2014-07-22, 13:16
Medlem
Alligator_Gundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenBlitz.
På tal om det, arbetade på 7-eleven ett tag, och hände ibland att folk snodde (den använda) toalettborsten ifrån kundtoaletten.

"Ka-ching!"
Citera
2014-07-22, 15:42
Medlem
Smirmats avatar
Vilket bra sätt Svenne visar att spara pengar på mindre pålägg nästa vecka. En minimal skiva salami på ett gigantisk tunnbröd.
Citera
2014-07-22, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelaren63
Nej, stålradialdäck deformeras inte av högre ringtryck.

Däremot påverkas komforten och i viss mån trafiksäkerheten eftersom greppet kan bli sämre. Men så länge det går bra så sparar man pengar!

Greppet kan bli bättre också. Jag ser mest fördelar med högre lufttryck. Många kompromisser där komfort verkar viktigare än stabilitet i hög fart. Konstig värld vi lever i.
Citera
2014-07-22, 17:38
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Vilket bra sätt Svenne visar att spara pengar på mindre pålägg nästa vecka. En minimal skiva salami på ett gigantisk tunnbröd.
Jag är rätt säker att i den här tråden så beskriver en medlem i ett inlägg hur en jävla snålis på hans jobb sitter och drar ett pålägg på en smörgås så han får en pyttebit pålägg i varje tugga.
(FB) Det snålaste ni varit med om?
Det är för övrigt nog en tråd vars rubrik snarare läses 'era bästa spartips' istället för 'det snålaste ni varit med om?' av snåla människor..
Citera
2014-07-22, 17:55
Medlem
Kaejkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Du hittar länk till bloggen i denna tråd: (FB) Ung bloggerska och mamma skriver deepthroat guide

Länken är ju tyvärr död nu så jag använde web.archive.org. Det är första gången jag sökt upp cachade sidor så det är mycket möjligt att det finns bättre verktyg. Här har du en direktlänk som föörhoppningsvis funkar.

https://web.archive.org/web/*/http://shimoangel.blogg.se/

Förklarar saken varför hon såg ung ut och att ungen inte såg asiatisk ut någonstans!

Haha Sofia vilken tomte. Hemmagjord Moet.
Citera
2014-07-22, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Är du helt jävla dum i huvudet? Klart som fan att butiker får sälja återlämnade kläder.
Vilken planet bor du på??

http://www.expressen.se/nyheter/det-kanns-som-ett-han/

Även Lindex och övriga klädaffärer har samma policy:

Lindex Hej xxxx
Alla plagg som reklameras ska slängas eller skänkas beroende på vad som är fel.
Senast redigerad av BallaRune 2014-07-22 kl. 18:03.
Citera
2014-07-22, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune

Lindex Hej xxxx

Inte hela kläder

Citat:
Plagg som någon köpt, men lämnat tillbaka på grund av något mindre fel.

http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/har-forstor-hm-klader/

Citat:
Och det behövs inte mycket för att ett plagg ska förstöras.
- Så fort en vara reklameras så klipps den och kastas. Det spelar ingen roll om det bara är ett enda litet larmhål, det slängs ändå, säger en butiksanställd i nordvästra Skåne.

Hela kläder säljes! Punk slut!
Citera
2014-07-22, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune

Lindex Hej xxxx

Reklamation och retur är inte samma sak

Sofia lämnade tillbaka för att hon "inte tyckte om den så mycket". Det var inget fel på plagget, hon använde öppet köp.
Senast redigerad av Macca2013 2014-07-22 kl. 18:33.
Citera
2014-07-22, 20:46
Avslutad
Det enda positiva med gårdagens avsnittet var att Linus inte var med. Av alla karaktärer i serien är han den värsta tillsammans med familjen som stjäl ketchup och dasspapper. Svenne är ju också ett riktigt stolpskott. Hans fru är ju dock ganska snygg så jag fattar inte hur hon står ut med honom.
Citera
2014-07-22, 21:04
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Det enda positiva med gårdagens avsnittet var att Linus inte var med. Av alla karaktärer i serien är han den värsta tillsammans med familjen som stjäl ketchup och dasspapper. Svenne är ju också ett riktigt stolpskott. Hans fru är ju dock ganska snygg så jag fattar inte hur hon står ut med honom.

Verkar inte som Peter är med i nästa avsnitt av det man fick se i trailern till nästa. Vilket är synd då han är den mest underhållande.
Citera
2014-07-22, 21:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Verkar inte som Peter är med i nästa avsnitt av det man fick se i trailern till nästa. Vilket är synd då han är den mest underhållande.

Ja, Peter är den mest vettiga människan i programmet, fast jag undrar om man verkligen sparar pengar på att laga sina foppatofflor hos skomakaren istället för att köpa nya. Petra har också en del smarta tips, men det är ju så otroligt tidskrävande att springa runt i affärer under flera timmar och leta efter gratiserbjudanden. Känns så jobbigt att offra flera timmar för att bara tjäna några kronor.

Hoppas verkligen att Linus inte är med i flera avsnitt, jag står fan inte ut med den snubben.
Citera
2014-07-22, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Ja, Peter är den mest vettiga människan i programmet, fast jag undrar om man verkligen sparar pengar på att laga sina foppatofflor hos skomakaren istället för att köpa nya. Petra har också en del smarta tips, men det är ju så otroligt tidskrävande att springa runt i affärer under flera timmar och leta efter gratiserbjudanden. Känns så jobbigt att offra flera timmar för att bara tjäna några kronor.

Hoppas verkligen att Linus inte är med i flera avsnitt, jag står fan inte ut med den snubben.

Gillar den nya 4 barns familjen med de sparar på ett bra sätt och så har de ett mål med sitt sparande en usa resa. Nästa vecka blir det med kul verkar det som en snubbe som självhushållar hoppas det blir bra, fast han och hans kompisar såg ut som några a-lagare fast det kanske var en del av självhushållningen med att bränna sin egen sprit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in