2014-07-19, 20:51
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Lärt dig av Manker? Ska också testa det någon dag har jag tänkt!
Både ja och nej, jag har blandat öl ett bra tag. Men, just IPA (eller DIPA i hans fall) så var det ett tips från Manker som gjorde att jag tog två öl som fanns hemma och testade. Brukar du blanda öl?
Citera
2014-07-19, 20:57
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Förresten, är det någon av er som ägnar sig åt ölbryggning med delmäskning/helmäskning alternativt med satser?

Känns som om man är jätteintresserad av öl så borde man kunna ta det ett steg längre. Någon?
Jodå, BIAB med lite MaxiBIAB för att få mer öl.
Citera
2014-07-19, 21:00
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Både ja och nej, jag har blandat öl ett bra tag. Men, just IPA (eller DIPA i hans fall) så var det ett tips från Manker som gjorde att jag tog två öl som fanns hemma och testade. Brukar du blanda öl?

Ah okej! Nej, jag har aldrig gjort det. Verkar väldigt kul dock så ska testa med en IPA/DIPA och en veteöl någon dag.

Edit: hur mycket av vardera hade du i, förresten? 50/50?
Senast redigerad av Punkliv 2014-07-19 kl. 21:11.
Citera
2014-07-20, 09:17
Medlem
Citat:
Förresten, är det någon av er som ägnar sig åt ölbryggning med delmäskning/helmäskning alternativt med satser?

Känns som om man är jätteintresserad av öl så borde man kunna ta det ett steg längre. Någon?

Jadå, helmäskning. Man lär sig massor på det, genom att smaka på malt och humlesorter var för sig och vad jästen gör.
Citera
2014-07-20, 10:44
Medlem
Casabas avatar
Ny podd om Öl - Ölpodden. Programledare är Christian Eikner, barchef på Nya Carnegiebrygget, och podden verkar i allmänhet vara uppbackad av Carlsberg. Kanske kan bli något intressant.

https://itunes.apple.com/se/podcast/olpodden/id898088801?l=se
Citera
2014-07-20, 11:50
Medlem
prewes avatar
Citat:

Ja, helmaltsbryggning. Det är fantastiskt roligt.
Citera
2014-07-20, 15:18
Medlem
WalterSullivans avatar
Jag vart sugen på att testa en flaska Brewdog Sink the Bismarck men verkar inte finnas nånstans, görs den inte längre?
Citera
2014-07-20, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Jag vart sugen på att testa en flaska Brewdog Sink the Bismarck men verkar inte finnas nånstans, görs den inte längre?

Nej den produceras inte längre. Verkar svårt att hitta den online med då den har några år på nacken, samt inte gjordes i sådär jättemånga ex.

Den går säkert att hitta på någon importsida eller hos någon privatperson som är beredd att sälja. Skulle gärna prova den med, men den är ju lite dyr en bekant hade turen att få smaka på den och han tyckte inte den var spec god. dock annorlunda, men han föredrog Brewdog TNP istället. Och hörde rykten om att en ny batch TNP ev. var på gång inom en snar framtid.

EDIT: kan dock ha drömt det sista
Citera
2014-07-23, 21:48
Medlem
Sitter i detta nu på ölrepubliken och smyger i mig en engelszell gregorius. Riktigt mysig öl! Även fått i mig en st bernadus 12 också. Riktigt mysigt hak med en skön bibel att välja från
Citera
2014-07-23, 22:08
Medlem
brutefishs avatar
liefmans cuvee brut från 11 på balkongen. alltså, man slutar inte hinka fören den är tom. älskar den. tur jag köpte ett kolli.
Citera
2014-07-23, 22:18
Medlem
BotkyrkaOGs avatar
Varnar för ölen 1644 vit blanche, äckligaste mest kräkframkallande ölen jag någonsin druckit, stod och plockade weisbier och tyckte flaskan såg rolig ut, ångrar det dock i efterhand.
Citera
2014-07-23, 22:29
Medlem
irrus avatar
Augustisläppet börjar ju så sakta närma sig. Något speciellt man bör hålla ögonen på och försöka få tag i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in