2014-07-22, 09:08
Avslutad
En familj som uppenbarligen blir blåst utav fritidsresor känner sig "Tvingade att fara till turkiet" trots att "Trots att 30 gäster fort*farande är sjuka, varav en legat med dropp" och det kan vara förenat med livsfara så har nu familjen valt att ändå åka dit med sina barn, för dom känner att dom nu har gnetat ihop pengar till denna resa. Och beskyller istället fritidsresor(som faktiskt är en liten bov i sig) för att "Tvinga" dom att åka....

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19255589.ab

Jag citerar " Enligt Smittskyddsinstitutet orsakar den många dödsfall, framför allt hos barn. "

Jag citerar "– Vi tvingas att åka. Vi har gnetat ihop pengarna till den här resan. Jag har ingen lust att kasta pengarna i sjön"

Bra komiskt om ni frågar mig, haha allt för en liten solsemester denna varma Svenska sommar!
Citera
2014-07-22, 09:12
Medlem
pluto-s avatar
Sjukt värt att barnet blir allvarligt sjuk, man måste ju till Turkiet. De tvingas ju. De har ju betalat, då är det värt barnets hälsa.

Dock dåligt att Fritidsresor inte betalar tillbaka, fast.. Ja, jag vet inte.
Citera
2014-07-22, 09:12
Medlem
Mr.Majestics avatar
Fyfan vilka idioter.

Ingen TVINGAR dom att åka. Æven om jag kan se anledningen till att dom inte vill åka, och kan tycka att Ving borde ebrjuda ett annat hotell alt. annat resmål, så tycker jag det ær otroligt larvigt.

Att man ens tar med en 1åring på semester tycker jag ær tveksamt. Læmna skitungen hos Morførældrar/Farførældrarna, och åk sjælva då? Hade ni verkligen tyckt att barnet hade riskerat livet med att åka, ja ÅK INTE DÅ.
Citera
2014-07-22, 09:13
Medlem
Cattullos avatar
Avbeställningsskydd biatch
Citera
2014-07-22, 09:16
Medlem
tycker synd om ungen som fick hjärndöda föräldrar

det är väl klart att man inte åker dit om sin 1åriga kan bli sjuk
Citera
2014-07-22, 09:19
Medlem
DyslexiKungens avatar
Visst varför ska en 1 åring med på resan? bara besvär med ungen som minns ändå ingenting efteråt, samt riskerar att bli sjuk också som enligt artikeln är bestämt redan i förvag.Lämna ungen till någon släkting som kan byta blöjor istället.
Citera
2014-07-22, 09:20
Medlem
Twatssons avatar
När ska folk lära sig.. All-inclusive i Turkiet där magsjuke-epidemier härjar varje sommar och folk tycks bli lika förvånade varenda gång.

Klart att fritidsresor inte kan betala eller erbjuda något annat hotell, gör man det för en familj så måste man göra det för alla resenärer som har eller kommer att ha liknande problem.
Citera
2014-07-22, 09:46
Medlem
PiusXIIIs avatar
Jag förstår inte att någon vill åka till Turkiet mitt i sommaren. Är det inte 40 grader varje dag där?
Citera
2014-07-22, 09:57
Medlem
brattalattas avatar
Turkiet har bara skitig äckelmat, att folk fortfarande envisas att åka dit. Precis som Thailand. Kommer alltid uppstå massor med magsjuka där, och inte minst resistenta bakterier.
Citera
2014-07-22, 10:23
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brattalatta
Turkiet har bara skitig äckelmat, att folk fortfarande envisas att åka dit. Precis som Thailand. Kommer alltid uppstå massor med magsjuka där, och inte minst resistenta bakterier.
Glöm inte alla dödsfall!

Har full förståelse för att man inte vill åka om ungen kan bli sjuk men att ens planera att ta med en ettåring på utlandssemester till Turkiet, där det är otroligt varmt under somrarna, är idiotiskt. Åk själva och lämna ungen hemma hos någon som kan ta hand om den eller stanna hemma allihop och sälj biljetterna. Grina ut i en slasktidning kan löna sig men i detta fall lär de inte vinna något på det.
Senast redigerad av bergochdal 2014-07-22 kl. 10:29.
Citera
2014-07-22, 10:30
Medlem
brattalattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergochdal
Glöm inte alla dödsfall!

Har full förståelse för att man inte vill åka om ungen kan bli sjuk men att ens planera att ta med en ettåring på utlandssemester till Turkiet, där det är otroligt varmt under somrarna, är idiotiskt. Åk själva och lämna ungen hemma hos någon som kan ta hand om den eller stanna hemma allihop och sälj biljetterna. Grina ut i en slasktidning kan löna sig men i detta fall lär de inte vinna något på det.

Precis, är de ens rädd om sitt egna barn? Varför är de så dumma så de bokar en semester när de knappt har pengar?
Citera
2014-07-22, 10:38
Medlem
De fick en bra början på resan iaf=) ; http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19255907.ab

Nu behöver de ju inte åkt just på detta plan men chansen/risken är stor då det är samma dag och destination.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in