2014-07-23, 17:53
Bannlyst
Stockholms tågscen mår ju inte bra just nu..det syns ju till exempel när turister kommer på besök. Då är det feta färgpieces som gäller. Samtidigt som Stockholms tågmålare kör tråkiga målningar med typ 4 färger, om det inte är en kromblaska..suck.

Inte för att vara den, men kolla kvalitén och skillnaden om du kollar på Stockholm Subway Stories, Area 08 2 osv...
Citera
2014-07-23, 18:04
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casualer
Stockholms tågscen mår ju inte bra just nu..det syns ju till exempel när turister kommer på besök. Då är det feta färgpieces som gäller. Samtidigt som Stockholms tågmålare kör tråkiga målningar med typ 4 färger, om det inte är en kromblaska..suck.

Inte för att vara den, men kolla kvalitén och skillnaden om du kollar på Stockholm Subway Stories, Area 08 2 osv...

Det är sommar. I skrivande stund är antagligen flera aktörer utomlands och målar som fan under semestern, dricker billig öl och äter god mat.

Du kan inte jämföra sådär. Vi snackar filmer som kom ut för 10-15 år sedan. Sedan dess har massiv övervakning införs i samhället tillsammans med enklare kommunikationsmedel. Nu säger jag inte att det inte går och måla t-bana i 20+ minuter i dagens läge, men det är lite svårare iom övervakningen som ökat markant. Kommunikationen gör ju att det är lättare att upptäcka och sanera tågen snabbare också ej att förglömma. För målas gör det ju, sen om du klagar för att det "inte målas" bara finns ett layup-/yardkort som förövarna i fråga gjort är ju upp till dig, det är en definitionsfråga.

Däremot tycker jag graffitiåret 2014 är väldigt bra hittills, men du kan ha en poäng i att det var med tågmålningar i trafik ~2000, och det säger ju isåfall sig själv i sådana fall.
Citera
2014-07-23, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Är det någon mer än jag som tycker det är lite Erse över fyllen på Reds målning vid Årstaväggen?
Inget ont om Reds. Han är duktig och ligger i.

Toys spekulerar..

Citat:
Ursprungligen postat av Casualer

Allting syns inte på insta, men ja ganska uppenbara anledningar varför tågscenen inte är som den en gång vart.. Och framför allt varför man inte har tid att lägga burners. Suck..
Citera
2014-07-23, 20:19
Medlem
Wotoloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Toys spekulerar..

Allting syns inte på insta, men ja ganska uppenbara anledningar varför tågscenen inte är som den en gång vart.. Och framför allt varför man inte har tid att lägga burners. Suck..

Finns en bra intervju i "Brap Brap issue 2" med Dre och Rob, där detta ämne tas upp. Läs det!
Citera
2014-07-24, 11:59
Medlem
BotkyrkaOGs avatar
Appropå ingenting, vart håller FÖK till nuförtiden? Vill minnas att de la upp en och annan ny grej på fotolgo för ett par årsvängar sen?
Citera
2014-07-24, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Är det någon mer än jag som tycker det är lite Erse över fyllen på Reds målning vid Årstaväggen?
Inget ont om Reds. Han är duktig och ligger i.

Han känner Erse, så det är nog lugnt skulle jag gissa
Citera
2014-07-25, 08:29
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Haha pajas, sitter och menar att reds skulle kicka sin skit av andra hahahahahahha... Folk som du som förstör flashbacks graffitidel.
Du borde lära dig läsa. Läs om läs rätt. Du har ju läsförståelse som en 12 åring.

Jag ska hjälpa dig lite på traven. Det gällde en målning, inte alla.
Citera
2014-07-25, 18:54
Bannlyst
EFK är ju en bra sammanfattning av Stockholmsscenen just nu.
Citera
2014-07-26, 05:15
Medlem
hmp ser man ju lite ibland!
Citera
2014-07-26, 11:57
Medlem
Någon som kommer ihåg intervjun med Star i UP? Tror det var 1996 el 97. Berättade om när han och Drow fick knas i ulriksdal och att dom satt i någon buske och boffade krom. Nostalgi.
Citera
2014-07-26, 13:11
Medlem
Jackie Moons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AssetManagement
Någon som kommer ihåg intervjun med Star i UP? Tror det var 1996 el 97. Berättade om när han och Drow fick knas i ulriksdal och att dom satt i någon buske och boffade krom. Nostalgi.

Ja synd att jag inte har tidningen kvar
Citera
2014-07-26, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AssetManagement

http://issuu.com/search?q=Underground+Productions

Leta där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in