2014-07-22, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zezzyy
Bräckt vatten men inte saltvatten , idiot. Vem är det som är "oallmänbildad"

OK så enligt dig så har vi bräckt vatten på västkusten, du är fanimig dummare än tåget.
Får uppdatera signaturen igen verkar det som...
Senast redigerad av ettpundsvartkrut 2014-07-22 kl. 12:58.
Citera
2014-07-22, 13:00
Medlem
Är man så dumsnål att man inte köper till försäkring (eller avbeställningsskydd) får man stå sitt kast. Eldar man ner sitt eget hus utan hemförsäkring så är man hemlös. Kan anses tråkigt att inte resebolaget eller varför inte staten, täcker kostnaderna, men lite ansvar får man nog ta själv.
Citera
2014-07-22, 13:06
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Håller inte med dig. Magsjuka och Turkiet går ihop som sydpolen och förfrusna tår. Om man köper en resa åligger det väl resenären att kolla upp resmålet och göra en bedömning av huruvida avbeställningsskydd är en bra investering eller om man vill ta risken att köra utan?
Finns hundratusentals resenärer som åker till Turkiet varje år utan att åka på epidemisk magsjuka. Jämfört med afrikanska länder som Egypten eller Marocko så är bakteriefloran snarare europeisk. Väljer man dessutom ett dyrare nordiskt hotell så har man in facto kollat upp resmålet och gjort en bedömning. Avbeställningsskydd hade om jag förstår det rätt inte gällt här, utan enbart om någon i familjen insjuknat på hemmaplan redan innan resan.
Citera
2014-07-22, 13:16
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kabelryckarn
Är man så dumsnål att man inte köper till försäkring (eller avbeställningsskydd) får man stå sitt kast. Eldar man ner sitt eget hus utan hemförsäkring så är man hemlös. Kan anses tråkigt att inte resebolaget eller varför inte staten, täcker kostnaderna, men lite ansvar får man nog ta själv.

Är man så dum att man tror att avbeställningsskyddet går att använda hur som helst bör man inte få kommentera hur dumma andra är.... (Är det nu man ska använda en sån här? )
Citera
2014-07-22, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Avbeställningsskydd hade om jag förstår det rätt inte gällt här, utan enbart om någon i familjen insjuknat på hemmaplan redan innan resan.

Kan stämma, men är man rädd för dålig mat bör man hålla sig till friterat eller annat som är väl tillagat. Personligen rör jag aldrig mejeriprodukter utomlands första tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
Är man så dum att man tror att avbeställningsskyddet går att använda hur som helst bör man inte få kommentera hur dumma andra är....

Finns försäkringar som skyddar under resan också, avbeställningsskyddet gäller inte påbörjad resa. Där med parentes runt avbeställningsskyddet.
Senast redigerad av kabelryckarn 2014-07-22 kl. 13:23.
Citera
2014-07-22, 13:27
Medlem
killen30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jobbaridag
Sen undrar jag varför man tar med sig så små barn på resan.
En annan fråga är också varför man åker utomlands när det har varit och det är och kommer vara 25-30 grader i hela Sverige samtidigt.

Man slutar aldrig att förvånas.

Ja man kanske vill komma bort och se andra platser/människor, har familj/släkt utomlands, bara vill lämna trista Sverige ett tag och komma bort några veckor, slippa frysa ihjäl när man ska bada, slippa få utflykten förstörd av ösregn. Ja listan kan nog göras rätt lång varför man vill resa trots varmt här...
Senast redigerad av killen30 2014-07-22 kl. 13:30.
Citera
2014-07-22, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GetStitches
En familj som uppenbarligen blir blåst utav fritidsresor känner sig "Tvingade att fara till turkiet" trots att "Trots att 30 gäster fort*farande är sjuka, varav en legat med dropp" och det kan vara förenat med livsfara så har nu familjen valt att ändå åka dit med sina barn, för dom känner att dom nu har gnetat ihop pengar till denna resa. Och beskyller istället fritidsresor(som faktiskt är en liten bov i sig) för att "Tvinga" dom att åka....

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19255589.ab

Jag citerar " Enligt Smittskyddsinstitutet orsakar den många dödsfall, framför allt hos barn. "

Jag citerar "– Vi tvingas att åka. Vi har gnetat ihop pengarna till den här resan. Jag har ingen lust att kasta pengarna i sjön"

Bra komiskt om ni frågar mig, haha allt för en liten solsemester denna varma Svenska sommar!

Vem fan åker på barnsemester i turkiet ens?
Citera
2014-07-22, 13:34
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kabelryckarn
Kan stämma, men är man rädd för dålig mat bör man hålla sig till friterat eller annat som är väl tillagat. Personligen rör jag aldrig mejeriprodukter utomlands första tiden.

Finns försäkringar som skyddar under resan också, avbeställningsskyddet gäller inte påbörjad resa. Där med parentes runt avbeställningsskyddet.

Tvivlar på att något försäkringsbolag skickar tillbaka pengar för att en familj inte vill åka till ett hotell där folk blivit sjuka.

Och nu har dom inte blivit sjuka än så tal om försäkring är bara att slopa direkt.
Citera
2014-07-22, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GetStitches
En familj som uppenbarligen blir blåst utav fritidsresor känner sig "Tvingade att fara till turkiet" trots att "Trots att 30 gäster fort*farande är sjuka, varav en legat med dropp" och det kan vara förenat med livsfara så har nu familjen valt att ändå åka dit med sina barn, för dom känner att dom nu har gnetat ihop pengar till denna resa. Och beskyller istället fritidsresor(som faktiskt är en liten bov i sig) för att "Tvinga" dom att åka....

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19255589.ab

Jag citerar " Enligt Smittskyddsinstitutet orsakar den många dödsfall, framför allt hos barn. "

Jag citerar "– Vi tvingas att åka. Vi har gnetat ihop pengarna till den här resan. Jag har ingen lust att kasta pengarna i sjön"

Bra komiskt om ni frågar mig, haha allt för en liten solsemester denna varma Svenska sommar!

Haha jag reagerade också på det där faktiskt. De är alltså oroliga för barnets välmående men inte tillräckligt oroliga för att skita i resan uppenbarligen. Det är alltså värt att chansa tycker dom, en 1-åring som får magsjuka kan bli mycket medtagen och i värsta fall dö. Men de har ju gnatat ihop pengarna...

Ja, herregud.
Citera
2014-07-22, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Jag var på en sådan där All inklusive. En morgon vaknade jag tidigt som fan och hade slut vatten på rummet så jag gick ned till matsalen för att hämta vatten. Döm om min när frukosten redan var uppdukad halv sex på morgonen!

Det visade sig att dom gjorde i ordning för frukost när dom stängde på kvällen och gick hem från köket!

Då stod alltså all mat framme i värmen hela natten övertäckta med plast. Skinka, ost o andra kylvaror.

Inte undra på att det blir magsjuka på det. Själv åt jag bara kokta ägg till frukost resten av tiden.

.

Hehe, slappt men nog överdrivet. Låter dock som att turkiska hälsovårdsnämnden borde göra ett besök på ditt hotell.

Varför har inte jag eller nån jag känner problem som denna familj. Man orkar inte sån här skit.
Citera
2014-07-22, 13:43
Medlem
Trumpeters avatar
Uppenbarligen bryr de sig väldigt lite om barnet.
Citera
2014-07-22, 14:12
Medlem
Att ingen har kommenterat att det inte är ett val mellan "att åka" eller "förlora pengarna".

Pengarna är redan förlorade. Det är en sunk cost.

Valet är mellan att:

1. Åka

2. Inte åka.

Jag hade valt att inte åka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här