2014-07-24, 01:17
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubbo
Förklara för mig istället. Kommunisterna avlivade ett par hundra miljoner människor inom loppet av ett par årtionden.

Med det bagaget så fattar jag inte hur du kan klaga på troende.

Jag är inte kommunist, din tur.
Citera
2014-07-24, 01:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Jag är inte kommunist, din tur.

Men du förväntar att jag skall kunna skilja mellan ateism och kommunism, trots att kommunismen var/är uttalat ateistisk.

Eller?
Citera
2014-07-24, 01:21
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Med det bagaget så fattar jag inte hur du kan klaga på troende.

Naturligtvis klagar jag inte på troende. Klagar jag på något är det förstås troende som försöker pådyvla sina fantasier på andra, oavsett religion.
Citera
2014-07-24, 01:22
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Men du förväntar att jag skall kunna skilja mellan ateism och kommunism, trots att kommunismen var/är uttalat ateistisk.

Eller?

Mmm... jaaa... det förväntar jag mig nog att en normalbegåvad människa kan... faktiskt...
Citera
2014-07-24, 01:24
Medlem
iSlashs avatar
Citat:

Eller?

Jag har t ex inga problem med att skilja på nazister och katoliker om vi nu ska ta en liknande jämförelse...
Citera
2014-07-24, 01:26
Avslutad
Citat:
Jag har t ex inga problem med att skilja på nazister och katoliker om vi nu ska ta en liknande jämförelse...

Ok.

Då kan du nog räkna ut resten själv.
Citera
2014-07-24, 01:38
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ok.

Då kan du nog räkna ut resten själv.

Jag gissar jag på att du inte tycker det är rätt att förstöra hela städer och mörda alla dess invånare. Så din gud gjorde fel och du tycker han är lite pinsam.

Lustigt dock hur svårt det är för dig att säga det medan du inte tvekar en sekund om att det är ondska att skära ut hjärtat ur levande människor. Ännu lustigare är det hur jag, som gudlös hedning, dömd att i all evighet brinna i helvetet och med en moraluppfattning som definitivt inte kommer från Den Högste inte tvekar i endera fallet.

God natt.
Citera
2014-07-24, 02:09
Avslutad
Citat:
Jag gissar jag på att du inte tycker det är rätt att förstöra hela städer och mörda alla dess invånare. Så din gud gjorde fel och du tycker han är lite pinsam.

Lustigt dock hur svårt det är för dig att säga det medan du inte tvekar en sekund om att det är ondska att skära ut hjärtat ur levande människor. Ännu lustigare är det hur jag, som gudlös hedning, dömd att i all evighet brinna i helvetet och med en moraluppfattning som definitivt inte kommer från Den Högste inte tvekar i endera fallet.

God natt.

Det enda jag begär är att du ska rikta din kritiska blick mot dig själv innan du börjar gå lös på andra.

Är det för mycket begärt?
Citera
2014-07-24, 05:22
Medlem
Kommendantens avatar
Citat:
Det enda jag begär är att du ska rikta din kritiska blick mot dig själv innan du börjar gå lös på andra.

En liten fråga.
Har du svårt att acceptera att katoliker har varit onda genom historien?
Citera
2014-07-24, 06:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kommendanten
En liten fråga.
Har du svårt att acceptera att katoliker har varit onda genom historien?

"..genom historien"?

Du är ju idiot, karl!

Igår var den heliga Birgittas dag. Skulle du fråga henne samma sak, din förrädare?

Och så undrar ni varför Sverige går åt helvete. Ni är förlorade. Ja, ni får vad ni förtjänar.
Senast redigerad av Tubbo 2014-07-24 kl. 06:05. Anledning: Tillägg.
Citera
2014-07-24, 10:39
Medlem
iSlashs avatar
Citat:

Kritisk blick, det är själva definitionen av skepticism. Varför skulle jag försvara illdåd som utfördes i kommunismens namn? Jag är ingen kommunist. Jag tror inte heller det finns särskilt många som kallar sig kommunist i Sverige idag som försvarar sovjetdiktaturens vidrigheter. Inte heller tror jag att det finns några större mängder moderna katoliker som tycker det är ok att förstöra städer. Det märkliga är hur svårt det ska vara för dessa att säga rakt ut att guden i sagan om Sodom är en vidrig jävel. Fast, det är klart, då bryter man ju illusionen om den perfekta varelsen och hela konceptet faller som det korthus det är.
Citera
2014-07-24, 10:48
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
"..genom historien"?

Du är ju idiot, karl!

Katoliker har alltid varit fromma som lamm, eller vad menar du?

Citat:
Igår var den heliga Birgittas dag. Skulle du fråga henne samma sak, din förrädare?

Dyrkande av religiösa fanatiker har det väl aldrig kommit något gott ur?

Citat:
Och så undrar ni varför Sverige går åt helvete. Ni är förlorade. Ja, ni får vad ni förtjänar.

Går Sverige åt helvete? Hur då? Menar du bokstavligt eller enligt den sverigedemokratiska skrämselpropagandan? Vill din låtsaskompis straffa oss i Sverige för att Kommendanten tycker katoliker historiskt sett varit lite taskiga mot oliktänkande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in