Citat:
Jag sade inte att avslöjandet av handen på listen försvagade bevisningen. Sluta hitta på. Och tramsargument om alternativnissar, väderkvarnar och hjärnor som är frikopplade från verklighetskontakt stärker inte din sak. Förklara istället varför blodet inte kunde vara planterat. Att inget talar för det gör det inte omöjligt.
"Bevisningen har försvagats"...
Tillåt mig hånflina.
Där rök sista resten av din trovärdighet.
Du tror inte pappan har intresse av att kunna vilja skydda sin son och därför far med
oriktiga uppgifter?
Man kan ha förståelse för att en förälder ställer upp för en utsatt avkomma.
Men om det som i detta fall handlar om ett ohyggligt mord och föräldern till slut förstår
att avkomman verkligen måste vara skyldig så blir det inte annat än moraliskt förkastligt
att sluta upp vid sidan av en mördare till barn.
Någonstans måste gränsen gå och den går definitivt här.
Nu påstår jag inte att denna fader vet om att sonen är skyldig och ändå gör sina
ansträngningar för att hålla honom om ryggen, hjälper honom praktiskt med ett och annat
som avlägsnande av somliga bevis för skuld, men om det verkligen skulle ha skett så
handlar det om ingenting annat än skyddande av brottsling och sånt ses inte med blida ögon
utan kan rendera i flera års fängelse.
Din tilltro till pappan och hans uppgifter är rörande men röjer också en oerhörd naivitet.
"Bevisningen försvagad"...
För att någon random blogg visar upp en hand på en polis som täcker en bit av en list?
En list som redan är avfotograferad utan några händer i vägen så man vet hur den ser
ut alltså. Men en sån skitsak dras det sjukt stora växlar på och genast yras det om
en konspiration hos polisen.
Så symptomatiskt för högen av alternativnissar som jagar väderkvarnar likt en viss
paranoid riddare på den osaliga medeltiden.
Som KluvenTunga så insiktsfullt registrerat: det handlar inte om att finna en
sanning längre primärt utan i allt väsentligt är det fokuserat på det moraliskt
tvivelaktiga projektet att bortförklara en dömd persons skuld.
En skuld som framstår som omöjlig att bestrida för alla med ett rimligt mått av
logisk slutledningsförmåga och sunt förnuft.
Bevisningen är på intet sätt försvagad utom i hjärnor som är frikopplade från verklighetskontakt.
OBS! Jag påstår inte att pappan skulle ha hjälpt sonen på det ena eller andra sättet.
Tillåt mig hånflina.
Där rök sista resten av din trovärdighet.
Du tror inte pappan har intresse av att kunna vilja skydda sin son och därför far med
oriktiga uppgifter?
Man kan ha förståelse för att en förälder ställer upp för en utsatt avkomma.
Men om det som i detta fall handlar om ett ohyggligt mord och föräldern till slut förstår
att avkomman verkligen måste vara skyldig så blir det inte annat än moraliskt förkastligt
att sluta upp vid sidan av en mördare till barn.
Någonstans måste gränsen gå och den går definitivt här.
Nu påstår jag inte att denna fader vet om att sonen är skyldig och ändå gör sina
ansträngningar för att hålla honom om ryggen, hjälper honom praktiskt med ett och annat
som avlägsnande av somliga bevis för skuld, men om det verkligen skulle ha skett så
handlar det om ingenting annat än skyddande av brottsling och sånt ses inte med blida ögon
utan kan rendera i flera års fängelse.
Din tilltro till pappan och hans uppgifter är rörande men röjer också en oerhörd naivitet.
"Bevisningen försvagad"...
För att någon random blogg visar upp en hand på en polis som täcker en bit av en list?
En list som redan är avfotograferad utan några händer i vägen så man vet hur den ser
ut alltså. Men en sån skitsak dras det sjukt stora växlar på och genast yras det om
en konspiration hos polisen.
Så symptomatiskt för högen av alternativnissar som jagar väderkvarnar likt en viss
paranoid riddare på den osaliga medeltiden.
Som KluvenTunga så insiktsfullt registrerat: det handlar inte om att finna en
sanning längre primärt utan i allt väsentligt är det fokuserat på det moraliskt
tvivelaktiga projektet att bortförklara en dömd persons skuld.
En skuld som framstår som omöjlig att bestrida för alla med ett rimligt mått av
logisk slutledningsförmåga och sunt förnuft.
Bevisningen är på intet sätt försvagad utom i hjärnor som är frikopplade från verklighetskontakt.
OBS! Jag påstår inte att pappan skulle ha hjälpt sonen på det ena eller andra sättet.