2014-07-15, 09:24
  #157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyazint
Det är en gåta för mig hur denne tomte från Helvetet (Sveriges svar på USA:s Dennis Rader "det trodde jag inte om honom") kan vara så okänd som han är i detta land. Alla vet vem Ulf Olsson och Anders Eklund är men ingen vet vem den här Bengt Karlsson är.

det är fan konstigt att nästan inga känner till snälle-Bengt. Tror han hade fortsatt om de inte fångat honom å blivit sveriges svar på Ted Bundy .
Citera
2014-07-22, 09:56
  #158
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iamgodsbitch
det är fan konstigt att nästan inga känner till snälle-Bengt. Tror han hade fortsatt om de inte fångat honom å blivit sveriges svar på Ted Bundy .

Citat:
Ursprungligen postat av Hyazint
Det är en gåta för mig hur denne tomte från Helvetet (Sveriges svar på USA:s Dennis Rader "det trodde jag inte om honom") kan vara så okänd som han är i detta land. Alla vet vem Ulf Olsson och Anders Eklund är men ingen vet vem den här Bengt Karlsson är.

Det beror i första hand på att offren för både Ulf Olsson och Anders Eklund var barn.
Citera
2014-08-05, 05:02
  #159
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Det beror i första hand på att offren för både Ulf Olsson och Anders Eklund var barn.


Intressant tråd! ja jag visste vem Bengt är!

Går OT nu! Håller fullständigt med flera skribenter som tycker man kan kasta nyckeln, o låta han ruttna där, som Handenmördarn!

Jag arbetade på ett sjukhus i gbg tidigt 70-tal. Där fanns en avd som kallades mansettan el 1 B.

Dom behövde förstärkning enär dom vårdade tungt psykiskt sjuka mördare,brott av alla slag, samt
3 st sexualförbrytrare. En av dem var en ung kille, (detta var förresten en biavdelning till karlsudden)
Denna kille hade sexualmördat 2 st grymt, våltagit ett 10 tal ggr, samt missbrukare. Stor o kraftig.

När här skrivs om Bengt tänker jag på att jag som outbildad mentalskötare. lätt o få jobb den tiden,l kriminell var jag på topp! ingen koll vid anställningen!

En dag fick jag av föreståndaren x att följa denna grabb att inhandla en jacka samt gå på stan i gbg under dagen. Vi åkte in till staden, jag var fullständigt orädd han jag var vältränad och ung o naiv. Jackan sket han i, inte mina problem. men vi knallade ner till Haga där han skulle uträtta ett ärende. han bad mig stå på gatan medans han sprang upp i en lägenhet och köpte tjack.

Väl nere sa han nu sticker jag. ja sa jag och gick bort till en affär för att låna en tel. ringde S:t JJörgens sjukhus o avd för att säga att x stuckit nu! Föreståndaren ringde i vanlig ordning till polisen o larmade dom, att han var lös! jag åkte tillbaka till sjukan och rapporterade det som skett.

Dagen efter så hade han i sitt tillstånd våltagit en ung flicka stuckit en avslagen flaska i hennes underliv m.m o strypt henne!

Han hittades sen och transporterades till Västerviks fasta! 3 mord o upprepade våltäckter hann han med. Han går idag på gbgs gator o torg om han inte är inlåst mellan varven!

Så det vandrar många sådana x fall som folk inte vet om. inte vet folk vad han gjort utom sina drogvänner. och några till. jag ser han då o då. han känner ej igen mig.

Så jag förstår alla att häng dom djävligt högt! Stackars mor o far o anhöriga till offren tänker jag.

Så var det 1970 med den s.k riskbedömningen! fy fan säger jag bara! tänk om folk visste!

Jag slutade efter sommaren! hade fullt upp med o frakta mig själv!

Finns många till sådana Bengt...........o den här lirarn!
Citera
2015-06-12, 19:12
  #160
Medlem
Bengt är ju riktikgt stenhård!

Var sitter han idag? är han fri?
Tänkte skriva brev :-)
Citera
2015-06-12, 19:39
  #161
Medlem
Ja nu är det snart 20 år sedan...Helt otroligt att han fortfarande sitter-vi bor ju i Sverige. Återfallsrisken måste betraktas som väldigt hög till och med för naiva svenska läkare som annars släpper ut mördare efter några år
Citera
2015-06-12, 20:23
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Ja nu är det snart 20 år sedan...Helt otroligt att han fortfarande sitter-vi bor ju i Sverige. Återfallsrisken måste betraktas som väldigt hög till och med för naiva svenska läkare som annars släpper ut mördare efter några år

Är snälle Bengt fri idag eller fortfarande inlåst?
Citera
2016-02-22, 21:43
  #163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke H
Är snälle Bengt fri idag eller fortfarande inlåst?
inlåst men har 18 timmar obevakad permission i veckan
Citera
2016-03-03, 22:33
  #164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Ja nu är det snart 20 år sedan...Helt otroligt att han fortfarande sitter-vi bor ju i Sverige. Återfallsrisken måste betraktas som väldigt hög till och med för naiva svenska läkare som annars släpper ut mördare efter några år
Den tiden nog förbi att mörd=ute
eft några år även när det gäller psykvård-----Sture Bergvall som inte mörd nån fick ju sitta
25 år. Handenmörd Leif Peters från 1968 till sin död 2006-----hade förmodl vrt ute i börj av
80-tlt om han dömts till fäng,samma lika för många andra !

Däremot mkt enl rymma från psyk jfrt med fäng-----alldel för lätt, men psykpat inte
lika benägna att rymma som de som sitter på krim-vård !
Citera
2016-07-05, 08:59
  #165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coccosboll
Var är Snälle-Bengt/Nattvandrar-Bengt/ Bengt Karlsson som mördade två kvinnor i Kristianstad? Vart sitter han i fängelse eller är han frisläppt?
Han har suttit
länge nu+snart=det nog på tdn att han blir frisläppt !
Citera
2016-07-28, 10:40
  #166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
Han har suttit
länge nu+snart=det nog på tdn att han blir frisläppt !

Någon som vet vara han håller hus nu? för ute någonstans finns denne farlige man.
Många våldtäkter har skett i sommar- tänker att information om onde- Bengts behöver uppdateras
Bengt var lång, närmare två meter eller hur ?

Råttfärgat tunt hår då, är han gråhårig numera? Flintskallig ?

Hel-skägg idag?

Bostadsort, någon som vet?7

Kom ihåg att Bengt begick grova våldtäkter och två mord. Han är idag fri..
Citera
2016-07-28, 21:36
  #167
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deffad100
Intressant tråd! ja jag visste vem Bengt är!

Går OT nu! Håller fullständigt med flera skribenter som tycker man kan kasta nyckeln, o låta han ruttna där, som Handenmördarn!

Jag arbetade på ett sjukhus i gbg tidigt 70-tal. Där fanns en avd som kallades mansettan el 1 B.

Dom behövde förstärkning enär dom vårdade tungt psykiskt sjuka mördare,brott av alla slag, samt
3 st sexualförbrytrare. En av dem var en ung kille, (detta var förresten en biavdelning till karlsudden)
Denna kille hade sexualmördat 2 st grymt, våltagit ett 10 tal ggr, samt missbrukare. Stor o kraftig.

När här skrivs om Bengt tänker jag på att jag som outbildad mentalskötare. lätt o få jobb den tiden,l kriminell var jag på topp! ingen koll vid anställningen!

En dag fick jag av föreståndaren x att följa denna grabb att inhandla en jacka samt gå på stan i gbg under dagen. Vi åkte in till staden, jag var fullständigt orädd han jag var vältränad och ung o naiv. Jackan sket han i, inte mina problem. men vi knallade ner till Haga där han skulle uträtta ett ärende. han bad mig stå på gatan medans han sprang upp i en lägenhet och köpte tjack.

Väl nere sa han nu sticker jag. ja sa jag och gick bort till en affär för att låna en tel. ringde S:t JJörgens sjukhus o avd för att säga att x stuckit nu! Föreståndaren ringde i vanlig ordning till polisen o larmade dom, att han var lös! jag åkte tillbaka till sjukan och rapporterade det som skett.

Dagen efter så hade han i sitt tillstånd våltagit en ung flicka stuckit en avslagen flaska i hennes underliv m.m o strypt henne!

Han hittades sen och transporterades till Västerviks fasta! 3 mord o upprepade våltäckter hann han med. Han går idag på gbgs gator o torg om han inte är inlåst mellan varven!

Så det vandrar många sådana x fall som folk inte vet om. inte vet folk vad han gjort utom sina drogvänner. och några till. jag ser han då o då. han känner ej igen mig.

Så jag förstår alla att häng dom djävligt högt! Stackars mor o far o anhöriga till offren tänker jag.

Så var det 1970 med den s.k riskbedömningen! fy fan säger jag bara! tänk om folk visste!

Jag slutade efter sommaren! hade fullt upp med o frakta mig själv!

Finns många till sådana Bengt...........o den här lirarn!

Tjena! Har du nåt namn på den här liraren som du beskriver, finns det nån tråd om honom. Har han begått 3 mord så måste det vara en "kändis" så att säga.
Citera
2016-07-28, 22:13
  #168
Medlem
Herostratoss avatar
Snälle-Bengt var misstänkt för två andra mord, mordet på en thailändsk städerska/prostituerad som städade på ett hotell där han brukade jobba som vakt, och det s.k. Kyrkogårdsmordet på Malin Olsson. När det gäller kyrkogårdsmordet så är väl det hetaste spåret nån lokal blandmissbrukare, men när det gäller thailändskan så undrar jag om han avfördes, någon som vet?
__________________
Senast redigerad av Herostratos 2016-07-28 kl. 22:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in