Citat:
Ursprungligen postat av
Vierstein
Å andra sidan har även Spindelfridas och FUP-12:s vittne sett en del "tidigare försvunna" prylar i KJ:s lägenhet strax innan mordet.
Framförallt har det visat på att andra killar (män) av olika valörer har funnits i lägenheten både före och efter 4/5. Kanske även kvällen den 4/5? Mannen med skägg. Varför har inte dessa transor och okända män förhörts? Vissa har enligt Fup även pysslat med droger. Droger är ofta inblandade i brott av denna sort och troligtvis även vid mordet av VB. Vem är Martin Något?
Detta tycker jag personligen är mer intressant än påstådda försvunna saker eftersom lägenheten troligtvis inte är mordplatsen. VB har blivit rädd/grälat och flytt från lägenheten. Den enda hon hade kontakt med under kvällen var MB (inte mamman eller styvpappan) så troligtvis försökte hon nå MB på ett eller annat sätt. Sen tror jag att något svar från MB var preciserat med tid och plats, vilket gjorde att han raderade dessa sms omsorgsfullt i ett senare skede. VB har troligtvis flytt lägenheten vid 20 30 någon gång och sedan begett sig till området vid Lejonbacken och gömt sig där tills tiden blev inne att möta/gå till MB.
Telefon hade troligtvis beslagtagits av KJ eller/och någon medhjälpare. Att mobilen växlar mellan 3g-2g-3g tror jag har att göra med att någon/några sökte efter henne med bil och i bilen fanns hennes telefon. Antagligen var det för att inte bli hittad som hon valde att gå stigen genom skogen istället för den stora vägen som går parallellt med älven. Så att CB såg VB vid 21 30 kan nog stämma.