2014-07-23, 22:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast i hennes bil hittar man inte offrets blod och ingen liklukt och man hittar inte heller tejp med spår i hennes lägenhet....
Man hittade inte ens bilen, för hon hade ingen.

Man letade inte i någon annan bil...
Citera
2014-07-23, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har inte sagt att trovärdigheten ökade med det, men den sjönk som en sten med beviset åklagaren presenterade.

Obetydligt, men pricken över i var tröjan med falu rödfärg
Citera
2014-07-23, 22:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Nej, det brukar räcka med att man hittar just den bil som är blodbesudlad och har offrets blod sig faktiskt..

Jag har inte hört om någon utredning där de efter ett sådant fynd planlöst fortsätter leta vidare i andra bilar i grannskapet.
Citera
2014-07-23, 23:00
Bannlyst
Citat:

behövdes inte, blev ju bingo i kjs
Citera
2014-07-23, 23:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
Obetydligt, men pricken över i var tröjan med falu rödfärg
Det var ett intressant ämne du tog upp där. Pappan berättade i rätten att han hittade en rödfärgad tröja och kontaktade polisen. Polismännen som kom och hämtade den gjorde det. De om några borde ha sett att det inte var blod. Hur kan pappan då anses kunna avgöra det?
Citera
2014-07-23, 23:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, det brukar räcka med att man hittar just den bil som är blodbesudlad och har offrets blod sig faktiskt..

Jag har inte hört om någon utredning där de efter ett sådant fynd planlöst fortsätter leta vidare i andra bilar i grannskapet.
Det har inte jag heller. Det är typiskt polisen, när en misstänkt finns, skygglappar på. Leta bevis mot den misstänkte, ingen annan.
Citera
2014-07-23, 23:07
Medlem
Citat:
Det har inte jag heller. Det är typiskt polisen, när en misstänkt finns, skygglappar på. Leta bevis mot den misstänkte, ingen annan.

Farligt tillvägagångssätt isåfall......
Citera
2014-07-23, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
behövdes inte, blev ju bingo i kjs

Blod har planterats många gånger förut och allt är långt ifrån vad det ser ut att vara vid en första anblick- det är aldrig bra att dra förhastade slutsatser.

Enligt lag ska dessutom andra tänkbara GM utredas när det förekommer tvivel vilket det uppenbart gör i det här fallet.

(Det är finns inga belägg för att tejpen från Kjs lgh var från samma rulle som den som hittades i Vbs hår..)
Citera
2014-07-23, 23:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja, det är nog typiskt bra utredare att följa bevisen och inte famla i blindo åt andra håll ...
Senast redigerad av micro113 2014-07-23 kl. 23:16.
Citera
2014-07-23, 23:14
Medlem
Citat:

Bara för att det b r u k a r räcka med det innebär det ju knappast att det alltid gör det.

Tänk så skulle läkare resonera likadant? Då hade de missat en massa sjukdomar och åkommor, särskilt de ovanliga som faktiskt FÖREKOMMER- så även när det gäller brott- "ovanliga" brott FÖREKOMMER på samma sätt som ovanliga sjukdomar!!!
Citera
2014-07-23, 23:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja, det är nog typiskt bra utredare att följa bevisen och i famla i blindo åt andra håll ...
Man famlar inte i blindo när man undersöker någon som det har spanats på i en vecka. Det måste finnas en anledning till spaningen, och den försvann inte med fyndet.
Citera
2014-07-23, 23:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Blod har planterats många gånger förut och allt är långt ifrån vad det ser ut att vara vid en första anblick- det är aldrig bra att dra förhastade slutsatser.

Enligt lag ska dessutom andra tänkbara GM utredas när det förekommer tvivel vilket det uppenbart gör i det här fallet.

(Det är finns inga belägg för att tejpen från Kjs lgh var från samma rulle som den som hittades i Vbs hår..)
Nej, det finns inga tvivel.

Och nej - det har inte "planterats ut blod många gånger" och definitivt inte under de omständigheter som man försöker ange i det här fallet.

Däremot har det hänt många gånger att misstänkta försöker fabulera ihop planterade bevis i hopp om att rikta blickarna ifrån sig ... Det är många som sett för mycket på TV helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in