2014-07-22, 12:06
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Är det bara sommarlovslediga tonåringar inne på Flashback idag? Hur fan kan det här få sån uppmärksamhet? För det första så finns det en tråd för idioter som får gråta ut i media, för det andra så är detta väl knappast något konstigt att vara lite besviken eller upprörd över?

För en barnfamilj med normalinkomst så krävs det lite sparande för att få ihop till en utlandsresa. Förmodligen så har denna familj planerat bra, valt ett lite dyrare hotell som ska ha god standard och vara barnvänligt, just för att undvika denna typ av situationer. Att de då blir besvikna över att faktiskt "tvingas" dit - när alternativet är att förlora 30000 spänn så kan man säga att ett visst tvång föreligger - när Fritidsresor inte ens hittat smittkällan på hotellet där folk fortfarande insjuknar, det är väl knappast märkligt alls?

Möjligen kan man tycka att de är idioter som vänder sig till Aftonbladet av alla skittidningar, men de såg det väl antagligen som sin enda chans att sätta press på Fritidsresor. Som själv varandes förälder så tycker jag att det är bra att de uppenbarligen värnar om sina barn i den mån det är rimligt att begära.

Javisst, de kan strunta i att åka dit också och förlora sina 30000, men varför göra det utan att åtminstone försöka att lösa det på andra sätt först? Sen får de väl i värsta fall köpa massor av handsprit, äta på restauranger istället för i matsalen, bada i havet istället för i poolen och hoppas på det bästa.
Håller inte med dig. Magsjuka och Turkiet går ihop som sydpolen och förfrusna tår. Om man köper en resa åligger det väl resenären att kolla upp resmålet och göra en bedömning av huruvida avbeställningsskydd är en bra investering eller om man vill ta risken att köra utan?
Citera
2014-07-22, 12:19
Avslutad
Haha, detta är också lite komiskt, jag citerar

"Malin fasar för ett*årige sonen Morris.
– Jag vill inte att han ska bli allvarligt sjuk på hotellet."

Varför ta denna enorma risk och fara dit då? Asså detta är ju sjukt, fattar hon inte själv hur jävla dum hon låter? Har vi inte ett så kallat eget ansvar längre? Sen om hennes son råkar illa ut vad gör hon då? Står och gråter ut på aftonhoran igen och skyller allt på fritidsresor haha!
Citera
2014-07-22, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brattalatta
Turkiet har bara skitig äckelmat, att folk fortfarande envisas att åka dit. Precis som Thailand. Kommer alltid uppstå massor med magsjuka där, och inte minst resistenta bakterier.

Jag var på en sådan där All inklusive. En morgon vaknade jag tidigt som fan och hade slut vatten på rummet så jag gick ned till matsalen för att hämta vatten. Döm om min när frukosten redan var uppdukad halv sex på morgonen!

Det visade sig att dom gjorde i ordning för frukost när dom stängde på kvällen och gick hem från köket!

Då stod alltså all mat framme i värmen hela natten övertäckta med plast. Skinka, ost o andra kylvaror.

Inte undra på att det blir magsjuka på det. Själv åt jag bara kokta ägg till frukost resten av tiden.

.
Citera
2014-07-22, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Är det bara sommarlovslediga tonåringar inne på Flashback idag? Hur fan kan det här få sån uppmärksamhet? För det första så finns det en tråd för idioter som får gråta ut i media, för det andra så är detta väl knappast något konstigt att vara lite besviken eller upprörd över?

För en barnfamilj med normalinkomst så krävs det lite sparande för att få ihop till en utlandsresa. Förmodligen så har denna familj planerat bra, valt ett lite dyrare hotell som ska ha god standard och vara barnvänligt, just för att undvika denna typ av situationer. Att de då blir besvikna över att faktiskt "tvingas" dit - när alternativet är att förlora 30000 spänn så kan man säga att ett visst tvång föreligger - när Fritidsresor inte ens hittat smittkällan på hotellet där folk fortfarande insjuknar, det är väl knappast märkligt alls?

Möjligen kan man tycka att de är idioter som vänder sig till Aftonbladet av alla skittidningar, men de såg det väl antagligen som sin enda chans att sätta press på Fritidsresor. Som själv varandes förälder så tycker jag att det är bra att de uppenbarligen värnar om sina barn i den mån det är rimligt att begära.

Javisst, de kan strunta i att åka dit också och förlora sina 30000, men varför göra det utan att åtminstone försöka att lösa det på andra sätt först? Sen får de väl i värsta fall köpa massor av handsprit, äta på restauranger istället för i matsalen, bada i havet istället för i poolen och hoppas på det bästa.

Vad tycker du Fritidsresor skall göra åt saken? Inte dom som äger hotellet direkt.
Sen så ser föräldrarna sådär begåvningsreserverad ut som man inte trodde var möjligt, mannen sitter i en t-shirt, kvinnan har rött hår. Snacka wt så det sjunger om det .
Citera
2014-07-22, 12:30
Medlem
Neonights avatar
Konstaterade: Solgaranti är dyrt.

28 grader varmt här hemma...fint
Citera
2014-07-22, 12:34
Medlem
carlpetersen73s avatar
Tror knappast det är farligare att resa dit än någon annanstans. Det hände för en vecka sedan och förmodligen är de lite mer på tårna på det här hotellet nu samt att de insjuknade är isolerade. Att de inte lokaliserat smittkällan betyder inget, kan ha varit precis vad som helst som nu är slängt. Det verkar inte som att folk fortsatt blir sjuka.

Sedan undrar jag hur mycket Aftonbladet vinklat detta, klart familjen känner sig orolig. Beträffande avbeställningsskydd så är det väl vissa kriterier som ska uppfyllas. Researrangören anser inte att det görs, och de är vana vid sådana här situationer, så jag tror mer på dom när de uttalar sig i pressen om att det inte är farligt.
Citera
2014-07-22, 12:34
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roaabz
Vad tycker du Fritidsresor skall göra åt saken? Inte dom som äger hotellet direkt.
Sen så ser föräldrarna sådär begåvningsreserverad ut som man inte trodde var möjligt, mannen sitter i en t-shirt, kvinnan har rött hår. Snacka wt så det sjunger om det .
Dom ska självklart ta smällen och flytta alla sina gäster till andra hotell.
Citera
2014-07-22, 12:35
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zezzyy
Bräckt vatten men inte saltvatten , idiot. Vem är det som är "oallmänbildad"

Lugn nu Conny, stäng husvagnsdörren

http://svenska-djur.se/sv%C3%A5r/Naturtyper/Hav%2Fsaltvatten/
Citera
2014-07-22, 12:38
Medlem
brattalattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Jag var på en sådan där All inklusive. En morgon vaknade jag tidigt som fan och hade slut vatten på rummet så jag gick ned till matsalen för att hämta vatten. Döm om min när frukosten redan var uppdukad halv sex på morgonen!

Det visade sig att dom gjorde i ordning för frukost när dom stängde på kvällen och gick hem från köket!

Då stod alltså all mat framme i värmen hela natten övertäckta med plast. Skinka, ost o andra kylvaror.

Inte undra på att det blir magsjuka på det. Själv åt jag bara kokta ägg till frukost resten av tiden.

.

Precis! de har inte samma livsmedelslagar som oss!
Citera
2014-07-22, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Jag förstår inte att någon vill åka till Turkiet mitt i sommaren. Är det inte 40 grader varje dag där?

Varje dag hela året om? En genomsnittlig sommar ligger väl på 30 grader, när jag var där en november var det ca 15 grader varmt/kallt. xD
Citera
2014-07-22, 12:51
Medlem
Katzyns avatar
Ja, vad kan man säga om svenska folket? Att ordet eget ansvar finns tycks tydligen vara ett fullständigt okänt begrepp för många. Man tar sina egna beslut. Man tar konsekvenserna av dessa beslut. Annars förtjänar man ingen respekt och inget tyck-synd om.

Att boka en all-inclusive till Turkiet mitt i högsommaren med en ettåring, tja, kanske bör socialen utvärdera IQ-nivå hos föräldrarna och se om de behöver stöd i sitt föräldraskap på grund av bristande kognitiv verksamhet? Bättre blir det ju inte av att de tydligen är fattiga också med tanke på gnället.
Citera
2014-07-22, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brattalatta
Turkiet har bara skitig äckelmat, att folk fortfarande envisas att åka dit. Precis som Thailand. Kommer alltid uppstå massor med magsjuka där, och inte minst resistenta bakterier.

Fanns en artikel på Aftonbladet angående en reseguide som var turk som berättade om allt fusk som finns på turistorter. Orka leta upp artikeln bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in