2011-01-19, 15:48
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
Varför? Det är så sjukt sexigt
Det var en trend på catwalken för hösten 09. Det slog inte igenom. Du kommer alltså behöva vänta rätt länge på att det ens kommer försökas igen...
Citera
2011-01-19, 18:09
Medlem
Jag bär läderbyxor vid ytterst få tillfällen men det händer. Det måste matchas rätt för att se bra ut, går inte att köra läder på läder då blir det gay.
Citera
2011-01-19, 18:41
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raid1911
Jag bär läderbyxor vid ytterst få tillfällen men det händer. Det måste matchas rätt för att se bra ut, går inte att köra läder på läder då blir det gay.

Svarta läderbyxor tillsammans med svart läderjacka, åååååh

Och 80-tals frisyr! Jag dööör
Senast redigerad av Cerise 2011-01-19 kl. 18:46.
Citera
2011-01-19, 20:38
Bannlyst
Läderbrallor är för gay... har du aldrig hört uttrycket läderbög??

Personligen skulle jag aldrig klä mig i läderbrallor. Känns för tyskt på nått sätt. Bara en homosexuell tysk med Village People-mustasch skulle kunna komma undan med att bära läder. Jag tvivlar också på att det är bra för potensen att springa omkring i en böguniform.
Citera
2014-07-19, 17:46
Medlem
Jag skulle lätt skaffa ett par läderbrallor men har inte hittat några som är sjyssta än. Vet du var man kan hitta ett par så sig gärna till.
Citera
2014-07-20, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martin36
Jag skulle lätt skaffa ett par läderbrallor men har inte hittat några som är sjyssta än. Vet du var man kan hitta ett par så sig gärna till.

ja

http://ateliernewyork.com/wp-content..._9_12_3572.jpg

http://ateliernewyork.com/wp-content...011/06/BBS.jpg

http://www.serie-noire.fr/ConceptSto...ther-black.jpg

Dock kostar de en rejäl slant
Citera
2014-07-22, 19:09
Medlem
Michael Jackson hade det i sin video Billie Jean. Ingen sa DÅ att han var bög. Alla tyckte han var skitsnygg. Diverse Sleazers under det senare 80-talet visade att det gick att ha på sig och bli sketaball. Töfft som fan. MC-åkare blir knappast kallade bögar. Så vad är problemet?

Svar: Läderbögar. DET satte standarden och gav fördomarna vatten på sina kvarnar. Ignorera detta. Kör på skinnbrallor, för det är hur jävla coolt som helst, så länge man har vikten och inte väger 95+ så att brallorna spricker. Se bara till att ha utrymme för picken, så det inte blir för trångt.
Citera
2014-07-22, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vardagsfanatikern
Michael Jackson hade det i sin video Billie Jean. Ingen sa DÅ att han var bög. Alla tyckte han var skitsnygg. Diverse Sleazers under det senare 80-talet visade att det gick att ha på sig och bli sketaball. Töfft som fan. MC-åkare blir knappast kallade bögar. Så vad är problemet?

Svar: Läderbögar. DET satte standarden och gav fördomarna vatten på sina kvarnar. Ignorera detta. Kör på skinnbrallor, för det är hur jävla coolt som helst, så länge man har vikten och inte väger 95+ så att brallorna spricker. Se bara till att ha utrymme för picken, så det inte blir för trångt.

Ja och nej! Läderbögar har du rätt i. Fast det är väl snarare conceptet och artworken inom gaykulturen, och den startades av en finne i.o.m Tom of Finland som skildrade matroser, bikers etc som stora muskulösa homos, och den utgavs på 60-talet om jag minns rätt.

Äger inte heller några byxor i skinn, men skulle mycket väl kunna tänka mig rent estetiskt. Fast känns lite opraktiskt då man inte gärna kan tvätta dem så ofta.
Citera
2014-07-23, 03:24
Medlem
Läderbyxor är som att balansera på en hårfin tråd. Antingen ser du råcool ut eller, som redan sagt, en ur Village People.
Nu är det ju inte ens kul att jämföra med Beckham då han klär i precis vad fan som helst i princip, men han har rockat läderbrallor några gånger och ser schyst ut i det!

http://i.huffpost.com/gen/1762866/th...KHAM-570.jpg?2

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/...90_634x847.jpg (ser inte riktig tom det är läder eller om google lura mig)
Citera
2014-07-24, 11:32
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
Varför? Det är så sjukt sexigt

Hej uggla,

för att det är väldigt få killar som kommer undan med att klä sig i läderbrallor. Liksom med vissa andra klädesplagg är läderbrallor ett sådant plagg som endast passar ett fåtal män, men som överlag ser ganska dumt ut. Jim Morrison är ett exempel på en person som klädde i läderbyxor:

Läderbrallor

Men å andra sidan var Jim rätt så snygg och klädde nog i det mesta, till skillnad från en ''average'' man som mest ser ut som en tysk läderbög i sådana byxor.
Senast redigerad av FromAnotherPlace 2014-07-24 kl. 11:35.
Citera
2014-07-24, 18:35
Medlem
AndrewBernards avatar
Kläder och skor: Köpråd --> Kläder och skor: Allmänt

/Moderator
Citera
2014-07-24, 18:42
Medlem
Ett par snyggt skurna läderbrallor kan vara fräckt!
Har ägt ett antal skinnbyxor!
Hade ett par med diskret snörning på sidan och dem var perfekta när man körde hoj.
(Såg inte ut som ett MC ställ)
Sen hade jag ett par som var precis som jeans.
Var fan tog dem vägen?
Hm.......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in