Citat:
Ursprungligen postat av
Moltas666
Det beror i första hand på att offren för både Ulf Olsson och Anders Eklund var barn.
Intressant tråd! ja jag visste vem Bengt är!
Går OT nu! Håller fullständigt med flera skribenter som tycker man kan kasta nyckeln, o låta han ruttna där, som Handenmördarn!
Jag arbetade på ett sjukhus i gbg tidigt 70-tal. Där fanns en avd som kallades mansettan el 1 B.
Dom behövde förstärkning enär dom vårdade tungt psykiskt sjuka mördare,brott av alla slag, samt
3 st sexualförbrytrare. En av dem var en ung kille, (detta var förresten en biavdelning till karlsudden)
Denna kille hade sexualmördat 2 st grymt, våltagit ett 10 tal ggr, samt missbrukare. Stor o kraftig.
När här skrivs om Bengt tänker jag på att jag som outbildad mentalskötare. lätt o få jobb den tiden,l kriminell var jag på topp! ingen koll vid anställningen!
En dag fick jag av föreståndaren x att följa denna grabb att inhandla en jacka samt gå på stan i gbg under dagen. Vi åkte in till staden, jag var fullständigt orädd han jag var vältränad och ung o naiv. Jackan sket han i, inte mina problem. men vi knallade ner till Haga där han skulle uträtta ett ärende. han bad mig stå på gatan medans han sprang upp i en lägenhet och köpte tjack.
Väl nere sa han nu sticker jag. ja sa jag och gick bort till en affär för att låna en tel. ringde S:t JJörgens sjukhus o avd för att säga att x stuckit nu! Föreståndaren ringde i vanlig ordning till polisen o larmade dom, att han var lös! jag åkte tillbaka till sjukan och rapporterade det som skett.
Dagen efter så hade han i sitt tillstånd våltagit en ung flicka stuckit en avslagen flaska i hennes underliv m.m o strypt henne!
Han hittades sen och transporterades till Västerviks fasta! 3 mord o upprepade våltäckter hann han med. Han går idag på gbgs gator o torg om han inte är inlåst mellan varven!
Så det vandrar många sådana x fall som folk inte vet om. inte vet folk vad han gjort utom sina drogvänner. och några till. jag ser han då o då. han känner ej igen mig.
Så jag förstår alla att häng dom djävligt högt! Stackars mor o far o anhöriga till offren tänker jag.
Så var det 1970 med den s.k riskbedömningen! fy fan säger jag bara! tänk om folk visste!
Jag slutade efter sommaren! hade fullt upp med o frakta mig själv!
Finns många till sådana Bengt...........o den här lirarn!