2014-07-06, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Tråkigt att programemt får så lite visningar. Att det postas på FT då och då verkar ju inte hjälpa, tråkigt.

Sen använder reportarna väl mkt "weasel-words" vilket sänker nivån. Men generellt så är det bra. Men måste sridas mer.

160.000 visningar totalt, 1.000 subscribers, de mest lyssnade avsnitten har 15.000 visningar. Plus att många läst artiklar i nymedia som behandlar avsnitten. Granskning Sverige är nästan lika stora som Veckans Motgift sett till visningar trots att de bara funnits i 4 månader!

Tycker det är riktigt framgångsrikt, tänk hur stor mängd människor 15.000 egentligen är och att de lyssnar till programmet i 20 minuter, och hur många av dessa 15k berättar vad de hört till någon annan? Annie Lööfs tal på SVT idag hade 150.000 lyssnare, för att sätta det i perspektiv.

Sen är det ju givetvis synd att de bara förlitar sig på youtube, de borde samarbeta med FT och se till att använda fler platformar, podcast osv. Förr eller senare kommer deras youtube account hackas eller stängas ner precis som Apple podcast gjorde med Motgift när de hamnade på topplistorna.

Bör även nämnas att Granskning Sverige redan är fyra gånger större en SDs projekt "Radio Länsman". SD har helt tappat greppet om nymedia vilket kommer få intressant komplikationer närmsta åren.
Senast redigerad av xant 2014-07-06 kl. 23:21.
Citera
2014-07-07, 00:16
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xant
Bör även nämnas att Granskning Sverige redan är fyra gånger större en SDs projekt "Radio Länsman". SD har helt tappat greppet om nymedia vilket kommer få intressant komplikationer närmsta åren.
Har något partimedia för något parti någonsin fungerat utanför det egna partiet? SD behöver inte och bör inte slösa kraft och resurser på olika mediasatsningar utan det lämnas bäst till externa aktörer/sympatisörer.
Citera
2014-07-07, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Har något partimedia för något parti någonsin fungerat utanför det egna partiet? SD behöver inte och bör inte slösa kraft och resurser på olika mediasatsningar utan det lämnas bäst till externa aktörer/sympatisörer.
Det där försökte jag förklara för Erik Almqvist här på Flashback när han fortfarande var kvar i partiet, men det var som att tala med en stubbe. Det enda SD behöver göra i mediaväg, försökte jag säga, var att skapa en debattidsskrift för medlemmarna.

Om man vill sänka det här projektet "Samtiden" behöver man bara ställa två enkla frågor. Kommer Samtiden att skriva sanningen om Sverigedemokraterna? Vem vill läsa något som inte beskriver sanningen?
Citera
2014-07-07, 01:30
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Det där försökte jag förklara för Erik Almqvist här på Flashback när han fortfarande var kvar i partiet, men det var som att tala med en stubbe. Det enda SD behöver göra i mediaväg, försökte jag säga, var att skapa en debattidsskrift för medlemmarna.

Om man vill sänka det här projektet "Samtiden" behöver man bara ställa två enkla frågor. Kommer Samtiden att skriva sanningen om Sverigedemokraterna? Vem vill läsa något som inte beskriver sanningen?
Du gav ett gott råd.
Citera
2014-07-07, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss

Jag menar självklart inte att SD ska driva mediakanaler, de är ju inte ens kapabla att knyta sina egna skor.

Jag syftade på relationen till nymedia.
Citera
2014-07-13, 12:59
Medlem
M Nordströms avatar
Här ett nytt reportage som handlar om konstnären Dan Park:

Citat:
Sverige blir mer och mer extremt. Ett säkert tecken på att ett land är en diktatur är att konstnärer fängslas. Varför reagerar ingen? Varför ringer inga varningsklockor? Varför slår inte Amnesty larm om situationen för konstnärer i Sverige? Mörkrets krafter tar över dag för dag, utan att någon vågar säga något. Varför är alla så

http://www.youtube.com/watch?v=VBFRpa5sXsc
Citera
2014-07-15, 20:22
Medlem
Runkpappers avatar
Dom hade helt klart kunnat varit mer objektiva och nyanserade utan att använda för mycket ideologiska och subjektiva förklaringar och uttryck. Programmet är som bäst när han frågar ut makthavare med sin seriösa och sympatiska radioröst och låter deras svar tala för sig själv.
Det är en sådan här motvikt SR behöver inom sin egen programfarm men då måste man jobba bort känslan att den är producerad för SD pengar.
På det stora hela en frisk fläkt bland all unken postmodernism och världsfrånvänd ryggdunksjournalistik.
Citera
2014-07-20, 15:14
Medlem
trickydicks avatar
Nytt avsnitt ute
https://www.youtube.com/watch?v=DjnGKuQ77T4
Citera
2014-07-26, 04:37
Medlem
Jag tycker att GS är sjukt oprofessionellt. Det är överdrivet, oslipat, otight -- som fan.

Man tycker att de borde ha lärt sig efter alla avsnitt, men det blir aldrig bättre. Dålig research, dålig story telling, fula klipp, "tolkningar", egna åsikter med mera. Jag hoppas att några lite smartare och mer slipade kan kidnappa konceptet och göra något bra av det.

Agendasättande nyheter ska vara sublima, om de ska ha någon verkan.
Citera
2014-07-26, 05:17
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Nytt avsnitt ute
https://www.youtube.com/watch?v=DjnGKuQ77T4
Bra avsnitt. De skattefinansierade "journalisterna" på Sveriges Radio borde ju avrättas, dom tror tydligen att verksamheten är deras egna totalitära lekstuga. Den där fjanten i början av avsnittet har man lust att träffa på nån gång, han verkar vara en riktig tuffing.
Citera
2014-07-27, 11:07
Medlem
ZTs avatar
Pedofiler på Pridefestivalen
Publicerades den 27 jul 2014
https://www.youtube.com/watch?v=Tjcdi-LAm9c
Citera
2014-07-28, 12:52
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heliga.ansiktet
Jag tycker att GS är sjukt oprofessionellt. Det är överdrivet, oslipat, otight -- som fan.

Man tycker att de borde ha lärt sig efter alla avsnitt, men det blir aldrig bättre. Dålig research, dålig story telling, fula klipp, "tolkningar", egna åsikter med mera. Jag hoppas att några lite smartare och mer slipade kan kidnappa konceptet och göra något bra av det.

Agendasättande nyheter ska vara sublima, om de ska ha någon verkan.
Struntprat. Det är just den lite lätt amatörmässiga stilen som ger dem trovärdighet. Du har inte fattat ett skit av hur man bygger effektiv åsiktsbildning på nätet.

Förmodligen är du en av dem som dömde ut Avpixlat, pga. "ful design och ful logga". Vi vet alla hur det gick...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in