2014-07-24, 14:23
Medlem
Tjena.

Skulle precis göra lite blodpudding men glömde på nån vänster att ta bort blodpuddingens plastförpackning från plattan (dummaste jag har gjort) och satt mig sedan framför datorn med ryggen mot.

Någon minut senare var hela rummet fullt med rök från blodpuddingens plastförpackning och jag måste andats in en del. Försökte hålla andan och gå ut för att ta luft när jag skulle göra iordning det under tiden. Hela huset fylldes nästan av rök.

Är nu lite orolig, vet att plaströk ska vara väldigt farligt. Vad bör man göra? Vad är riskerna? Bör man vara orolig? Någon som vet om blodpuddingsförpackningens plast är särskilt farlig?
Citera
2014-07-24, 14:25
Medlem
Sätt dig ner och glöm det där nu, folk röker ju tobak om dagarna..

Det är helt lugnt.
Citera
2014-07-24, 14:27
Medlem
E.W.s avatar
Du behöver absout inte vara orolig vid en så liten exponering för plaströk.

Om hela lägenheten brinner och du andas in röken är det naturligtvis farligt. Men inte en så liten exponering.
Citera
2014-07-24, 14:29
Medlem
MonkeysOnParoles avatar
Nej, det finns ingen plast runt livsmedel som är tillräcklig för att förgifta dig.
Citera
2014-07-24, 17:39
Medlem
lithionits avatar
har erfarigt liknande själv, då var det en plastslev som ramlade ned på plattan. Förstår att det känns extremt obehagligt. Antar att plast kring livsmedel inte är fullt lika giftig som om det t.ex. vore en plastskärbräda eller dylikt som ramlat på plattan.

När det hände mig öppnade jag fullt korsdrag i hela lägenheten och gick ut i en timme i den friska luften.
Citera
2014-07-24, 22:08
Medlem
Tack för alla svaren, de lugnade ned mig! Hade planer på att gå till läkare och "säkerhetskolla" mig och allting men nu struntar jag i det!

Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
har erfarigt liknande själv, då var det en plastslev som ramlade ned på plattan. Förstår att det känns extremt obehagligt. Antar att plast kring livsmedel inte är fullt lika giftig som om det t.ex. vore en plastskärbräda eller dylikt som ramlat på plattan.

När det hände mig öppnade jag fullt korsdrag i hela lägenheten och gick ut i en timme i den friska luften.

Gjorde samma! Blev en jobbig situation när man fick småpanik och försökte ordna allt på plattan och samtidigt visste att man inte skulle andas in.. Några inandingar blev det ju, sen när man läste om plaströk och grejer på nätet blev det ju lite nojjigt.

Men jag inga symptom eller nåt konstigt alls så allt känns hyfsat lugnt.
Citera
2014-07-25, 07:45
Medlem
Duramaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelkanel
Tjena.

Skulle precis göra lite blodpudding men glömde på nån vänster att ta bort blodpuddingens plastförpackning från plattan (dummaste jag har gjort) och satt mig sedan framför datorn med ryggen mot.

Någon minut senare var hela rummet fullt med rök från blodpuddingens plastförpackning och jag måste andats in en del. Försökte hålla andan och gå ut för att ta luft när jag skulle göra iordning det under tiden. Hela huset fylldes nästan av rök.

Är nu lite orolig, vet att plaströk ska vara väldigt farligt. Vad bör man göra? Vad är riskerna? Bör man vara orolig? Någon som vet om blodpuddingsförpackningens plast är särskilt farlig?

Ska inte vara någon fara. Som barn lekte jag utomhus genom att sätta eld på plast och andades in rök som fan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in