2014-07-23, 10:08
Medlem
Caprice110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Är det inte lite märkligt att PSG går efter Conte egentligen? De är antagligen ute efter en tränare som kan hjälpa dem att ta det sista steget i Europa. Är han verkligen rätt tränare för det givet hur det gick för Juventus i CL och EL (vill argumentera för att det var ett stort misslyckande att man missade finalen i EL och förstås att man åkte ur sin grupp i CL dessförinnan).

Jag gillar conte och hans sätt att spela boll av det lilla jag sett.

Att de åkte mot galatasaray var hemskt, sjukt att de fick spela på den planen xD

Jag tror inte PSG kommer vinna CL på x-antal år eftersom deras liga är så sjukt dålig så får de inte spela mot bättre motstånd för att klara av tempot. Skulle de möta ett Bayern som har en tuffare liga så skulle de få problem eftersom PSG har ett annat tempo.

Sedan hoppas jag också att zlatan inte vinner CL. Så sjukt trött på medierna som älskar honom :@ Han är en bra spelare, men man blir bara irriterad att de alltid pratar om honom. Tex David luiz går till zlatans psg. Han äger inte psg :@
2014-07-23, 10:17
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
http://www.goal.com/en/news/11/transfer-zone/2014/07/21/4974109/barcelona-agree-mathieu-deal?ICID=HP_PN_3#article-comments

20 miljoner euro för en 30 årig Mathieu, inte så bra köp av Barcelona om det är sant.

Prismässigt tveksamt, spelarmässigt ett bra köp.

Priserna på spelare har nått löjliga nivåer, 20 miljoner för Mathieu är inte uppseendeväckande faktiskt. Man får anta att han har tre bra säsonger i sig, helt ok.
2014-07-23, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Prismässigt tveksamt, spelarmässigt ett bra köp.

Priserna på spelare har nått löjliga nivåer, 20 miljoner för Mathieu är inte uppseendeväckande faktiskt. Man får anta att han har tre bra säsonger i sig, helt ok.

Tänkt som ersättare till Adriano eller? Han hade väl något fel med hjärtat?

Känns lite märkligt att Barcelona av alla lag slänger ut sådana summor för en osexig spelare som Mathieu. Men det är ju inte första gången han ryktas till Barca så uppenbarligen ser man ju något i honom.
2014-07-23, 10:23
Moderator
zanteras avatar
Är detta Barcelona's sämsta transferfönster på 10 år eller något?
2014-07-23, 10:28
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
http://www.goal.com/en/news/11/transfer-zone/2014/07/21/4974109/barcelona-agree-mathieu-deal?ICID=HP_PN_3#article-comments

20 miljoner euro för en 30 årig Mathieu, inte så bra köp av Barcelona om det är sant.

Illa... När de till slut efter alla dessa år äntligen har vett nog att köpa in en centerback så köper de en medelmåtta som snart blir 31 och som dessutom kostar alldeles för mycket. Sen hamnar man på 2 års förbud mot transfers och då är det alltså Mathieu, Pique och Bartra som ska stå i försvaret. Kommer han ens hålla i minst 2 år? Det tror iaf inte jag.

Det gick alltså från att de satsade 100% på att köpa in 2 bra mittbackar till att kanske köpa 2 mittbackar och sen till att möjligen bara köpa en. Och nu ser det ut som att det verkligen blir en och så blir det Mathieu av alla... Kan ju lika gärna skita i att köpa någon öht
Senast redigerad av C0w 2014-07-23 kl. 10:32.
2014-07-23, 10:30
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Tänkt som ersättare till Adriano eller? Han hade väl något fel med hjärtat?

Känns lite märkligt att Barcelona av alla lag slänger ut sådana summor för en osexig spelare som Mathieu. Men det är ju inte första gången han ryktas till Barca så uppenbarligen ser man ju något i honom.

Vad jag vet så kommer Adriano tillbaka. Adriano har spelat mittback, ytterback och på mittfältet men väl egentligen mest tänkt som ytterback.

Mathieu är tänkt att kliva in som mittback rakt av, Mascherano ska inte spela där mer. Går rykten om att Mascherano och Busquets ska spela ihop som dubbla pivotes för att kompensera den offensiva trion där framme och även för att Messi tydligen inte behöver springa på planen längre.

Det har gått 1 800 dagar sedan Barcelona köpte en renodlad mittback och jag har för mig att Mathieu inte är renodlad. Just nu får jag känslan av att de väntar på att kunna lyfta upp en talang från b-laget, där passar den här värvningen in rätt fint.
Senast redigerad av Zog Rules 2014-07-23 kl. 10:33.
2014-07-23, 10:31
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera

Verkligen inte, de har trots allt värvat en av världens bästa fotbollsspelare. De har fått in Rakitic plus en av världens främsta målvaktstalanger. Och sen kan ju folk sluta klanka ner på Mathieu, han har varit en bra back i La liga i flera år. Han är i stort sätt alltid bra mot Barcelona för den delen. Priset är ju dock lite väl högt. 12 miljoner euro hade varit lagomt.
2014-07-23, 10:33
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Verkligen inte, de har trots allt värvat en av världens bästa fotbollsspelare. De har fått in Rakitic plus en av världens främsta målvaktstalanger. Och sen kan ju folk sluta klanka ner på Mathieu, han har varit en bra back i La liga i flera år. Han är i stort sätt alltid bra mot Barcelona för den delen. Priset är ju dock lite väl högt. 12 miljoner euro hade varit lagomt.

Känns samtidigt som de offrat väldigt mycket för att få dessa spelare. Hur blir det med Xavi? Pratats en del om att han försvinner med.
2014-07-23, 10:36
Medlem
Alligator_Gundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Det kanske är ett gammalt rykte men läser att Antonio Conte kommer presenteras idag som ny tränare för PSG.

Kan detta påverka Cavanis vilja att stanna eller ej?
2014-07-23, 10:37
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:

Hur tänker du nu?

Rakitic, Rafinha, ter Stegen, Bravo, Suarez, Deulofeu och möjligen en mittback. Hur bra värvningar som helst.

Pratas mycket om Barcelonas defensiv men de släppte faktiskt in färre mål än Real i ligan förra säsongen. Tål att tänkas på.

Xavi stannar, i alla fall minst till vinterfönstret. Då kanske det blir USA för honom.
2014-07-23, 10:39
Medlem
Emolls avatar
Ni får inte glömma att Macherano fortfarande är ett mittbacks alternativ för Barcelona, inte optimalt men fungerar. De har ju även Song som backup.. Men visst behövs en ny mittback på sikt men inte akut, även om det hade varit bra.
2014-07-23, 10:42
Medlem
Caprice110s avatar
Citat:
Känns samtidigt som de offrat väldigt mycket för att få dessa spelare. Hur blir det med Xavi? Pratats en del om att han försvinner med.

Läst att han har bestämt sig för att vara kvar ett år till.
Själv tycker jag barcelona borde ta vara på honom och ta in honom i organisationen, tränare eller liknande.

Kan det ha mycket att göra med att Mathieu spelar i La Liga och vet hur det fungerar? Det är därför de är intresserade. Dock tycker jag det låter mycket för en som är 30 år. Är han bra med bollen? Med tanke på barcelona alltid vill rulla boll :P

Tycker dock det borde finnas någon yngre i La liga som är bra och skicklig med bollen. Jag följer dock ej La Liga så har inte så stor koll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in