Från B's blogg:
"Jag har en jobbig dag. Noll förmåga till närvaro och koncentration, en gnagande stress och kallsvettig och illamående. Har pratat med Jhna och med Janne. Senare idag kommer Miia. Jag har inget leg och har inte haft det sedan någon gång innan hemlösheten. Och nu börjar både jag och posten tröttna på att jag ska stå och föra väsen och få dom att ringa posten varje gång jag ska hämta ett paket. Som nu med nya datorn. Dom har börjat vägra mig att hämta ut något alls trots att
jag innan lyckats hämta ut journaler och en hel del annat utan leg. Jag har ju lyckats ordna visa kort utan leg dom senaste åren vid två tillfällen men nu börjar jag inse att det är dags att skaffa ett id- kort som vanliga människor.Det skulle spara mig energi och jag skulle slippa slåss med män eller bli allmänt illa omtyckt överallt. Och jag skulle få ut mina saker utan att lägga timmar på att ordna, ändra mottagare och allt möjligt annat. Mina vänner börjar dra öronen åt sig när jag ska ha med dom för att legitimera mig. Dom får väl förmodligen mardrömmar efteråt eftersom det alltid slutar med slagsmål eller stora scener och jag involverar alla som går att ens försöka övertala eller ska stjäla mitt eget paket från ombudet. Kunderna stirrar och jag är uppvarvad. Kul. Nej inte särskilt. Och tid tar det också."
Okej..Nu är det inte roligt lr gulligt längre. Vad
fan är detta? Ett leg kostar 400 spän och hon har massor av vänner med egna leg plus personal som kan följa med och identifiera henne så hon verkligen får ett leg. 20 lax på möbler men inget leg. WTF?

Nej, det här var inte okej. Så beter sig en jag känner till som lider av en grov psykisk sjukdom, ingen annan. Och hur fan
orkar hon? Blir ju många paket och mycket bråk, hur fan orkar man det? Plus att det är bra om hon nu begår bedrägerier, att de förvägrar henne hämta paketen. Egentligen borde någon ringa stället hon hämtar ut på och göra dem medvetna om att hon begår bedrägerier. Men det kanske redan någon här gjort? I dunno. Skamligt beteende either way och att skriva ut det påvisar en fullständig avsaknad av skam.