kittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Från B's blogg:

"Jag har en jobbig dag. Noll förmåga till närvaro och koncentration, en gnagande stress och kallsvettig och illamående. Har pratat med Jhna och med Janne. Senare idag kommer Miia. Jag har inget leg och har inte haft det sedan någon gång innan hemlösheten. Och nu börjar både jag och posten tröttna på att jag ska stå och föra väsen och få dom att ringa posten varje gång jag ska hämta ett paket. Som nu med nya datorn. Dom har börjat vägra mig att hämta ut något alls trots att jag innan lyckats hämta ut journaler och en hel del annat utan leg. Jag har ju lyckats ordna visa kort utan leg dom senaste åren vid två tillfällen men nu börjar jag inse att det är dags att skaffa ett id- kort som vanliga människor.Det skulle spara mig energi och jag skulle slippa slåss med män eller bli allmänt illa omtyckt överallt. Och jag skulle få ut mina saker utan att lägga timmar på att ordna, ändra mottagare och allt möjligt annat. Mina vänner börjar dra öronen åt sig när jag ska ha med dom för att legitimera mig. Dom får väl förmodligen mardrömmar efteråt eftersom det alltid slutar med slagsmål eller stora scener och jag involverar alla som går att ens försöka övertala eller ska stjäla mitt eget paket från ombudet. Kunderna stirrar och jag är uppvarvad. Kul. Nej inte särskilt. Och tid tar det också."

Okej..Nu är det inte roligt lr gulligt längre. Vad fan är detta? Ett leg kostar 400 spän och hon har massor av vänner med egna leg plus personal som kan följa med och identifiera henne så hon verkligen får ett leg. 20 lax på möbler men inget leg. WTF? Nej, det här var inte okej. Så beter sig en jag känner till som lider av en grov psykisk sjukdom, ingen annan. Och hur fan orkar hon? Blir ju många paket och mycket bråk, hur fan orkar man det? Plus att det är bra om hon nu begår bedrägerier, att de förvägrar henne hämta paketen. Egentligen borde någon ringa stället hon hämtar ut på och göra dem medvetna om att hon begår bedrägerier. Men det kanske redan någon här gjort? I dunno. Skamligt beteende either way och att skriva ut det påvisar en fullständig avsaknad av skam.

Man behöver väl bara beställa ett personbevis och sedan gå och skaffa ett leg. Kan man bli latare? Snart orkar hon väl inte annat än att ligga i sängen och kedjeröka och tycka synd om sig själv. Och hitta på nya symptom/sjukdomar.
Citera
2014-07-26, 17:13
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss-Kitty
Man behöver väl bara beställa ett personbevis och sedan gå och skaffa ett leg. Kan man bli latare? Snart orkar hon väl inte annat än att ligga i sängen och kedjeröka och tycka synd om sig själv. Och hitta på nya symptom/sjukdomar.

Inte hos polisen, har man ingen giltig legitimation när man ska förnya sitt leg där måste man ha en förälder, make/maka, myndigt barn eller ett syskon med sig som kan legitimera en och som måste skriva under ett papper där man b la berättar vilken relation man har. Det fick jag erfara när jag blev av med min plånbok för ett tag sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in